بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر : ۱۶۰۴۳۰
به گزارش تابناک یزد، موضوع بورس، صعود بر موج اخبار یا در طراحی اقتصاد با حضور "سید روح‌الله حسینی مقدم" معاون بورس اوراق بهادار تهران و "محمدرضا اسکندری" یکی از کارشناسان بازار سرمایه در گفتگوی ویژه خبری دیشب یکشنبه 11 بهمن‌ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 متغیر سیاسی پسابرجام یکی از عوامل اثرگذار بر وضعیت اخیر بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار است

سید روح‌الله حسینی مقدم معاون اوراق بورس بهادار تهران در ابتدای این برنامه در خصوص دلایلی که منجر به صعود بورس اوراق بهادار در چند روز اخیر شده است اظهار داشت: چند عامل بر وضعیت اخیر بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار اثرگذار بوده که یکی از آن‌ها متغیر سیاسی پسابرجام است.

وی ادامه داد: خیلی از سرمایه‌گذاران منتظر اجرای برجام بودند که در نهایت این اتفاق افتاد و حال آن‌ها می‌توانند با توجه به ارزیابی که نسبت به صنایع مختلف و شرکت‌های مختلف دارند آینده‌ای را برای این شرکت‌ها و صنایع متصور شوند و در نهایت اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

معاون بورس اوراق بهادار تهران همچنین در خصوص افرادی که سرمایه‌های خود را وارد بورس کرده‌اند نیز اظهار داشت: تیپ کسانی که به بازار آمده و سرمایه‌گذاری کرده‌اند متفاوت بوده است بخشی از سرمایه‌هایی که به بازار آمده مربوط به سرمایه‌گذارانی بوده که طی دوره‌ای از بازار سرمایه خارج شدند ولی همچنان شرایط بازار را رصد می‌کردند تا مجدداً پا به عرصه سرمایه‌گذاری بگذارند.

حسینی مقدم اضافه کرد: بخشی از سرمایه‌گذارانی جدید هستند و بخشی از سرمایه‌گذاران نیز افرادی هستند که پیش از این سرمایه‌های خود را نزد شبکه‌های بانکی گذاشته بودند.

در ادامه این بحث محمدرضا اسکندری یکی از کارشناسان بازار سرمایه نیز بازار سرمایه را یک بازار آینده‌نگر دانست و گفت: بر اساس این خصلت طبیعی است که نگاه سرمایه‌گذاران به زمان حال نباشد.

حسینی مقدم نیز با بیان این که بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار بازار پرنوسان و تابع متغیرهای مختلف است گفت: اگر امروز شرایط را ثابت در نظر بگیریم در بلندمدت شرایط خوبی خواهیم داشت اما ممکن است بسیاری از متغیرها تغییر کند.

معاون بورس اوراق بهادار تهران همچنین اضافه کرد: ممکن است شرایط به وجود آمده برای برخی صنایع خوب و برای برخی از صنایع مفید نباشد چرا که برخی صنایع در فضای رقابتی قرار می‌گیرند که شاید نتواند در این فضا کار کند لذا انتظار می رود که سرمایه‌گذاران از شرایط به وجود آمده استفاده کنند و همه صنایع را رصد کرده و صنایع مختلف را تحلیل و ارزیابی کنند و پس از آن اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به این که  سرمایه‌گذار بورس سودآوری شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد گفت: تکلیف چند صنعت در تعیین نرخ مواد اولیه مشخص شده است

معاون بورس اوراق بهادار تهران با بیان این که کاهش قیمت نفت سبب افت قیمت محصولات پتروشیمی است بیان کرد: صنعت پتروشیمی از قیمت نفت تأثیر می‌پذیرد.

وی با اشاره به این که گشایش‌ها بر کاهش هزینه  مالی صنایع تأثیر می‌گذارد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای عرضه در بازار با توجه به شرایط انجام می‌شود.

اوراق قطار شهری در حال پذیره‌نویسی است

حسینی مقدم با بیان این که اوراق قطار شهری در حال پذیره‌نویسی است گفت: این امر به  تأمین مالی پروژه‌های مختلف کمک می‌کند

معاون بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اثرگذار بودن تغییر نرخ سود بانکی در فضای سرمایه‌گذاری در بازار گفت: یکی از آثار سوئیفت حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بازار ایران است

ناصر حکیمی طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سؤال مجری برنامه پیرامون متصل شدن 9 بانک به سوئیفت گفت: نزدیک 3 سال بود که از اتصال به سوئیفت محروم مانده بودیم لذا در طی این مدت تغییراتی در سوئیفت ایجادشده و باید اقدام به آموزش مسئولین مربوطه کنیم.

از فردا صبح اتصال از سمت سوئیفت برقرار می‌شود

مدیر کل فناوری و اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به این که با متصل شدن به سوئیفت می‌توانیم با بانک‌های اروپایی و آسیایی دور ارتباط برقرار کنیم تصریح کرد: از فردا صبح اتصال از سمت سوئیفت برقرار می‌شود

وی با اشاره به این که سوئیفت سبب کاهش هزینه مبادلات مالی می‌شود بیان کرد: اگر به سوئیفت متصل نمی‌شود برقراری ارتباط بسیار سخت و پرهزینه می‌شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اسکندری در ادامه با اشاره به این که هزینه مبادله در بانک و اقتصاد کشور با سوئیفت کاهش می‌یابد گفت: باید به آینده نگریست و چشم‌انداز نرخ سود بانکی را مورد توجه قرار دهیم.

این استاد دانشگاه با بیان این که نرخ سود بین‌بانکی امروزه به زیر 20 درصد رسیده است بیان کرد: نرخ‌های پایین تر به شدت مورد استقبال فعالان بازار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
پس چرا بانکی ها همچنان در رنج منفی؟