بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر : ۱۶۲۸۱۰

معامله‌گران در دوشنبه پایانی فروردین‌ماه، بیش از 219 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس داد و ستد کردند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در پایان معاملات 30 فروردین‌ماه 1395 بازار فرابورس، 219 میلیون و 60 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 35 میلیارد و 760 میلیون ریال در 20 هزار و 516 نوبت معامله شد.

امروز آیفکس با رشدی به میزان 16 واحد معادل 2.09 درصد، نمایشگر عدد 774.35 شد و نماد شرکت‌های بانک دی، پالایش نفت تهران و پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

سهام شرکت‌های گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، بیمه آرمان و نیرو سرمایه بیشترین رشد قیمت را داشتند و بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های تدبیرگران فارس و خوزستان، اعتباری کوثر مرکزی و فولاد آلیاژی یزد شد.

بیشترین حجم معاملات روز جاری به خرید و فروش 23 میلیون سهم بانک دی اختصاص پیدا کرد و بالاترین ارزش معاملات به میزان 42 میلیارد و 280 میلیون ریال در نماد پالایش نفت لاوان رخ داد.

هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 679 تا 797 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت این اوراق در نماد اردیبهشت‌ماه 93 به میزان 3.7 درصد اتفاق افتاد.

این گزارش حاکی است، بازار اول شاهد خرید و فروش 28 میلیون اوراق بهادار به ارزش 58 میلیارد و 380 هزار ریال بود و در بازار دوم 85 میلیون اوراق بهادار به ارزش 282 میلیارد و 340 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 3 میلیون و 520 هزار سهم به ارزش 45 میلیارد و 440 میلیون ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر و کاریس بیشترین حجم معامله را داشتند.

در عین حال، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد 212 هزار ورقه مشارکت شهرداری قم بود ضمن آنکه در مجموع، 131 میلیارد ریال معامله در نمادهای اسناد خزانه اسلامی رقم خورد.

امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت گروه فن آوا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه، بودیم و نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد یکم در نماد صمپنا21، امروز پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق متوقف شد.

گفتنی است، با توجه به انتقال نماد معاملاتی شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان از بازار دوم فرابورس ایران به بازار معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران، نماد معاملاتی مذکور در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شد.

روابط عمومی فرابورس ایران

اشتراک گذاری :
ارسال نظر