بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
شرکت پتروشیمی شازند اراک بر اساس عملکرد 9 ماهه سال جاری سود برآوردی 1589 ریالی را اعلام نمود که این رقم نسبت به آخرین رقم سود برآوردی "شاراک" با رشد 21 درصدی همراه بوده است که رشد سودآوری در مجموعه مذکور از محل افزایش 262 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به دست آمده است.
کد خبر : ۱۵۹۴۲۸
نویسنده :
جمشیدی
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.10.20 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 174 واحد کاهش به رقم 42939 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 197 واحد کاهش عدد 141081 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 75 واحد کاهش به رقم 24222 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبانک" با 17 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "رمپنا" با 29 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد کاهش به رقم 701 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1583 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2188 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه در ادامه روند روز گذشته با افت قیمت سهام اغلب شرکت ها آغاز شد تا شاخص کل تا پایان معاملات امروز با کاهش 193 واحدی در محدوده کانال 62 هزار واحدی بایستد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز اغلب گروه های فعال در بورس در مسیر نزول قیمت ها معامله شدند و حتی گروه قندی که همواره تافته جدا بافته بازار سرمایه به شمار می روند به سایر گروه ها پیوست.

طی معاملات روز جاری تقریباً از هر گروهی نمادی به نمایندگی از مابقی نمادها با افت قیمت سهام خود تأثیر منفی را بر روند روز جاری شاخص کل اعمال کردند. بطوریکه "رمپنا"، "پارسان"، "فولاد"، "وبملت"، "فملی" و "شبندر" بیشترین تأثیر منفی را بر نماگر بازار سرمایه بر جای گذاشتند و در مقابل "وبانک" نیز در روز بازگشت خود به تابلوی معاملات بورس پس از برگزاری مجمع فوق العاده جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه تأثیر مثبت حدود 17 واحدی بر شاخص کل داشت. ارزش معاملات بورس نیز با معامله بیش از 723میلیون سهم رقمی به مبلغ بیش از 158 میلیارد تومان را به خود اختصاص می داد و همچنین ارزش معاملات بازار فرابورس با داد و ستد بیش از 248 میلیون سهم ارزشی به مبلغ 218 میلیارد تومان محاسبه می شود.

بر اساس این گزارش، فعالان بازار سرمایه طی روز جاری شاهد ارائه دو گزارش از سوی دو شرکت پتروشیمی که نماد معاملاتی آنها طی روزهای گذشته متوقف شده، بودند که یکی از آنها یعنی پتروشیمی شازند اراک از تعدیل مثبت سود برآوردی خبر داد و دیگری یعنی پتروشیمی شیراز در خصوص اعلام تعدیل منفی 55 درصدی سود برآوردی شفاف سازی در قالب چند بند ارائه نمود که در گزارشی جداگانه در خصوص آن صحبت شد.

بر این اساس شرکت پتروشیمی شازند اراک بر اساس عملکرد 9 ماهه سال جاری سود برآوردی 1589 ریالی را اعلام نمود که این رقم نسبت به آخرین رقم سود برآوردی "شاراک" با رشد 21 درصدی همراه بوده است که رشد سودآوری در مجموعه مذکور از محل افزایش 262 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به دست آمده است.

همچنین امروز نماد معاملاتی شرکت ماشین سازی اراک پس از برگزاری مجمع عمومی عادی و تقسیم سود نقدی 20 تومانی میان سهامداران با رشد قیمتی حدود 12 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و 14 میلیون سهم آن تا پایان معاملات میان سهامداران داد و ستد شد. اهالی تالار معتقدند که "فاراک" با توجه به قراردادهای جدید در دست اجرای خود از پتانسیل های زیادی برای رشد سودآوری قیمتی سهام برخوردار است و به نظر می رسد استقبال امروز سهامداران از خرید سهام این شرکت موید این مطلب می باشد.

بر اساس این گزارش، در گروه خودرو در حالی سهام شرکت های خودروساز با روند منفی قیمت مواجه بودند که در این بین قطعه سازان مسیری خلاف جهت آنها را سپری کردند و با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمتی همراه شدند. البته در گروه خودرو، امروز همچون روزهای گذشته صف تقاضا برای خرید سهام شرکت سایپا همچنان پا بر جا بود، بطوریکه "خساپا" با معامله حدود 58 میلیون سهم با صف خرید بیش از پنج میلیون سهمی به معاملات خود پایان داد.

سایر گروه ها همچون بانک، حمل و نقل، پالایشی روند کاهشی قیمت را پشت سر گذاشتند و سهامداران این گروه همچنان در انتظار رفع تحریم های اعمالی بر کشور و گشایش روابط بین المللی هستند.

همچنین امروز علیرغم اظهارات مقامات مسئول در انجمن صنفی گروه پتروشیمی در خصوص نرخ نهایی خوراک واحدهای پتروشیمی که بنا بر اظهارات آنها بین 8 تا 8.5 سنت تعیین شده، اما خبری از اعلام نرخ نهایی خوراک مصرفی واحد های پتروشیمی از سوی وزارت نفت نبود.

در پایان این گزارش می افزاید، اگرچه بازار امروز، بازاری سراسر قرمز همراه با افت قیمتی سهام اغلب شرکت ها بود، اما به نظر می رسد روند منفی شکل گرفته بر معاملات روز جاری علیرغم تجربه ماه های گذشته چندان با شدت نبود، چرا که فعالان بازار سرمایه شاهد جمع آوری صف های فروش تشکیل شده در برخی از نمادها توسط سهامداران حقیقی و حقوقی آنها بودند و نسبت میزان عرضه برای فروش سهام و تقاضا برای خرید آن تفاوت چندان زیادی با یکدیگر نداشتند که این موضوع نکته مثبت و امیداور کننده ای برای بهبود روند آتی بازار سرمایه با توجه به نزدیک شدن به زمان رفع تحریم های بین المللی و برنامه های آتی گروه های مختلف برای دوران پسا تحریم به شمار می رود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
برای مرتبه هزارم میگویم تا زمانی که حقوقی و نوسانگیر میدانداری کنند مردم عادی باید ضرر بدهند. این یعنی ناامیدی در دولت تدبیر و امید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
پس این برجام چه زمانی به فرجام میرسه.نکنه سر این قبر که نشستیم اصلا مرده داخلش نیست.چهار سال این دولت هم با دادن وعده های سر خرمن رو به تمام شدن است.فقط دلم برا خودم میسوزه که اون زمان که به روحانی رای دادم فکر میکردم دیگه مملکت عالی میشه اما حالا میبینم بعد چند سال مملکت که اباد نشد هیچ دارایی خود را هم از دست دادم.
ناشناس
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
قرار بود فردا ولی به خاطر تنش بین ایران و عربستان و منطقه عقب افتاده
محمود
سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۶
چقدر ساده ای پسر تا شما رو داریم غمی نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
حقوقی های همیشه گشنه بازار رو نابود کردند چرا سازمانتئ یک کاری برای جلوگیری از این عرضه های ابشاری نمی کنه حقوقی های بانکی وخودرویی خودشون رو خفه کردن از بس که ابشاری عرضه می کنند
رهاورد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
فعلا که میگن لغو تحریم ها رفت تا آخر بهمن ماه................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
ولی بورسی هم که پرواز بده نیست و به درد نمیحوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
به گروه دارو به بقیه سهم ها نمیشه اعتماد کرد این تجربه ۸ سال مطالعه وتجربه خرید و فروش من که آخرش هم سربه سر بود بعد چند ماه دوری از بازار این هفته با تمام توان در گروه دارو خرید کردم در بین دارویی ها هم اونایی که زیر مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد هستن بهترین عملکرد در سود آوری وکمترین ریسک دارن چه از لحاظ هزینه مالی چه فروش محصول مثل سبحان دارو 'البرز دارو'تولید دارو من همه پولم دادم سبحان دارو از سال ۸۶ تا حالا سودش ۱۰برابر شده پی ای پایین و قابل تحققی هم داره روش مطالعه کنید پولتونو به این سهم های زیان ده خودرویی و سود نده بانکی ندین به خاطر همین چیزاست که سهام دارویی دست سهام دار عمده است کمتر بین سهام دار خورد هستش
سیاووش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
امروز ظاهر بازار منفی بود اما باطن ودل بازار مثبت بود بوی روزهای خوش را میشد حس کرد
محمد هاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
روحانی ملت را ب خاک سیاه نشاند
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
بزک نمیر بهار میاد.........
سهمدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
سهامداران هوشیار نمی فروشند ....میدونی چرا/ چون طوفان سهمگین بورس در راه است ....نگین نگفته باشیم
شبیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
حرف اینه مگه دوران ریاست جمهوری بیشتر از 4 ساله که هر کسی رییس جمهور میشه میگه دولت قبلی خوب نبوده!!!اینطوری که همه نسلها از بین میرن و پیر میشن و فقط این حرف می مونه دولت قبلی خوب عمل نکرده،وقت نیازه!!!

یا احتمالا ((با قطعیت)دوران ریاست جمهوری 8 ساله است و ما فکر می کنیم 4 ساله است!