بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران یک شرکت بررسی شد:

دستاوردهای "همراه" برای همراهان خود در سال 94

شرکت ارتباطات سیار ایران با سرمایه چهار هزار میلیارد ریالی در حالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 94 سود شش هزار و 808 ریالی را برآورد کرده که طی یک سال فعالیت خود در حوزه مخابرات توانست به سود شش هزار و 343 ریالی دست یابد و بدین ترتیب بیش از 90 درصد از سود برآوردی خود را محقق ساخت.
کد خبر : ۱۶۲۸۲۳
نویسنده :
جمشیدی
شرکت ارتباطات سیار ایران فعال در گروه مخابرات از جمله شرکت های بورسی است که از لحاظ وضعیت سودآوری و معاملات سهام آن در بازار سرمایه مناسب عمل کرده و سهامداران خود را در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه خشنود نموده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت ارتباطات سیار ایران با سرمایه چهار هزار میلیارد ریالی در حالی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 94 سود شش هزار و 808 ریالی را برآورد کرده که طی یک سال فعالیت خود در حوزه مخابرات توانست به سود شش هزار و 343 ریالی دست یابد و بدین ترتیب بیش از 90 درصد از سود برآوردی خود را محقق ساخت. این مجموعه که طی روز جاری مجمع عمومی عادی آن برگزار می شود، تقسیم سود نقدی 80 درصد از سود خالص محقق شده بر اساس عملکرد 12 ماهه سال مالی 94 را در بودجه سال مالی خود لحاظ کرده بود و حال باید منتظر ماند و دید که تصمیمات نهایی سهامداران این مجموعه در خصوص تقسیم سود نقدی چگونه خواهد بود.

علاوه بر این، "همراه" بودجه سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 خود را با پیش بینی سود هفت هزار و 150 ریالی به ازای هر سهم ارائه نموده که این رقم نسبت به سود برآوردی در بودجه سال مالی گذشته حدود پنج درصد افزایش داشته است.

این مجموعه در خصوص سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی تنها در بانک انصار سرمایه گذاری نموده و 10 درصد از سهام "وانصار" را تحت تملک آن قرار دارد. همچنین در حوزه قراردادهای خدماتی نیز درآمد ارائه خدمات در سال مال جاری را بیش از 99 میلیون و 575 هزار ریال پیش بینی کرده که این رقم نسبت به سال مالی گذشته حدود 10 درصد رشد یافته است.

بر اساس اطلاعات موجود، بورس در حالی طی سال گذشته بازدهی مثبت 25.88 درصدی را محقق ساخته که "همراه" در این مدت با رشد 41.27 درصدی همراه شده و بازدهی بیش از بازدهی بورس را به سهامداران خود اعطا کرده است. همچنین رتبه نقد شوندگی این مجموعه 19 مرتبه محاسبه می شود و در ردیف های نخست جدول رتبه بندی شرکت ها از لحاظ نقد شوندگی قرار دارد.

علاوه بر این، تعداد شش هزار و 409 کد معاملاتی طی 37 هزار و 743 دفعه معامله در نماد "همراه" حجم معاملاتی بیش از 172 میلیون و 909 هزار سهم به ارزش بیش از پنج هزار و 350 میلیارد ریال را رقم زده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر