بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر : ۱۶۳۶۵۴
در نخستین روز هفته، ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس افزایش یافت و به حدود 536 میلیارد ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، هجدهمین روز اردیبهشت‌ماه 1395 در بازار فرابورس با خرید و فروش 233 میلیون ورقه بهادار در 23 هزار و 957 نوبت به ارزش یک هزار و 418 میلیارد و 60 میلیون ریال خاتمه یافت.

در جریان معاملات امروز، 535 میلیارد و 730 میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی معامله شد و به دنبال آن ارزش معاملات در نماد "اخزا2"به حدود 256 میلیارد ریال رسید و به لحاظ ارزش معاملات در صدر نمادهای فرابورسی و بازار اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

بیمه نوین به همراه فولاد هرمزگان و صنایع غذایی مینو شرق بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت‌های نیرو سرمایه، افرا نت و عمران و توسعه شاهد با بالاترین کاهش قیمت مواجه شد.

طبق این گزارش، بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در بازار سهام به داد و ستد 19 میلیون و 780 هزار سهم به ارزش 57 میلیارد و 440 میلیون ریال در نماد شرکت آهن و فولاد ارفع ثبت شد.

همچنین، آیفکس که از ابتدای ساعت معاملاتی امروز روند صعودی در پیش گرفته بود، افت کرد و با 2 واحد کاهش نسبت به روز چهارشنبه، رقم 796.38 واحد را نمایش داد؛ سهام فولاد هرمزگان بیشترین تاثیر مثبت و سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران و لاوان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

همین طور، نماد شرکت‌های بانک دی، پالایش نفت تهران سرمایه‌گذاری مسکن تهران پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.

اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز ضمن افزایش قیمت در بازه 780 تا 800 هزار ریال مورد داد و ستد قرار گرفت. بیشترین افزایش قیمت مربوط به اوراق مرداد 93 بود.

این گزارش می‌افزاید، صندوق اعتماد آفرین پارسیان با معامله 3 میلیون و 470 هزار سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را به خود اختصاص داد و صندوق‌های آرمان آتی کوثر و هستی بخش آگاه در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پس به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان و نماد معاملاتی شرکت صنعت روی زنگان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم و در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و شرکت سیمان لار سبزوار جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز دوشنبه متوقف شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
اسناد خریدش خوبه به دو دلیل .دلیل اول سود مشخص شده در ابتدا از قیمت اسناد خزانه کم می شود و سپس واگذار می شود .دلیل 2 قیمت اسناد رشد می کند و از فروش انها نیز شناسایی سود انجام می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
سود اوراق خزانه اسلامی چقدره ؟