بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
با بررسی فهرست نماد های متوقف بازار بورس مشخص شد:

ارائه شفاف سازی پیرامون بودجه برآوردی، مهمترین عامل توقف نماد

طی بهمن ماه امسال نماد معاملاتی شرکت های دشت مرغاب، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، داروسازی کوثر، فرآورده های نسوز پارس و سرمایه گذاری رنا مورد توقف قرار گرفته است که در جدول رده بندی شرکت ها از لحاظ زمان توقف نماد در این ماه شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس قرار می گیرد که این امر طی چهارم بهمن ماه جهت اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم صورت گرفته است.
کد خبر : ۱۶۱۴۲۲
نویسنده :
جمشیدی

همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و الزام ارایه بودجه سال 95 توسط شرکت های بورسی که سال مالی آن ها پایان اسفند ماه است، شاهد توقف نماد معاملاتی تعداد زیادی از شرکت ها هستیم که عمدتاً به دلایلی همچون اعلام پیش بینی درآمد هر سهم یا تعدیل سود برآوردی متوقف شده اند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، بررسی فهرست نماد های متوقف در بازار بورس بیانگر این است که تا چهارم اسفند ماه جاری یعنی سه شنبه هفته گذشته نماد معاملاتی 51 شرکت به دلایل مختلفی همچون ارایه بودجه سال آینده و اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده مورد توقف قرار گرفته اند و معاملات بازار سرمایه در حالی در غیاب 51 نماد فعال در بازار بورس همراه شده که در مجموع نماد 26 شرکت به دلیل ارایه بودجه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 و 16 شرکت به دلیل اعلام تعدیل سودآوری هر سهم مورد توقف قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات موجود، در بررسی فهرست نمادهای متوقف بازار بورس همچنان نمادهای "کاصفا"، "کسرا"، "فایرا"، "وخارزم" و "شپمچا" به چشم می خورد و موانع پیش روی بازگشایی نماد معاملاتی این مجموعه ها که طولانی ترین زمان توقف نماد را به خود اختصاص داده اند، تاکنون مرتفع نشده است. به گونه ای که به نظر می رسد هنوز وضعیت شرکت کاشی اصفهان که ظاهراً از بورس اخراج شده یا بدهی سهامدار عمده "کسرا" مشخص نشده است و تاکنون اطلاعات شفاف سازی که نهاد نظارتی در سازمان بورس را قانع کند، از سوی مدیران شرکت سرمایه گذاری خوارزمی ارائه نشده است.

در این شرایط صرف نظر از توقف نمادهای مذکور، نماد معاملاتی 46 شرکت تا تاریخ چهارم اسفند جاری ممنوع المعامله است که طولانی ترین زمان توقف به شرکت کنتورسازی ایران اختصاص دارد و "آکنتور"طی 12 دی ماه سال جاری به دلیل اعلام تعدیل مثبت قابل توجه سود برآوردی متوقف شد تا اطلاعات و شفاف سازی لازم جهت برنامه های این مجموعه برای دستیابی به سود اعلامی به سازمان بورس ارائه گردد.

بعد از آن طی بهمن ماه امسال نماد معاملاتی شرکت های دشت مرغاب، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، داروسازی کوثر، فرآورده های نسوز پارس و سرمایه گذاری رنا مورد توقف قرار گرفته است که در جدول رده بندی شرکت ها از لحاظ زمان توقف نماد در این ماه شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس قرار می گیرد که این امر طی چهارم بهمن ماه جهت اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم صورت گرفته است.

بعد از آن شرکت های دشت مرغاب و نیز فرآورده های نسوز پارس مشاهده می شوند که به دلیل اعلام پیش بینی در آمد هر سهم طی 14 بهمن ماه ممنوع المعامله شدند و بعد از آن نماد های "دکوثر" و "ورنا" قرار می گیرند و در نهایت توقف نماد معاملاتی مابقی نماد ها طی اسفند ماه جاری انجام شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کنیلو از 28 دی متوقف هست کسی در باره اون اصلا صحبت نمسکنه؟