بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر : ۱۵۹۳۴۸
دبير کميسيون امنيت ملي در خصوص اهميت استان سيستان و بلوچستان از تظر اقتصادي گفت:استان سيستان و بلوچستان چه به لحاظ جغرافيايي و چه پتانسيل‌هاي انساني و اجرايي داراي ظرفيت‌هاي بسيار بالايي است و مي‌توان از اين پتانسيل‌ها به نفع اقتصاد کشور بهترين بهره را برد.

سيدباقر حسيني با اشاره به توجه ويژه دولت تدبير و اميد به سيستان و بلوچستان و با تاکيد بر سخنان اخير دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد بر اهميت گذرگاه‌هاي مهمي ‌همچون چابهار ميلک و چابهار دوغارون تصريح کرد: اين مسيرها به خصوص در بحث ترانزيت بسيار حائز اهميت است اما متاسفانه از تمام فرصت‌هايي که مي‌توان از اين طريق بهره برد استفاده نشده است. البته کشورهاي همجوار ما به دنبال استفاده هرچه بيشتر از اين مسيرها هستند و اين مسئله اهميت اين استان را دوچندان مي‌کند.

وي در مورد ايجاد مناطق آزاد تجاري در سيستان و بلوچستان و رشد اين منطقه اظهار داشت: باتوجه به موقعيت استان و اهميت آن در منطقه و در بين کشورهاي آسياي ميانه، ايجاد يک منطقه آزاد تجاري مي‌تواند ضمن رشد توليد و صادرات باعث تحولي در زمينه اقتصادي براي کشور و منطقه باشد.

نماينده زابل و زهک بازار مناسب افغانستان را يک فرصت ناميد و افزود:افعانستان به دليل بازار مصرفي بسيار مناسبي که دارد مي‌تواند فرصت خوبي براي تجار و سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي باشد و بايد به اين نکته نيز توجه کنيم که اگر ما ازفرصت‌هاي پيش رو استفاده نکنيم رقيبان ما منتظر نمي‌مانند و از اين موقعيت به نفع خود بهره مي‌برند.

وي افزود:ان شاء الله طي هفته آينده بتوانيم لايحه‌اي که به اين موضوع پرداخته شده را مطرح، ارائه و تصويب کنيم. طي جلسات در اين خصوص نيز آقاي مهندس حجازي نيا مدير اجرايي مشخص گرديد. حسيني در خصوص عملکرد و وضعيت منطقه آزاد چابهار نيز اظهار داشت: احداث اين منطقه باعث رونق تجاري و آباداني در منطقه شده است البته بايد توجه و سرمايه‌گذاري بهينه و بهتر نيز مدنظر قرارگيرد و به موضوع توليد و اشتغال بيش‌از‌پيش توجه شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر