بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
طی معاملات روز جاری محقق شد:

بازگشت "کسرا" به بورس پس از 21 ماه

ر مبنای نامه شفاف سازی "کسرا" که طی 16 فروردین ماه جاری روی سامانه کدال منتشر شد، مدیران این مجموعه پس از سکوت 21 ماهه خود توضیحات لازم را در هشت بند پیرامون معامله سهام مدیریتی شرکت در خارج از سامانه معاملات و انتقال بدهی سهامدار عمده به حساب شرکت ارائه کردند تا نماد معاملاتی "کسرا" به تابلوی معاملات بورس باز گردد.
کد خبر : ۱۶۲۳۷۹
نویسنده :
جمشیدی
نماد معاملاتی شرکت سرامیک های صنعتی اردکان در حالی طی 25 تیر ماه سال 93 به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران متوقف شد که این امر به دلیل مشکل انتقال بدهی سهامدار عمده به حساب های شرکت حدود 21 ماه به طول انجامید. این در حالی است که با ارسال نامه شفاف سازی مدیران ارشد شرکت روی سامانه کدال در خصوص مشکل مذکور، طی معاملات روز جاری "کسرا" آماده بازگشایی شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، بر مبنای نامه شفاف سازی "کسرا" که طی 16 فروردین ماه جاری روی سامانه کدال منتشر شد، مدیران این مجموعه پس از سکوت 21 ماهه خود توضیحات لازم را در هشت بند پیرامون معامله سهام مدیریتی شرکت در خارج از سامانه معاملات و انتقال بدهی سهامدار عمده به حساب شرکت ارائه کردند تا نماد معاملاتی "کسرا" به تابلوی معاملات بورس باز گردد.

بر اساس این گزارش، شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان طی 31 اردیبهشت سال 90 اقدام به فروش 77.59 درصد از سهام تحت تملک خود در "کسرا"به شخص حقیقی با نام عبدالجلیل نظارات می کند که این معامله بر خلاف مفاد بند "ب" ماده 99 قانون پنج ساله پنجم توسعه بود و در نهایت معامله مذکور به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار نرسید. از این رو در اسفند ماه سال 92 با حکم دادگاه عمومی سهام مذبور به نام شخص حقیقی یعنی عبدالجلیل نظارات منتقل شد.

لازم به ذکر است که این شخص حقیقی سهام مدیریتی شرکت تولیدی گرانیت بهسرام را نیز در سال 1387 خارج از سامانه معاملاتی بورس از شرکت مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان خریداری نموده است. بر این اساس بر مبنای موارد ارائه شده در نامه شفاف سازی مشکل انتقال بدهی سهامدار عمده به "کسرا" مرتفع گردیده است.

بر این اساس طی معاملات روز جاری نماد معاملاتی "کسرا" با 31 درصد رشد نسبت به قیمت روز توقف نماد به تابلوی معاملات بورس بازگشت.

علاوه بر این، شرکت مذکور اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را با برآورد سود 42500 ریالی ارائه کرده که این رقم نسبت به سود سال مالی 94 با رشد 36 درصدی همراه بوده است.

در پایان این گزارش می افزاید، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی نیز چندی پیش از رفع ابهامات موجود در بازگشایی نماد معاملاتی "وخارزم" که توقف نماد آن بیش از شش ماه طول کشیده، خبر داد و انتظار می رود تا "وخارزم" نیز طی روزهای آتی مورد بازگشایی قرار بگیرد. که البته باید دید که تا چه حد شرایط لازم جهت انجام این امر از سوی مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری خوارزمی فراهم شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
معین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
یه پدر آمرزیده ای پیگیر بازگشایی فایرا بشه..چرا همش فکر وخارزم و...هستید.اگه خودرو 10 روز بسته بشه داد همه میره هوا اما حالا ما سهامدارای بیچاره فایرا بیشتر از 6 ماهه که چشم انتظاریم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
سهامدارن گرامی مراقب بازار گرمی روی این سهم باشید این کسرا همون سهمی که خیلیها رو به حاک سیاه نشاند
احمد
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
علي جان، اولا هر سهمي افت و خيز داره، دوما كسرا وقتي كه كل بازار خراب بود كاهش قيمت پيدا كرد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کسرا را میبرنش بالا به راحتی میره بالای 10 هزار تومان درصد بالایی از سهم غیر قابل معامله است و طرح توسعه و افزایش سرمیاه هم داره شنیدم با هم توافق کردن ببرنش بالا با یه سود عجیب غریب
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
سهام کسرا همیشه پیروز است چون 1-محصولات تولیدی آن در کشور انحصار این شرکت بوده و در تمام صنایع مادر کاربرد دارد2-تنها شرکت تولیدی در بورس است که جزو شرکتهای دانش بنیان محسوب گردیده است و این نشان از قابلیت بالای دانش فنی محصولات تولیدی می باشد.3-محصول جدید شرکت بنام اکتیو آلومینا که نوعی از کاتالیست ها ی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی است و برای این صنایع حیاتی و استراتژیک می باشد در اواخر سال 1394 به بهره برداری رسیده و در سال 1395 به بعد در عملکرد مالی شرکت و سود آوری آن بسیار تاثیر کذار می باشد.4-افزایش سرمایه خوبی در مجمع امسال خواهد داشت5-این شرکت دارای یک معدن بوده و فروش ماده معدنی در سال 1395 وحشتناک خوب می باشد.و آخر اینکه این شرکت جزئ بنیادی ترین و بهترین شرکتهای بورسی در ایران است که قیمن بازگشایی بعد از دو سال خود گویای ارزنده بودن آن می باشدو..........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
سهم دانش بنیان
سهمی که شرکت های پتروشیمی و پالایشی کاتالیستها و مواد اولیه مورد استفاده رو ازش میخرن
سهمی که قابل رقابت با شرکت های به روز اروپایی هست

سهمی که 15 سال معاف از مالیات هست

سهمی که جز 10 شرکت بنیادی بازار سرمایه ایران هست

فقط و فقط به دلیل اینکه خودشون خرید نکرده بودن انگ سفته بازی بهش میچسبونن

امیدوارم سر عقل بیان و واقعیت رو قبول کنند.قیمت هر سهم کسرا با توجه به مقایسه بقیه شرکت ها بعد از افزایش سرمایه 2000 تومن هست.