بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
مدیر سرمایه گذاری های بیمه اتکای ایرانیان عنوان کرد:

وضعیت کلان اقتصادی کانون توجه سرمایه گذاران

وضعیت اقتصاد جهانی بویژه کشور چین به عنوان موتور محرک بازارهای جهانی بر وضعیت سودآوری شرکت هایی که در ارتباط با این موضوع هستند همچون معدنی، فلزات و پتروشیمی تأثیر می گذارد و پیامدهای مثبت و منفی آن در صورت های مالی صنایع مذکور اعمال می شود.
کد خبر : ۱۵۸۹۵۷
نویسنده :
جمشیدی
وضعیت فعلی اقتصاد کشور تحت تأثیر روند نزولی قیمت جهانی نفت به عنوان یکی ازمهمترین اقلام درآمدی دولت و نیز افت قیمت جهانی فلزات ومحصولات پایه قرار گرفته است. به گونه ای که تبعات این موضوع بر روند بازار سرمایه نمود پیدا کرده و سهامداران با توجه به شرایط اقتصادی کشور رفتار منطقی در بازار سرمایه از خود به نمایش گذاشتند.

مدیر سرمایه گذاری های بیمه اتکایی ایرانیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: وضعیت اقتصاد جهانی بویژه کشور چین به عنوان موتور محرک بازارهای جهانی بر وضعیت سودآوری شرکت هایی که در ارتباط با این موضوع هستند همچون معدنی، فلزات و پتروشیمی تأثیر می گذارد و پیامدهای مثبت و منفی آن در صورت های مالی صنایع مذکور اعمال می شود.

ولی جاویدی به بودجه سال آینده کل کشور اشاره کرد و در این خصوص افزود: با توجه به اینکه کارشناسان و تحلیلگران بین المللی روند صعودی را برای قیمت نفت در سال 2016 میلادی متصور نیستند و در مقابل آن تعیین دلار 2997 تومانی و نیز نفت حدود 40 دلاری در بودجه سال آینده کشور به نظر می رسد تداوم روند نزولی قیمت جهانی نفت درآمدهای دولت و نیز وضعیت شرکت ها را دستخوش تغییراتی کند و از همین رو نمود آثار مثبت ناشی از رفع تحریم ها بر عملکرد سال جاری شرکت ها دور از انتظار خواهد بود. حال آنکه با توجه به افت قابل توجه ارزش سهام شرکت ها طی دو سال گذشته و محدوده نسبت پی بر ای پنج مرتبه ای بازار سرمایه دیدگاه سهامداران و سرمایه گذاران منطقی تر شده و از این رو نمی توان انتظار تداوم روند نزولی قابل ملاحظه بورس را طی ماه های آتی داشت.همچنانکه تداوم اوضاع فعلی اقتصادی نیز روند صعودی قابل ملاحظه ای را ترسیم نمی کند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه بتدریج به نقطه تعادلی نزدیک می شود، به بازار پول اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش نرخ سود بین بانکی و نیز سپرده های قانونی از جمله مقدمات کاهش نرخ سود سپرده های بانکی است که دولت و بانک مرکزی با تصویب آنها ساختارهای لازم را فراهم نمودند. بر این اساس انتظار می رود تا بانک مرکزی در اوایل سال آینده نسبت به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اقدام کند که البته این موضوع به معنای سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار سرمایه نیست.

چرا که جذب نقدینگی در بورس نیازمند بهبود شرایط اقتصادی و وضعیت سودآوری شرکت ها است و در حال حاضر بیشترین توجه سرمایه گذاران به متغیرهای کلان اقتصادی است و تا زمانیکه اتفاق مثبت اثر گذاری در اقتصاد واقعی کشور رخ ندهد، اعتماد به بازار سرمایه باز نمی گردد و سرمایه جدیدی وارد آن نمی شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی و روابط بین المللی پس از رفع تحریم ها، اظهار داشت: اگرچه با گشایش روابط بین المللی محدودیت های مراودات جهانی رفع می شود و فرآیند واردات و صادرات محصولات تسهیل می یابد، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که اثر گذاری این امر بر صنایع و شرکت هایی که متاثر از اعمال تحریم و همچنین نرخ های جهانی هستند متناسب با رفع تحریم و جهت تغییرات این نرخ ها خواهد بود. چراکه از یک سو کاهش هزینه های مالی مبادلات بین المللی و از سوی دیگر افزایش در میزان صادرات و نوسانات نرخ های جهانی عوامل موثر بر روند سود آوری اینگونه صنایع و شرکت ها خواهد بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
شماها مثل اینکه اصلا ادب نمیشوید بارها گفته ام علت نزول قیمت نفت را که همانا دخالت ایران در امور یمن سریه و لبنان هست را بگویید مملکت ما چه کار به چین دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
تمام این مطالبی که زده میشود درست ولی کلا نمایندگان به ارزوی خود که کشور بدون اتکا به نفت اداره شود رسیدند چون خداوند دعایشان را اجابت کرد ونفت ارزان شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
هی دنبال توجیه بگردید به جای رفع مشکل
عزیز من اقتصاد ایران از سو مدیریت اختلاس ها و جناح بندی های سیاسی رنج می برد بیخود تفره نرو راه طولانی چین را نپیما
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
تلگرام فیلترشده؟؟
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
اخه کجای دنیا تو این مو.قیعیت که تحریم ها داره برداشته میشه موشک پرانی میکنه حالا هی همه چیز را به اقتصاد جهانی ربط بده ملت با فرهنگ
یاور
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
نکن دیگه اقا موشک پرانی نکن تو را به خدا ما بیچاره شدیم به وضع اقتصاد برس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
پس چی شد لغو تحریم ها که میگفتن 11 دی انجام میشه؟
خامنه
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
حالا میگن دوهفته دیگه برداشته میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
همه چیز تو مملکت ما بچه بازی هست
بیخود نیست که غربی ها با دمشان گرد میشکنند قیمت نفت که پایین همه اش هم به خاطر کارهای ایران
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
ما اصولا ملتی با فرهنگ و صلح طلبی هستیم من نمیدانم که این خط و نشان کشیدن ها برای دیا و ازمایشات موشکی دولت ایران برای چیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
شیخ نمر روحانی شیعه در عربستان اعدام گردید و تنش بین ایران و عربستان بالا گرفته است و قیمت نفت تا 20 دلار سقوط خواهد کرد