بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
در معاملات امروز بازار بورس رقم خورد:

بازگشت شاخص کل به کانال 76 هزار واحدی

از ابتدای معاملات روز جاری شاهد ادامه روند نزولی روزهای گذشته در بورس هستیم، تا کنون بیشترین تأثیر منفی را نماد های "خودرو"، "کگل"، "شبندر"، "وبملت"، "بترانس" بر شاخص دارند و نماد معاملاتی فولاد که در لحظات ابتدایی با افت قیمت تأثیر منفی بر شاخص داشت بعد از انجام یک معامله بلوکی با حجم بیش از 16 میلیونی در محدوده سقف قیمتی این سهم تأثیر مثبت 20 واحدی بر شاخص دارد و مانع از افت بیش از این شاخص کل شد.
کد خبر : ۱۶۳۷۸۱
نویسنده :
یارمحمدی
طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس همراه با افت قیمت سهام اغلب شرکت ها با کاهش 321 واحدی به کانال 76 هزار واحدی بازگشت تا نشان دهد همچنان قصد دارد به اصلاح قیمتی خود ادامه دهد.

به گزارش بورس نیوز، از ابتدای معاملات روز جاری شاهد ادامه روند نزولی روزهای گذشته در بورس هستیم، تا کنون بیشترین تأثیر منفی را نماد های "خودرو"، "کگل"، "شبندر"، "وبملت"، "بترانس" بر شاخص دارند و نماد معاملاتی فولاد که در لحظات ابتدایی با افت قیمت تاثیر منفی بر شاخص داشت بعد از انجام یک معامله بلوکی با حجم بیش از 16 میلیونی در محدوده سقف قیمتی این سهم تأثیر مثبت 20 واحدی بر شاخص دارد و مانع از افت بیش از این شاخص کل شد. البته معاملاتی "جم" نیز با تأثیر 60 واحدی بیشترین اثر مثبت را بر این نماگر بازار سرمایه دارد.

طی چند روز گذشته بورس روندی اصلاحی به خود گرفته و اغلب فعالان بازار سرمایه این روند نزولی را تحت تأثیر افت قیمت سهام گروه خودرویی می دانند، این روند نزولی در حالی است که در ابتدای هفته جاری شاهد متوقف شدن نماد معاملاتی "خساپا" جهت اعلام تعدیل مثبت و با اهمیت بودیم، اما این خبر مثبت از سایپا تنها همان روز بر جو کلی بازار و گروه خودرو اثر داشت و از آن پس سهام خودرویی همچنان به روندی نزولی خود ادامه می دهند.

تا لحظه تنظیم این گزارش نماد معاملاتی "خزامیا" بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و این در حالی است که روز گذشته شاهد آزاد و قابل معامله شدن سهام جایزه این شرکت در پرتفوی سهامداران بودیم که این امر موجب ایجاد جو منفی و فشار فروش در این سهم شد و امروز نیز تا به این لحظه روند منفی آن ادامه دارد. البته برخی تحلیلگران بر این باورند که امکان ریزش بیش از 100 تومان "خزامیا" وجود ندارد و احتمالاً این سهم در محدوده قیمتی فعلی مورد حمایت قرار گیرد.

گفتنی است برخی از قطعه سازان همچون "خزر"، "خکار" و "خموتور" از این گروه بیشترین افزایش قیمت را در بازار بورس به خود اختصاص داده اند. از طرفی "فلوله"، "کفرا"، "سفارس"، "کاذر" بیشترین کاهش قیمت را تجربه می کنند.

در بین حجم بالای نمادهای معاملاتی قرمز پوش با فشار فروش زیاد، گروه قند و شکر در محدوده مثبت و سقف قیمتی تابلوی معاملات مبادله می شوند و با اقبال سرمایه گذاران همراه شده اند. همچنین "چکاپا" تازه وارد بازار نیز با صف خرید 76 میلیونی با حجم معاملات بیش از 360 هزار سهمی مواجه شده است.

بر این اساس با توجه به افزایش فشار فروش، نسبت به لحظات ابتدایی آغاز معاملات احتمال ادامه این روند منفی تا پایان معاملات امروز نیز وجود دارد. مگر آنکه مسئولین با انجام چند معامله بلوکی تنها به داد شاخص کل برسند و مانع از افت بیش از این، نماگر بازار سرمایه شوند که البته همانطور که عنوان شد شاهد انجام یک معامله بلوکی در نماد "فولاد" برای جلوگیری از افت شاخص بودیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
بورس نیوز جان 76هزار نه 66هزار
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
بورس نیوز برات آینده نگری کرده...
علی
-
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
چرا در مورد کاندیداهای ریاست سازمان بورس مطلبی نمی نویسید؟
بانوی ایرانی
-
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
در حالیکه به فصل مجامع رسیده ایم این فروش های حقیقی ها معنادار است ,یا تازه وارد است یا مغرض ,خدایا تا 7 خرداد صبرمان بده ,هر چند پس از مجامع و تقسیم سود خود بخود بازار استراحت می کند ولی انشاالله روزهای خوب و بدون درد سر بازار در راه است .واگر انشاالله به حول و قوه الهی در انتخابات 96 اقای روحانی برنده شوند طبق معمول همیشه که دور دوم ریاست جمهوری بازاری فوق العاده خواهد بود . باخته ها را دوباره بدست خواهیم اورد
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
كاش ميشد آماركساني را كه در بورس سود يا ضرركرده اند بدست آورد.پولي كه با بدبختي بدست آورده ايم براحتي در بورس از دست مي دهيم .
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
مقصر خودمون هسیم که هی با فروش زیر قیمت فقط جیب دلال و نوسانگیر رو پر میکنیم.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
بیایید همه دست به دعا بشیم سونامی اعلام ورشکستگی توی کارخانه های 25 تا 50 درصد فعال ما که مرتب در حال ضررهستند راه نیافته . اونوقت چه خاکی بسر بریزیم با سهم های بی ارزششون
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
تا کی باید اصلاح بازار در صورتی که واقعیت از عدم توجه کافی مسئولین بازار بر وخامت اوضاع دخیل است جو حاکم بر بورس را عده ای بر هم می زنند و نمی گذارند بازار روند عادی خود را طی نماید نباید اقتصاد را سیاست زده کرد مسائل اقتصادی باید روند اقتصادی خود را باید داشته باشد وگر نه آش همین آش است .
عابد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
همه دوستان در تالار پیشنهاد خرید سهام فولادی معدنی سنگ اهنی پتروشیمیها و.و دیگر سهام بنیادی مثل کگل را میدهند پس کو قیمت جهانی هم که گران شده چرا سهامشان مثل یخ اب میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رویا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
شاخص از 76400 بر می گرده.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
مزید اطلاع عرض کنم این احتمال هم هست اگر تواین رنج برنگشت حتما بعد از فتح قله 66400 برمیگرده !!!!!!!!
خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
این دیگه چه وضعشه 3 ساله بورس منفی هست تکونی نمیخوره اکثرا تو ضرریم سالهای 84 تا 92 سالهای طلایی بورس بود یاد اون دوران بخیر سر سفرهامون یه لقمه نون پیدا میشد تعدیل مثبت ومنفی فرقی نداره