بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر : ۱۶۲۵۱۶
وزیر راه و شهرسازی با رد اخبار منتشر شده مبنی بر تعویق در نهایی شدن قرارداد خرید 118 فروند ایرباس، تاکید کرد که این قرارداد در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

به گزارش انتخاب، عباس آخوندی افزود: پیش قرارداد خرید این ناوگان از ایرباس در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه به امضا رسید.

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، در سفر اروپایی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس منعقد شد.

همچنین اواسط بهمن ماه گذشته شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، از اقدامات انجام شده برای خرید هواپیماهای کوتاه برد خبر داد و اعلام کرد: مذاکرات با شرکت ایتالیایی-فرانسوی ای.تی.آر(ATR) برای خرید هواپیماهای کوتاه برد از مدت ها پیش از اجرای برجام با هدف توسعه عملیات پروازی فرودگاه های مناطق کمتر برخوردار و مسیرهای پروازی کوتاه آغاز شده بود.

براین اساس تفاهم نامه اولیه برای خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد ATR72-600 با این شرکت منعقد شد و قرار است دو تا چهار فروند از این هواپیماها از اواخر سال 2016 میلادی به ایران تحویل داده شود؛ ضمن اینکه قرار است در سال های 2017 و 2018 نیز در هر سال هشت فروند از این هواپیما ها به شرکت هواپیمایی هما تحویل شود.

به دنبال این تحولات، شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ نیز بعد از مجوز دولت این کشور، در حال برنامه ریزی برای فروش هواپیما به ایران است؛ براین اساس اعلام شده که هیاتی از این شرکت آمریکایی برای مذاکره با مقام های مسئول در کشورمان، این هفته به تهران سفر می کند.

پس از 70 سال سابقه صنعت هوانوردی در ایران، هم اکنون شرکت های هوایی ایرانی بیش از 250 هواپیما در اختیار دارند که به دلیل نبود قطعه بیش از 100 فروند آن از مدت ها پیش زمینگیر شده و متوسط عمر 150 فروند دیگر به بیش از 22 سال رسیده است.

هرچند در زمان تحریم شرکت های هواپیمایی ایران اقدام به خرید هواپیماهای دسته دوم می کردند اما تحریم سبب شده بود تا همین هواپیماهای با عمر چند ساله نیز با قیمت بالایی خریداری شود.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
ساخت ریل باس اراک شهرجدید امیرکبیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
ساخت اتوبان ۴ خطه شازند ازنا الیگودرز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
افتتاح پروازهای فرودگاه اراک به مقصد تهران و کیش و قشم و مشهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
۴ بانده کردن جاده اراک خمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
تکمیل مترو فرودگاه امام خمینی تهران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
تکمیل مونوریل قم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
متاسفانه از سال ۹۲ تا کنون, اغلب پروژه های عمرانی تعطیل شده چون کسری بودجه عمرانی دولت به علت کاهش قیمت نفت داریم