بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
کد خبر : ۱۶۰۴۲۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، سید روح اله حسینی مقدم در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه بازار سرمایه پرنوسان است و ممکن است بسیاری از متغیرها تغییر کند، افزود: بیش از ۳۶ صنعت پذیرفته شده در بورس داریم و ممکن است شرایط بوجود آمده و رقابتی شدن برای برخی ازآنها تهدید باشد .
وی گفت : سرمایه گذاران باید همه صنایع را رصد، ازریابی و در نهایت اقدام به سرمایه گذاری کنند.
در ادامه محمد اسکندری کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه،‌ آینده نگر است گفت: فضای اقتصادی کشور به سمتی رفته است که آینده را روشن می بیند و این خوشبختی موجب روند صعودی بازار سرمایه شده است.
وی افزود: پول های پارک شده فعالان وارده بورس شده و الان در مرحله انتقال از سرمایه گذاری های حرفه ای به سرمایه گذاران عادی و مردم هستیم.
اسکندری به مردم توصیه کرد اگر می خواهند به بازار سرمایه وارد شوند باید از طریق نهاد های تخصصی وارد شوند و تحت تأثیر هیجانات بازار قرار نگیرند.
در ادامه معاون بورس اوراق بهادار تهران گفت: بیش از ۳۰ درصد بازار بورس و فرابورس یعنی حدود صد هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه مربوط به صنعت پتروشیمی است که برخی از این مواد به نرخ نفت وابستگی دارد به همین خاطر با تغییر قیمت نفت ،‌ نوسان پیدا می کند .
در ادامه ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت : از صبح دوشنبه که روز اول کاری کشورهای اروپایی است سوئیفت با بانک های ما برقرار می شود اما با توجه به اینکه‌ ۳ تا ۴ سال از قطع سوئیفت با بانک های ما می گذرد و
برخی از کارهای نرم افزاری و نصب سیستم و آموزش کارکنان باید انجام شود عملیاتی شدن سویفت از سوی بانک های ما اندکی زمان می برد.
وی ادامه داد: روابط کارگزاری بانک های ما و بانک های خارج از کشور هم موضوع دیگر است که زمان بر است تا ارتباط کسب و کاری بانک های ما با بانک های خارجی برای قراردادها و گشایش اعتبار برقرار شود.
حکیمی با اشاره به اهمیت تأثیر سوئیفت برای تبادلات مالی در تجارت گفت: امکانات سوئیفت هزینه های مبادلات مالی را به شدت کاهش می دهد و راحت تر می کند.
در ادامه اسکندری با بیان اینکه اتصال به سوئیفت اثر مثبتی بر روی اقتصاد دارد، گفت: کاهش هزینه مبادلات موجب می شود منابع، ارزان تر در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد و سرمایه گذاران بیشتر ترغیب شوند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: چشم انداز نرخ سود بانکی به علت تحریم ها، افزایشی بود و این تشدید کننده رکود است اما اکنون نرخ سود بین بانکی به زیر ۲۰ درصد می رسد و اینها به واسطه چشم انداز مثبت فعالان اقتصادی است و این موضوع موجب کاهش نرخ سود بانکی خواهد شد.
اسکندری اظهار داشت: برقراری سوئیفت موجب ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار بورس می شود و این بازار رشد صعودی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی درباره حجم زیاد عرضه سهام شرکت ها در بورس گفت: مدت ها عرضه سهام شرکت ها در حجم زیاد نداشتیم و ضروری است که همیشه این عرضه وجود داشته باشد.
اسکندری افزود: عرضه اوراق بهادار هم در دستور کار قرار دارد و این اوراق به تأمین مالی طرح ها کمک می کند و با توجه به شرایط بازار، برنامه برای عرضه انجام می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر