بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
تنش در بازار در روند زمان به حد اعلای خود رسیده است چنانچه دیگر از نظر نظم و امنیت تجار نیز ، در این برهه مشکل جدی در حال نمایان شدن است.
کد خبر : ۱۶۰۳۵۱
نویسنده :
بابک آموخته
شرکت بازرگانی و پخش سفیرنور جنت به همراه شرکت قند پانیذفام هردو از شرکتهای تبعی سازمان اتکا هستند ،که هم اکنون، در رویه ای مشکل آفرین برخلاف روند بیست ساله گذشته که سازمان مادر (اتکا) فروش نقدی محصولات را به شرکت های زیرمجموعه در این زمینه تصویب و ابلاغ می نمود. روند بازار را مختل و موجب ایجاد تنش و مشکلات فراوانی برای اهل بازار و خدشه در روند این نوع بازرگانی برای شرکتهای متبوعه و اشخاص ثالث و نیز طرفیت معنوی به سازمان اتکا نموده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، مشکل از آنجا آغاز شده است که شرکت بازرگانی و پخش سفیر نور جنت حواله های شرکت قند پانیذفام را با واسطه یا بدون آن برخلاف روند فروش نقدی سابق، بصورت وعده دار و مدت دار ارائه می نماید و این حواله ای حقیقتاً به نام شرکت قند پانیذفام اما با اعتبار سازمان متبوعه (اتکاء) در بازار ارائه و نقد می گردید. مالک مذکور نیز بر مبنای اعتبار، مبادرت به فروش نقدی طبق روال گذشته می نمود، غافل از آن که بخاطر عدم تامین اعتبار شرکت بازرگانی و پخش سفیرنور جنت وعده ها قابل تحقق نبود.

بنابراین مشتریان حواله ای شرکت قند پانیذفام، با این روند معکوس دچار مشکل تامین عملی اجناس شده و تاوان حرکتهای اشتباه شرکت بازرگانی و پخش سفیر نور جنت را پرداخت می نمایند. این در حالیست که تجار سرشناس با این روند همگی در برابر مشتریان خود دچار مشکل تامین عملی حواله های اجناس صادر شده گردیده و مرتباً در برابر اشخاص ثالث که بواسطه فروش پشت به پشت ، ادعای جنس و پول می نمایند پاسخگوی کار ناکرده هستند.

تنش در بازار در روند زمان به حد اعلای خود رسیده است چنانچه دیگر از نظر نظم و امنیت تجار نیز ، در این برهه مشکل جدی در حال نمایان شدن است.

حال سوال ساده از مسولان نظارتی این است که چگونه یک شرکت با توسل به ابزار ، اعتبارات و امکانات شرکت دیگر در یک مجموعه خدماتی که سالها برای کشور فعالیت مثبت داشته است با حرکت و روندی معکوس خرسندسازی، ایجاد مشکل حقیقی و عملی و حقوقی می نماید و پاسخگوی عملی هیچ یک از طلبکاران خود نیست. گناه خریداران که تنها بار عملی این بی نظمی ، بی تعهدی و خلف وعده را که پرداخت کننده پول نیز هستند و در برابر طلبکاران خویش کلیه هستی خود را برای آبرو به حراج گذاشته اند چیست؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
من يكي از پرسنل سازمان اتكا هستم
اين موضوع صحت دارد
اي كاش مسولان به اين سو استفادها رسيدگي كنند