بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر : ۱۶۰۵۳۸
سامان ستوده در یادداشتی برای انصاف نیوز نوشت: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۴ شهریور امسال در نشست خبری بعد از جلسه ی مجمع، در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره ی تاکید امام خمینی بر عدم دخالت نظامیان در مسایل سیاسی، تاکید کرده بود: «دخالت نظامیان در بحث های جناحی کار بسیار نادرستی است و باید از آن جلوگیری شود.»

حسین کنعانی مقدم، از نزدیکان محسن رضایی، نیز فروردین امسال در مصاحبه با روزنامه آرمان پس از اعلام بازگشت محسن رضایی به سپاه پاسداران، اظهار داشت که محسن رضایی به توصیه ی امام خمینی(ره) مبنی بر عدم ورود جهات سیاسی در سپاه عمل خواهد کرد. روزنامه آرمان در انتهای همان مصاحبه از استعفای محسن رضایی از جبهه ی ایستادگی پیرو تصمیم قطعی وی مبنی بر بازگشت به سپاه خبر داد و حسن بیادی، عضو شورای مرکزی جبهه ی ایستادگی نیز در مصاحبه با خبرگزاری پانا، کناره گیری محسن رضایی از جبهه ی ایستادگی را تایید کرد.

با گرم تر شدن فضای انتخاباتی در ماه های منتهی به انتخابات ۷ اسفند، تلاش اصولگرایان برای شکل دهی ائتلافی حداکثری و پیوستن اصولگرایان شاخص به این ائتلاف بیشتر شد. در این میان حمیدرضا فولادگر، نماینده ی اصولگرای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد که محسن رضایی، دعوت آقایان موحدی کرمانی و یزدی را برای پیوستن به ائتلاف اصولگرایان به دلیل اینکه ملبس به لباس سپاه شده اند نپذیرفتند.

تا اینجا شواهد همگی خبر از عزم راسخ و تدبیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر دوری از جهت گیری های جناحی سیاسی به خاطر عضویت در سپاه پاسداران می داد، تا اینکه حسن بیادی بعد از ثبت نام برای شرکت در انتخابات مجلس دهم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی به اعلام کرد که محسن روح الامینی نماینده ی محسن رضایی در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان است. ضمن آنکه این ایام، رضایی سعی می کند خود را در صدر موضع گیری های انتخاباتی قرار دهد و به سود جریان اصولگرا اظهارنظر کند

حال سوال اینجاست که چه چیزی نظر محسن رضایی ملبس به لباس سپاه را تغییر داده و وی را ترغیب به پیوستن به ائتلاف انتخاباتی یک جناح سیاسی، به عنوان مصداق بارز «دخالت در بحث های جناحی» کرده است؟ آیا ایشان به همین زودی پاسخ خود را در کنفرانس خبری شهریور ماه امسال و توصیه های امام خمینی فراموش کرده است؟ از آن مهمتر، چرا یک جناح سیاسی که مدعی التزام به آرای امام است، با علم به عضویت فردی در یک نهاد نظامی، دعوت به مشارکت در تهیه ی لیست انتخاباتی می کند؟ شاید هم در تصمیمی جدید، در همین روزهای اخیر دوباره لباس نظامی از تن به در کرده است که این احتمال بعید به نظر می رسد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
دلت خوشه عزیز! اینجا چی سر جاشه؟