بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
در بررسی فهرست نمادهای متوقف در بورس به دست آمد:

سهامداران غمگین در روزهای صعود بورس

نماد معاملاتی شرکت کاشی اصفهان از تاریخ دوم آذر ماه سال 92 به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شده و با وجود ارائه اطلاعات و گزارش عملکرد لازم، هنوز نماد معاملاتی "کاصفا" به بازار دوم بورس بازنگشته است.
کد خبر : ۱۵۹۹۷۷
نویسنده :
یارمحمدی

تعداد 38 نماد معاملاتی فعال بورسی تا تاریخ 30 دی ماه سال جاری بنا به دلایلی همچون تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده متوقف شده است.

به گزارش بورس نیوز، نماد معاملاتی شرکت کاشی اصفهان از تاریخ دوم آذر ماه سال 92 به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف شده و با وجود ارائه اطلاعات و گزارش عملکرد لازم، هنوز نماد معاملاتی "کاصفا" به بازار دوم بورس بازنگشته است.

صرف نظر از این نماد که بارها در رابطه با آن گزارش تهیه شده نماد معاملات شرکت سرامیک های صنعتی اردکان در رتبه دوم متوقف نماد قرار گرفته است، نماد "کسرا" که از تاریخ 25 تیر ماه سال 93 به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شده طی چند روز گذشته صورت های مالی 6 ماهه حسابرسی شده سال جاری خود را نیز منتشر کرده، اما هنوز خبری از بازگشایی این نماد و بازگشت آن به تابلوی معاملات بورس نیست. اخباری که در رابطه با این شرکت در بین اهالی تالار زبان به زبان می چرخد، حکایت از مشکل انتقال بدهی سهامدار عمده به این شرکت را دارد که تاکنون نه تنها این مشکل برطرف نشده بلکه مسئولین شرکت نیز در این خصوص شفاف سازی نیز بر روی سامانه کدال برای اطلاع سهامداران که مدت هاست سرمایه یشان در این نماد معاملاتی بلوکه شده، ارائه نکرده اند.

بر اساس این اطلاعات، دو نماد "کصفا" و "کسرا" رکورد دار توقف نماد معاملاتی در این بازار بوده و سرمایه سهامداران شرکت نیز بلوکه شده از این روزهای مثبت و روند صعودی بازار جا مانده و چیزی جز افسوس برای آنها نداشته است.

پس از این دو شرکت نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه گذاری سایپا و آلومینیوم ایران قرار می گیرند که "وخارزم" جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و "وساپا" و "فایرا" به دلیل اعلام پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده اند و هر سه این شرکت ها گزارشات لازم را روی سایت کدال در اختیار سهامداران و مسئولین سازمان بورس قرار داده اند و همچنان این نمادها متوقف مانده اند.

اگر چه تعداد نمادهای متوقف شده طی سال جاری نسبت به سال های گذشته کمتر شده، اما توقف هر نماد معاملاتی در شرایطی که بازار سرمایه بعد از تعیین تکلیف برجام و سرانجام رسیدن آن با رشد و روندی صعودی همراه شده، باعث عدم دسترسی سهامداران به سرمایه بلوکه شده خود در این نمادهای ممنوع المعامله و انتخاب فرصت های مناسب سرمایه گذاری می شود. در همین راستا آنچه به نظر ضروری است، اقدام لازم مدیران این مجموعه ها در راستای ارائه به موقع شفاف سازی و اطلاعات دقیق مسئولین و متولیان سازمان بورس اوراق بهادار در جهت رفع این موانع می باشد، تا سهامداران حقیقی و خرد در کنار زیان های دو ساله خود با تصمیم گیری مناسب برای خرید و فروش از موقعیت های این چنینی بهره ببرند و لبخند به لبان آنها بازگردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
سلام
لطفا در مورد ورنا هم گزارشی تهیه و پیگیری نمایید.
سهام دار خارزمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
الان چند ماهه با امور سهام شرکت خوارزمی تماس میگیریم جواب درستی نمی دن
با بورس تماس میگیریم اطلاعی ندارن
روزای منفی که سهام دار بودیم کسی چیزی نمی گفت هی میگفتن سهام داری کنید
الان چییی آقایون، مسئولین عزیز
بابا سرمایه ما خوابیده تو این شرکت چرا کسی جواب نمیده؟!!!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
معلوم نیست چه سیاستی پشت این قضیست.فولاد خوزستان کل بازار سبز بود اون -5 بود.اولین روزی که صف خرید سه میلیونی !! شد نماد به دلیل عدم شفافیت بسته شد.بخدا قسم زندگی و سرمایه مون شده بازیچه دست یه عده از خدا بی خبر.یکم انصافم خوبه .این سهم رو سنگین با میانگین 850 تومن خریدم الان شده 230 تومن.چقد باید وایسم تا به اصل پولم برسم .کاری هم برای این صنعت نمیکنن.واگذارشون به خدا.که شرمنده زن و بچمون شدیم
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰
چقدر باید انتظار بازگشت نماد خوارزمی در بورس. باشیم
می خواهیم این سهام بفروشیم و نیاز به پولشو برای ازدواج. پسرم را دارم. خیلی. گرفتار شدیم
تمام حساب و کتابم بهم ریخت