بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
مدیر عامل شرکت بیمه البرز عنوان کرد:

بیمه البرز یک گام جلوتر از صنعت

طی چند سال تحریم با آنکه تجربیات مفیدی در زمینه های مختلف در این صنعت به دست آوردیم و با ایجاد صندوق ویژه تحریم و افزایش ظرفیت های ویژه با قطع همکاری خارجی ها مقابله کردیم، اما این تجربیات تنها برای کوتاه مدت مثمر ثمر بوده و برای پیشرفت صنعت بیمه ایران نیاز به آن است تا مشکلات اساسی این گروه از ریشه حل شود.
کد خبر : ۱۶۰۴۹۰
نویسنده :
یارمحمدی

آنچه که تحت عنوان برجام اتفاق افتاده است، در مجموع برای شرایط حاکم بر اقتصاد کشور مفید و موثر واقع خواهد شد، اما نباید در کوتاه مدت انتظار معجزه داشته باشیم و حتماً باید در راستای تحقق اهداف اقتصادی گام های اساسی برداشته شود، در غیر این صورت تنها چند ماه جنبه مثبت روانی خواهد داشت و تغییری در بخش واقعی اقتصاد ایجاد نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: صنعت بیمه مشکلات و معضلات خاص خود را داشته و بیمه مرکزی و دیگر شرکت های این گروه نیز در جهت رفع آنها در حال انجام مذاکرات مفصلی با شرکت های خارجی هستند.

سید رسول تاجدار در ادامه افزود: طی چند سال تحریم با آنکه تجربیات مفیدی در زمینه های مختلف در این صنعت به دست آوردیم و با ایجاد صندوق ویژه تحریم و افزایش ظرفیت های ویژه با قطع همکاری خارجی ها مقابله کردیم، اما این تجربیات تنها برای کوتاه مدت مثمر ثمر بوده و برای پیشرفت صنعت بیمه ایران نیاز به آن است تا مشکلات اساسی این گروه از ریشه حل شود.

وی در خصوص چالش های مهم صنعت بیمه در کشور گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر این صنعت میانگین بازدهی شرکت های بیمه ای به محدوده 7 درصد کاهش یافته و این چنین بازدهی انگیزه سرمایه گذاران خارجی را با توجه به تورم دو رقمی اقتصاد ایران از بین می برد، کما اینکه اغلب شرکت های این گروه از افزایش سرمایه تا سقف 400 میلیارد تومانی که تا پایان سال 95 اجباری شده، نیز استقبال نکرده اند. همچنین عوارض متعددی که برای بیمه ای ها وجود دارد این شرکت ها را فلج کرده و سودآوری آنها را کاهش داده است.

تاجدار ادامه داد: خود شرکت های بیمه ای نیز از کمبود نیروی متخصص رنج می برند چرا که طی چند سال گذشته تبادل دانش مفید و موثر نداشته و در زمینه بیمه اتکایی و سرمایه گذاری نیازمند علوم جدید هستند. علاوه بر این ترکیب پرتفوی صنعت که بخش اعظم آن را درمان و اتومبیل تشکیل داده زیان ده بود و برای اصلاح آن باید سهم بیمه عمر و سرمایه گذاری و امثال آن را افزایش داد که باید برای انجام آن دولت حمایت کرده و فرهنگ سازی در جامعه ایجاد شود.

این مقام مسئول در رابطه با عملکرد شرکت بیمه البرز طی یکسال گذشته توضیح داد: "البرز" از قاعده مستثنی نبوده و دچار تمامی این مشکلات ذکر شده می باشد، اما با این حال طی سال 94 موفق شده سود برآورد شده را پوشش دهد و اولین شرکتی باشد که سرمایه خود را به سقف 400 میلیارد تومانی تصویب شده برساند و یک پله جلوتر از صنعت حرکت کند، اما این موضوع دلیل بر مبرا بودن شرکت بیمه البرز از چالش های صنعت نمی باشد.

تاجدار در خاتمه گفت: بسیاری از شرکت های خارجی ساختار سازمانی و صورت های مالی بیمه البرز را بررسی کرده اند ولی هنوز نتیجه نهایی در رابطه با آغاز همکاری مشخص نشده و مستلزم آنالیز ریسک و حل موانع سرمایه گذاری خارجی ها در کشور می باشد، چرا که هنوز نحوه ورود آنها و یا خروج سودشان مشخص نبوده و ضعف قانونی در این زمینه داریم اما آنچه که تاکنون مشخص شده یکی از راه های سرمایه گذاری آنها به صورت مستقیم و یا با ارائه محصولات جدید همچون بیمه عمر و امثال آن می باشد. به طور کل با توجه به مسائلی که عنوان شد چشم انداز این صنعت را روشن می دانم اما تأکید می کنم در کوتاه مدت نباید انتظار معجزه داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر