بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
مشاور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب عنوان کرد:

آخرین وضعیت مهمترین پروژه های "ثغرب"/ زمان اجرای مرحله دوم برنامه افزایش سرمایه

پروژه های مهستان، گلستان و سهند واقع در شهر تبریز، پروژه مهر پونک واقع در شهر زنجان از جمله این این موارد هستند که پروژه مهر پونک مراحل پایانی ساخت را سپری می کند. مضاف بر آن می توان به پروژه مروارید اردبیل اشاره کرد که سال جاری به اتمام می رسد و مراحل اجرای پروژه بازار مبل اردبیل به تازگی آغاز شده است.
کد خبر : ۱۶۳۶۱۴
نویسنده :
جمشیدی
شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب بر اساس عملکرد شش ماهه نخست اول سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 95 با تحقق سود 143 ریالی موفق به پوشش 28 درصدی سود برآوردی 504 ریالی شده است.

مشاور مدیر عامل سرمایه گذاری مسکن شمالغرب در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز، عنوان کرد: این مجموعه در شهر های زنجان، اردبیل و تبریز در حال اجرای پروژه های ساختمانی است که از مهمترین آن ها می توان به پروژه صندوق زمین و مسکن شمالغرب که در حال اجرای پروژه مسکونی رشدیه است، اشاره کرد. این پروژه دارای 96 واحد می باشد که 54 درصد از آن متعلق به "ثغرب" است. علاوه بر این، فروش یا پیش فروش واحد های پروژه مذکور از شهریور ماه سال جاری آغاز می شود.

محمد نصیری به سایر پروژه های در دست اجرای شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه های مهستان، گلستان و سهند واقع در شهر تبریز، پروژه مهر پونک واقع در شهر زنجان از جمله این این موارد هستند که پروژه مهر پونک مراحل پایانی ساخت را سپری می کند. مضاف بر آن می توان به پروژه مروارید اردبیل اشاره کرد که سال جاری به اتمام می رسد و مراحل اجرای پروژه بازار مبل اردبیل به تازگی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آثار مثبت ناشی از اجرای پروژه های مذکور و درآمد های حاصل از آن در بودجه "ثغرب" لحاظ شده، در ارزیابی عملکرد شرکت طی سال مالی جاری اظهار داشت: این مجموعه نسبت به سایر شرکت های فعال در بخش ساختمان عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و طی نیمه اول سال مالی جاری به سود خالص بیش از هشت میلیارد تومانی دست یافته است.

مشاور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب همچنین در خصوص اجرای برنامه افزایش سرمایه گفت: مراحل دریافت مجوز اجرای مرحله دوم برنامه افزایش سرمایه شرکت از 60 میلیارد تومان به 90 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده های نقدی سهامداران در مراحل پایانی قرار دارد و انتظار می رود تا بزودی نهایی شود.

نصیری در خصوص قیمت خرید نهاده های ساخت و نیز نرخ فروش واحد های پروژه های در دست اجرای "ثغرب" ابراز داشت: نرخ خرید مصالح ساختمانی نوسانات متعددی دارد و به نظر می رسد با ایجاد تثبیت در قیمت ها می توان در خصوص اثرات آن بر وضعیت اجرای پروژه ها اظهار نظر کرد. این در حالی است که انتظار می رود تا از شش ماهه دوم سال روند و حجم معاملات مسکن رو به بهبودی پیش رود. چرا که در شرایط فعلی تعادل نسبی در عرضه و تقاضا ایجاد شده است که البته این امر به معنای افزایش قابل توجه قیمت فروش مسکن نیست.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر