بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
با سفر هیأت تجاری ایران به ایالت باواریا کشور آلمان، سند همکاری میان انجمن قطعه سازان و اتاق بازرگانی ایران و انجمن صنایع این کشور امضا شد. این قرارداد شامل همکاری بین شرکت های ایالت باواریا و ایران در زمینه ساخت قطعات خودرو، سرمایه گذاری مشترک و آموزش و انتقال تکنولوژی می باشد.
کد خبر : ۱۶۱۴۵۲
نویسنده :
یارمحمدی

چندی قبل عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان از آغاز مذاکرات قطعه سازان با 6 کشور خارجی خبر داده بود، اما این بار این مذاکرات به مرحله امضا سند همکاری رسیده است.

در همین ارتباط رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با سفر هیأت تجاری ایران به ایالت باواریا کشور آلمان، سند همکاری میان انجمن قطعه سازان و اتاق بازرگانی ایران و انجمن صنایع این کشور امضا شد. این قرارداد شامل همکاری بین شرکت های ایالت باواریا و ایران در زمینه ساخت قطعات خودرو، سرمایه گذاری مشترک و آموزش و انتقال تکنولوژی می باشد.

محمدرضا نجفی منش در ادامه گفت: برخورد مسئولین و هیأت تجاری آلمانی بسیار خوب بود و نشان از علاقه مند این شرکت ها برای همکاری با همتایان ایرانی شان می باشد. طی این سفر، از کارخانه کامیون سازی مان و شرکت لیبهر که از جمله شرکت های بزرگ و معتبر هستند که فعالیت بین المللی دارند، نیز بازدید انجام شد.

وی درپاسخ به این سوال که «چه شرکت هایی برای این همکاری ها اعلام آمادگی کرده اند؟» گفت: ما شرکت هایی که آمادگی خود را برای این همکاری ها اعلام می کنند را به آلمانی ها معرفی خواهیم کرد، اما اینکه در حال حاضر نام شرکت خاصی بیان شود، بسیار زود است. چون این فرآیند چند ماه به طول می انجامد. اما لازم است بگویم اغلب شرکت های فعال در این حوزه با سرمایه گذاران خارجی قصد همکاری دارند و برخی از گذشته قرارداد همکاری داشته اند.

این عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان در رابطه با برنامه های آتی این انجمن گفت: علاوه بر عقد قرارداد با فرانسوی ها، در تاریخ 10 تا 11 اسفند ماه سال جاری با کشورهای هند و ترکیه در جهت افزایش همکاری کنفرانسی برگزار خواهد شد. همچنین کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا نیز در رابطه با قرارداد همکاری با قطعه سازان ایرانی مذاکراتی داشته اند که هنوز به نتیجه قطعی و مرحله امضا سند همکاری یا عقد قرارداد نرسیده است.

نجفی منش در پایان خاطرنشان کرد: شرکت های قطعه ساز ایرانی با دیگر کشورها از گذشته و قبل از تحریم های بین المللی مراودات تجاری داشتند که حال با توجه به پتانسیل های موجود در این صنعت، به دنبال افزایش این قراردادهای همکاری هستیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر