بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر : ۱۶۲۰۷۶

به گزارش گروه اقتصادیخبرگزاری دانشجو، اولین روز معاملاتی بورس در سال جاری امروز شنبه هفتم فروردین ماه با روندی مثبت آغاز شده است و تا این لحظه شاخص کل بیش از ۵۱۲ واحد افزایش نشان می دهد.

این در حالی است که کارشناسان بازار سرمایه به دلیل وضعیت معاملات بورس در آخرین روز کاری سال ۹۴ پیش بینی می کردند که اولین روز کاری بورس در سال ۹۵ با روندی مثبت آغاز شود.

در پایان معاملات منتهی به ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۹۸۷۹۱ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به ماه قبل ۳ درصد کاهش یافته است.

در این ماه تعداد ۳۸۲۹۸ میلیون سهم در ۲ میلیون ۱۸۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۴درصد و ۷ / ۱۸ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

همچنین ارزش معاملات نرمال به ۹۳۱۹۳ میلیارد رسید و حجم معاملات معاملات نرمال با ۳۶۴۱۲ میلیون سهم به ترتیب با ۴ / ۳درصد و ۶ / ۲۱درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شدند.

براین اساس تعداد ۵۲۳۴۶۹۷۲ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۵۰۸۹۲ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به بهمن ماه ۹۴ به ترتیب ۷۵۱ درصد و ۴ / ۷۲۵درصد افزایش را نشان می دهد.

این در حالی است که شاخص کلبا ۲۳۳۱ واحد افزایش نسبت به ماه قبل معادل ۳ درصد افزایش، به رقم ۸۰۲۱۹واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۲۹۸۱ واحد افزایش به رقم ۵۷۰۰۳ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۲۹۶۲ واحد کاهش به عدد ۱۷۰۲۶۸ واحد رسید و به ترتیب با ۵۲ / ۵درصد افزایش و ۷۱ / ۱درصد کاهش نسبت به ماه گذشته مواجه شدند.

طی اسفند ماه ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه گیری با ۶۶ / ۲۴۴ درصد، محصولات چوبی با ۶۹ / ۸۳ درصد، خودرو و ساخت قطعات با ۶۸ / ۴۲ درصد، فراورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۵۴ / ۲۱ درصد، عرضه برق، گاز، بخاروآب گرم با ۷۶ / ۱۶ درصد و ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۷۸ / ۱۱ درصد بیشترین تغییر در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر