بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
مستطيل شيشه اي تالار

بفرمایید بانک!!!

امروز اما سامانه کدال و نیزTSETMC برای لحظاتی و طی چندین مرحله دچار اختلال شد و پس از دقایق مجدد ارتباط با سرور برقرار گردید. مشکلی که به بخشی از اتفاقات روزمره تالار شیشه ای بدل شده و اگر روزی مشاهده نشود، باید تعجب کرد و علت را از مسئولین جویا شد.
کد خبر : ۱۶۱۷۸۷
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 94.12.17 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 260 واحد افزایش به رقم 54437 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1142 واحد کاهش عدد 172472 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 25 واحد افزایش به رقم 29908 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبملت" با 88 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 135 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحدکاهش به رقم 820 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 6063 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2411 میلیارد ریال رسید.

بازار امروز روی پاشنه بانکی ها چرخید تا بالاخره این گروه هم یک تکانی به خود بدهند. بطوریکه این گروه امروز حرکتی دسته جمعی را با حجم معاملاتی نسبتاً بالا شروع کردند که در میان آنها "وبصادر"، "وتجارت"، "وبملت" پیشتاز بودند و به صف خرید نشستند. گرچه با عرضه های حقوقی این صف ها به تعادل رسید تا سهامداران عمده آنها به سرمایه گذاران سهم بانکی تعارف کنند.

به گزارش بورس نیوز گرچه سرمایه گذاران به این لاک پشتهای پیر چندان اعتمادی ندارند و همین عامل مانع شده این گروه بتواند صف های خرید خود را تداوم بخشد. چرا که حقوقی های آنها اکثراً در روزهای منفی خریدار بوده و روزهای مثبت فروشنده هستند تا بیشتر رفتاری نوسان گیری داشته باشند.

امروز اما با وجود آنکه بازار چشم به راه بازگشایی"خزامیا" قبل از برگزاری مجمع افزایش سرمایه بود، اما ناظر بازار به دلایلی نامعلوم اقدامی نکرد تا تعدادی از بازیکنان تیم نارنجی پوش از جمله کاپیتان تیم یعنی "خساپا" همچنان خارج از زمین تماشاگر بازی باشند.

در نبود نارنجی پوشان"خودرو" و "خاور" در جاده مخصوص در مدار صعودی راندند. گرچه "خودرو" احتمالاً پایان معاملات فردا جهت برگزاری مجمع انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف می شود که از صف خرید سهام در ابتدای روز به تعادل دست یافت و 236 میلیون سهم آن معامله شد.

در میان تک نمادها هم در نماد "کفرا" گرچه شاهد افت قیمت سهم به زیر هزار تومان بودیم که علت آن ابهام در خصوص امکان افزایش سرمایه این شرکت بود که در نهایت با تصمیم هیأت مدیره و انتشار آگهی در روزنامه، تصمیم گیری پیرامون این موضوع به دستور جلسه مجمع عمومی فوق العاده تاریخ 26 اسفند ماه جاری اضافه شد. همین امر موجب گردید سهم مذکور تا قیمت 1050 تومان نیز رشد کند.

آنچه که بایستی مورد توجه بورس بازان باشد اینکه فقط کسانی که تا روز شنبه 22 اسفند ماه فروشنده سهام باشند می توانند وجه حاصل از فروش را در سال جاری دریافت کنند، در غیر این صورت دریافت پول حاصل از فروش سهام پس از این تاریخ به سال آینده موکول می شود. از این رو انتظار می رود از روز شنبه مجدداً بازاری مثبت و فزونی تقاضا نسبت به عرضه را در بازار شاهد باشیم.

فردا هم بازار دو میهمان تازه وارد خواهد داشت تا فرابورس عرضه اولیه 10 درصدی دو سهم "دسانکو" و "ساینا" را در برنامه خود داشته باشد. شرکت اول تولید کننده داروهای ضد سرطان بوده و دومی همان گلی سابق است که در تالار شیشه ای کشف قیمت خواهند شد. همین عامل در تعادل بازار و کاهش نسبی قیمت سهام در اکثر گروه ها بی تأثیر نبودند تا در نهایت بازاری متعادل را در روز جاری شاهد باشیم.

امروز اما سامانه کدال و نیزTSETMC برای لحظاتی و طی چندین مرحله دچار اختلال شد و پس از دقایق مجدد ارتباط با سرور برقرار گردید. مشکلی که به بخشی از اتفاقات روزمره تالار شیشه ای بدل شده و اگر روزی مشاهده نشود، باید تعجب کرد و علت را از مسئولین جویا شد.

با این روند به نظر می رسد فردا و پس فردا هم با توجه به برنامه عرضه های اولیه و نزدیکی به پایان سال جاری روندی تعادلی و البته رو به منفی رقم بخورد، اما قطعاً روند هفته آتی مثبت پیش بینی می شود تا تالار شیشه ای هم با تابلوی سبز رنگ به پیشواز بهار برود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
سهامدار ذوب آهن،فرهنگیان که با کلک 30 میلیون میفروختی و زیر مجموعت 100 هزار تا می خرید تا متوجه نشن سهامدارا؛
پول مردمو پس بده این پولا خوردن نداره
تازه خوب بود اسمت فرهنگیان بود
مغانلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
بررسی اطلاعیه خوساز ...


تبدیل سود 2 ریالی به 959 ریال تعدیل مثبت 31,866 درصد نسبت به پیش بینی قبلی


علت :افزایش 24,000 درصدی درآمد های متفرقه که ناشی از سود حاصل از فروش املاک غير منقول است.
کاشف
ROMANIA
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
فخوز/ فخوزح/ را که راه ایرانخودرو را خواهند رفت را در سبد بگذارید. قیمت 2 سال پیش فخوز 1200 تومان بوده است. بهترین گزینه جهت خرید. خود تحلیل کنید.
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
ده سال در بورس بودم ندیدم کسی را که در این سالها در بورس سود کند
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
بورس نیوز
لطفا در مورد سهام بانک ها اینقدر منفی ننویسید حالا که داره از این سهام استقبال میشه و با گشایش ال اسی و سوییفت و فروش اموال غیر منقول بانک ها که همه اینها هم در قیمت سهام و هم سود DPS و EPS تاثیر مثبت دارند. هرچند حقوقی ها رفتار مناسبی ندارند ولی شما حمایت کنید
عابد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
بفرمایید شام. فملی.فولاد ومعادن وبملت وپاساگادپتروشیمیها. کل سهام بنیادی خصوصا خساپا اگر باز شد. ممممممممو.ن
احد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
حقوقي بانك بازي كثيفي با سهام بانكي ميكنه و تا شرش از بورس كم نشه سهام اين گروه رشد منطقي نخواهد داشت.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
حقوق بانک دی نزدیک بود تابلوی بانک رو هم بفروشه،حالا که صف فروشش کردی خیالت راحت شد!!
ناهید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
چرابانک گردش گری که از94/10/16بسته شده بازگشایی نمی شودلطفامسئولان جواب دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟