بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر : ۱۶۳۰۱۹

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، سیاست های وزارت بهداشت در افزایش قیمت اقلام دارویی را تشریح کرد.

به گزارشتهران پرس؛ دکتر رسول دیناروند اظهار داشت: دو سیاستی که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو طی دو سال اخیر در زمینه قیمت دارو دنبال کرده اند، ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اقدام اول وزارت بهداشت، کاهش قیمت داروهای وارداتی است که این مسیر ادامه پیدا می کند و ما خوشحال هستیم این کار را سال گذشته هم انجام دادیم، به طوری‌که میانگین قیمت داروهای وارداتی ۸ درصد در سال ۹۴ کاهش داشته اند.
معاون وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: فراموش نکنید که در سال گذشته نرخ ارز ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش قیمت داشت و این به معنای این است که کاهش ۸ درصدی قیمت داروهای وارداتی مساوی است با کاهش حداقل ۱۸ درصدی به لحاظ ارزی.
رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: سیاست وزارت بهداشت برای داروهای وارداتی در سال ۹۵ هم ادامه پیدا می کند.
دیناروند در ادامه به روند قیمت داروهای تولید داخل در سال جاری اشاره کرد و گفت: در مورد داروهای تولید داخل، سیاست وزارت بهداشت این است که داروهای زیان ده نداشته باشیم. بر همین اساس، اصلاح قیمت داروهای زیان ده به موقع انجام می شود.
وی تاکید کرد: آنچه مسلم است، انتظار اینکه قیمت کل بازار دارویی کشور از نرخ تورم پایین تر باشد، انتظار منطقی است که سال ۹۴ هم این اتفاق افتاد.
رئیس سازمان غذا و دارو، در این زمینه توضیح داد: توسعه بازار دارویی کشور در زمینه مصرف و قیمت به گونه ای است که در هر دو مورد کمتر از نرخ عمومی تورم در کشور بوده است. یعنی ما، تقریبا از نظر تعداد دارو افزایش مصرف نداشته ایم و افزایش قیمت دارو هم زیر نرخ تورم بوده است که برای مصرف کنندگان و سازمان های بیمه گر، خبر خوبی است.
دیناروند، درباره علت دلخوری و گلایه وزیر بهداشت از صنایع دارویی در موضوع صادرات دارو، اظهارداشت: گلایه و دلخوری وزیر بهداشت، از صادرات دارو است. زیرا، یکی از محورهای تمام مذاکرات بین المللی وزیر، توسعه صادرات دارو و تجهیزات پزشکی بوده است.
وی با عنوان این مطلب که از عملکرد صنعت داروسازی کشور رضایت نداریم، تاکید کرد: البته من اطمینان دارم این وضع باقی نمی ماند و ما شاهد توسعه صادرات دارویی خواهیم بود.
دیناروند با ابراز امیدواری به رشد صادرات دارو در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، تاکید کرد: وضعیت صادرات دارو در سال ۹۶ خیلی بهتر از ۹۵ خواهد بود.
وی در توضیح این ادعای خود برای توسعه صادرات دارو، گفت: زمینه سازی ها و زیرساخت ها فراهم شده و این اتفاق خواهد افتاد.
منبع: مهر

اشتراک گذاری :
ارسال نظر