بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
در پنجاه و هشتمین نشست باشگاه مشتریان بورس نیوز رقم خورد؛

بررسی فرصت ها و چالش های بانک ها/ نگاه چارتیستی به نمودار شاخص بانکی

طی این جلسه که با همکاری شرکت تأمین سرمایه آرمان برگزار شد، تحلیل صنعت بانکداری از سوی تیم تحلیل و مطالعات بورس نیوز و همچنین تیم تحلیلی تأمین سرمایه آرمان توسط نفیسه میرلوحی، کارشناس ارشد مدیریت سرمایه گذاری برای اعضا ارایه شد.
کد خبر : ۱۶۱۸۲۹
نویسنده :
کیوان فر

صنعت بانکداری و فرصت ها و چالش های پیش روی آن در نشست هفته جاری باشگاه مشتریان بورس نیوز مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه مشتریان بورس نیوز، طی این جلسه که با همکاری شرکت تأمین سرمایه آرمان برگزار شد، تحلیل صنعت بانکداری از سوی تیم تحلیل و مطالعات بورس نیوز و همچنین تیم تحلیلی تأمین سرمایه آرمان توسط نفیسه میرلوحی، کارشناس ارشد مدیریت سرمایه گذاری برای اعضا ارایه شد.

براساس تحلیل های ارایه شده، سهامداران گروه بانک معتقدند که نباید ریسک مربوط به ارایه تسهیلات و سرمایه گذاری به وکالت از طرف سپرده گذاران را متقبل شوند، ولی از سهم 2.5 درصدی حق الوکاله صرفنظر کنند. بنابراین با در نظر گرفتن سهم حق الوکاله و پرداخت مابقی سود به سپرده گذاران، به نظر می رسد سود صنعت بانکداری در سال آینده متحول خواهد شد.

افزون بر این، کاهش بهره بین بانکی توسط بانک مرکزی نیز تأثیر مثبت بر سود صنعت بانکداری دارد زیرا هزینه مالی بانک ها را در سال آینده کاهش خواهد داد.

همچنین تعامل با بانک های بین المللی و بازگشایی اعتبارات اسنادی نیز کارمزدهای بانکی را افزایش خواهد داد و تاثیر مثبت بر سود صنعت بانکداری خواهد گذاشت هر چند که در سال جاری بخشی از این کارمزدها توسط صرافی بانک ها شناسایی گردیده استدر عین حال، رشد نقدینگی و کاهش سپرده قانونی نیز اثر مثبت بر سود صنعت بانکداری دارد.

همچنین در این جلسه تأکید بر این مطلب شد که با پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و بانک ها که توسط اوراق خزانه در حال انجام است، علاوه بر کاهش Npl بانک ها، بر قدرت تسهیلات دهی بانک ها اثر مثبت خواهد گذاشت. موفقیت در دریافت غرامت از دادگاه های بین المللی و یکسان سازی نرخ ارز نیز تاثیر مثبت بر سود آوری بانک هایی دارد که منابع ارزی قابل توجه در اختیار دارند.

در پایان این نشست نیز، علیرضا مهدی پور طراح و مدرس دوره های جامع آموزش تحلیل تکنیکال سهام، آتی طلا و سکه نیز روند آینده شاخص صنعت بانکداری را با نگاه چارتیستی برای دوره های کوتاه مدت و میان مدت تحلیل کرد و اذعان داشت شاخص این گروه در روند صعودی قرار دارد که می تواند طی یک دوره زمانی 2 ماهه حدود 10 الی 20 درصد رشد کند.

این گزارش می افزاید، آن دسته از افرادی که علاقمند به عضویت و ثبت نام در باشگاه بورس نیوز می باشند، می توانند از طریق لینک زیر و با پرداخت حق عضویت سالانه 100 هزار تومان برای افراد حقیقی و 200 هزار تومان برای افراد حقوقی به عنوان عضو جدید باشگاه ثبت نام کرده و از خدمات متنوع این باشگاه بهره مند شوند.

لینک ثبت نام افراد حقیقی

http://www.boursenews.ir/fa/forms/1

لینک ثبت نام افراد حقوقی

http://www.boursenews.ir/fa/forms/3




جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
سلام بنکاهداری بانکها وطلبات معوق چالش اصلی سال 95 بانکها می باشد سال 95 سال خروج بانکها از بنکاه داری است
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
یکی یکی سهمهای زیان انباشته مثل ذوب آهن در بورس حال سهامدارهارا خواهد گرفت بیچاره سهامداهای ذوب 27 در صد زیان کم نیست
اراک بورس
-
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
تا جلوی حقوقیهای بانکها برای عرضه های افسارگسیخته گرفته نشود سهام این گروه خیلی رشد کند شاید به قیمتهای سه سال پیش برگردد
میرلوحی
GERMANY
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
گزارش بیشتر به فرصت هاپرداخته خوب است چالش واگذاری بنگاهها وتقویم دارائی بانکها که باعث کسری تراز ها میشود مورد توجه قرارگیرد
ali
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۹
سهامدار بانکی رای نخواهد داد ...نه به انتخابات ....