بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر : ۱۶۳۰۳۳
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی شاهد هستیم که افرادسودجو کلاهبرداری‌های گوناگون و گسترده‌ای را برای سوء استفاده از زنان و دختران به راه انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان کرمان، سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا گویای آن است که تمرکز اخاذان و کلاهبرداران بر روی زنان و دختران جامعه ایرانی رو به افزایش است و این موضوع زنگ خطر را برای این قشر از کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به صدا در آورده است.

وی تصریح کرد :در حال حاضر برخی از این فریب‌ها به کلاهبرداری و اخاذی‌های مالی بالایی ختم شده و بعضاً درآمدهای میلیاردی را برای کلاهبرداران به همراه می‌آورد و البته برخی از این فریب‌ها نیز موجب لطمه به آبروی افراد و بروز اتفاقات تلخ شده است.

اسماعیلی گفت: پلیس فتا همواره از گسترش تکنولوژی حمایت می‌کند و به هیچ وجه نیز قصد ندارد قضیه تکراری «شبکه‌های اجتماعی خوب یا بد؟» را به میان بکشد، اما با آگاه سازی در مورد برخی از فریب‌های رایج کلاهبرداران در این شبکه‌ها می‌توان زنان و خانواده‌های ایرانی را در این رابطه هوشیار کرد.

وی افزود: طبیعی است که شبکه‌های اجتماعی باید به عنوان بستری نگریسته شوند که می‌توان از آن‌ها هم به شیوه خوب و هم به شیوه بد استفاده کرد.

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت: علاوه بر بازتاب‌های رسانه‌ای گسترده فریب و سواستفاده از خانم‌ها در شبکه‌های اجتماعی، در برخی موارد به دلایلی همچون کم سن بودن و جنسیت قربانیان و مسایلی از قبیل حفظ آبرو و نگرانی از نحوه مواجهه خانواده‌ها در بخش عمده‌ای از موارد شکایتی مطرح نمی‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر