بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر : ۱۵۹۶۷۳
وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه پس از ورود به وین، پایتخت اتریش گفت: امروز روز خوبی برای مردم ایران است و تحریم‌ها امروز لغو خواهد شد.

«محمدجواد ظریف» افزود: همچنین امروز روز خوبی برای منطقه است. منطقه ما از سایه یک درگیری بی‌مورد که می‌توانست نگرانی ایجاد کند با برجام‌‌ رها شده و می‌تواند بدون غبارهای خطرناک که به دلیل تبلیغات منفی علیه برنامه هسته‌ای شکل گرفته حرکت صلح طلبانه ایجاد کند.

وی ادامه داد: امروز یک روز خوب برای دنیاست چراکه ثابت شده مشکلات مهم را می‌توانیم از طریق دیپلماسی حل کنیم نه تهدید و فشار و قطعا از این جهت امروز روز مهمی است.

ظریف گفت آژانس انرژی اتمی امروز گزارش نهایی خود را درباره اجرای برجام ارائه خواهد داد.

وزیر خارجه ایران خاطر نشان کرد: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از آن یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می‌شود. گزارش مدیر کل برجام را اجرایی خواهد کرد اما برای اعلام اهمیت این واقعه بیانیه‌ای هم خوانده خواهد شد.

گفتگوهای وین

ظریف گفت: امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفتگوهایی هم با آمانو، کری و موگرینی خواهم داشت.

وی تصریح کرد: این ملاقات‌ها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که امریکا‌یی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.

ظریف درباره اهداف و اقدامات ایران در دوران بعد از اجرای برجام گفت: «بعد از اجرای برجام زمینه خوبی ایجاد م‌ شود برای همکاری گسترده‌تر در منطقه برای خطر عمده‌ای که منطقه ما را تهدید می‌کند و آن هم خطر تروریست و افراط گرایی است. ما این آمادگی را داریم و امیدواریم که سایر همسایگان ما در منطقه و جامعه بین الملل برای مبارزه با این معضل همکاری را داشته باشند.»

پیام توییتری ظریف

وزیر خارجه ایران امروز همچنین پیامی در توئیتر گفت: حالا زمان آن فرا رسیده است که همه -- مخصوصا کشورهای مسلمان -- دست به دست هم دهند و دنیا را از شر افراط‎ گرایی خشونت آمیز‌‌ رها کنند. ایران آماده است.

ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری در وینِ اتریش بر سر برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) به توافقی تاریخی دست یافتند. براساس این توافق ایران بخش‌هایی از برنامۀ هسته‌‎ای خود را محدود می‌کند و تحریم‌های ضد ایرانی لغو می‌شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
درود بر ظریف قهرمان ملی.
رضوی
ROMANIA
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
این روزها .روزای خوبی داریم .
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
مطمئنید که از پس فردا سهام نزول نخواهد کرد؟ یا از پس فردا نمیگویند اقتصاد به رفع تحریم ها بستگی ندارد هر چند که تا امروز همین را میگویند.