بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر : ۱۶۱۴۱۰
آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران در اجرای برجام مطابق با توافق هسته‌ای عمل کرده است.

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس، روز جمعه در نخستین گزارش خود پس از اجرای برجام افزود تعهدات ایران در توافق هسته‌ای را مورد راستی آزمایی و نظارت قرار داده است.

در گزارش آژانس آمده است ایران ساخت و ساز راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک را دنبال نمی‌کند و اورانیوم را بیش از حد توافق شده غنی نکرده است.

بر اساس گزارش آژانس، تمام سانتریفیوژهای جمع آوری شده و زیرساخت‌های مرتبط با آن تحت نظارت آژانس باقی مانده و هیچ اورانیوم غنی شده‌ای از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه انباشته نشده است.

پیشتر رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود این گزارش برای نشست ۱۷ اسفند شورای حکام، تهیه و منتشر می‌شود.

ایران و گروه 1+5 شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به علاوه آلمان در 23 تیر امسال پس از چندین دور مذاکرات سخت و فشرده در شهر وین، پایتخت اتریش بر سر برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام) به توافق نهایی رسیدند.

پس از اجرای تعهداتِ دو طرف براساس برجام، تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در 27 دی ماه با اجرایی شدن برجام لغو شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کشاورز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
اینو که ما خودمونم میدونیم حتی جلوتر از برجامم ما یه سری از تعهداتمونو اجرا کردیم یکی نیست بگه که همین الان وضع اجرای تعهدات طرفای مقابل چطوره!!!؟؟؟؟