بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
مدیر عامل شرکت کارگزاری جهان سهم عنوان کرد:

جهش بزرگ بازار سرمایه با کاهش نرخ سود بانکی

ارزش سهام شرکت های فعال در بورس کشورمان نسبت به شرکت های هم گروه در بورس های بین المللی تفاوت فاحشی دارند و علیرغم ارزندگی و پتانسیل های موجود در آنها رشد قیمتی مناسبی را تجربه نکرده اند.
کد خبر : ۱۶۰۹۹۶
نویسنده :
جمشیدی

طی دو سال گذشته اتفاقات مختلفی در کشور رخ داده و اظهار نظرهایی از سوی مقامات مسئول و دولتمردان ارائه شد که بازار سرمایه را تحت تأثیر خود قرار داد و بموجب آن چشم انداز تیره و تاری برای اقتصاد کشور و بورس متصور گردید. این در حالی است که به نظر می رسد شرایط فعلی به گونه ای شده که با توجه به اخبار و اطلاعات مثبت منتشر شده مدیران و صاحبان صنایع آینده روشنی را برای اقتصاد کشور و بازا سرمایه رقم خواهند زد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری جهان سهم با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اگر چه بازار سرمایه همواره پس از تجربه دوره روند صعودی اصلاحات قیمتی را خواهد داشت اما طی دو سال اخیر شاهد تداوم روند نزولی بورس متأثر از وضعیت نامناسب سیاسی بودیم و وضعیت آتی اقتصاد شفاف و مشخص نبود. حال آنکه در شرایط فعلی وضعیت به گونه ای شده که اغلب تحلیلگران خبره و حرفه ای می توانند پتانسیل های موجود در سهام شرکت ها را بررسی کنند چرا که از یک سو ریسک سیستماتیک بازار سرمایه کاهش یافته و از سوی دیگر ابزارها و فاکتورهای مناسب نیز وجود دارد.

فرشید اردبیلیون جهانی با بیان اینکه ریسک سیاسی و اقتصادی برطرف شده، در این خصوص اظهار داشت: ارزش سهام شرکت های فعال در بورس کشورمان نسبت به شرکت های هم گروه در بورس های بین المللی تفاوت فاحشی دارند و علیرغم ارزندگی و پتانسیل های موجود در آنها رشد قیمتی مناسبی را تجربه نکرده اند. چرا که به نظر می رسد سهام شرکت ها از پتانسیل رشد برخوردارند اما تاکنون بسترهای لازم جهت شکوفایی همچون مدیریت قوی، سرمایه کافی و تکنولوژی وجود نداشته و اکنون فرصت های مناسبی جهت آزاد شدن پتانسیل های موجود در سهام شرکت فراهم شده است. بر این اساس امیدواریم تا ابزارهای لازم به خوبی مدیریت شود و اجرای برنامه هایی همچون افزایش سرمایه توجیه داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت ها برنامه هایی را در خصوص اصلاح ساختار مالی اجرایی می کنند که به دلیل وجود نواقصی در قوانین اصلاح ساختار مالی، شرکت ها مجبورند تا مطابق با قوانین فعلی عمل کنند. به هر حال اصلاح ساختار مالی اقدام مهم و اثر گذاری است که در مرحله اجرا می شود و مرحله دوم واگذاری سهام شرکت ها به سرمایه گذاران خارجی است. چرا که به نظر می رسد سهام شرکت ها که سرمایه و ثروت ملی است، در قیمتی مناسب به سرمایه گذاران خارجی واگذار شود و حق سهامداران ضایع نشود و از این رو می توان گفت قیمت سهام شرکت ها از پتانسیل رشد برخوردارند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اشاره کرد و گفت: در تنزیل سود سال های آتی شرکت ها، نرخ بهره بانکی یکی از فاکتورهای مهم و اثر گذار به شمار می رود و بر این اساس در صورتیکه نرخ سود سپرده ها کاهش یابد نسبت پی بر ای بازار سرمایه به محدوده هشت مرتبه خواهد رسید. به عبارت دیگر در پی کاهش نرخ سود بانکی شاهد جهش بازار سرمایه در مسیر صعودی خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
چه عجب در مورد خودرویی ها و قطعه سازان مطلب نزدی.جز این گروه که مطلب دیگه ای بلد نیستی بزنی.
تجربی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
ضمن تشکر متاسفانه فعلا هیجان خرید فقط روی چند سهم که هنوز هیچ اثار مثبتی در بازدهی سود ندارند میچرخد ایکاش به سهام بنیادی هم توجه میشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
خبرسود 18 درصدی برای سپرده های 1ساله نه تنها خبر مثبتی برای بورس نبوده ونیست بلکه یک خبرکاملا منفی و.هدفدار برای فروریختن بازار وبه قول برخی از اقایان کنترل !!!!!!؟؟؟؟؟بازاره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
بورس اوراق بهادار نیست .بورس سایپا و مدیران قبلی آنهاست