بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر : ۱۶۳۹۵۸

معاملات امروز فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که افزون بر 424 میلیون اوراق بهادار در آن مورد مبادله قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 26 اردیبهشت‌ماه بالغ بر 424 میلیون و 350 هزار ورقه بهادار در 38 هزار و 361 نوبت دادوستد شد و ارزش آن به 2 هزار و 89 میلیارد ریال رسید.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار 4 واحد رشد کرده بود در ادامه افت کرد و در نهایت با رشد حدود 2 واحدی روی عدد 798.96 واحد متوقف شد؛ نماد فولاد هرمزگان و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشت.

در روز جاری بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود و 153 میلیون و 790 هزار سهم این شرکت به ارزش 477 میلیارد و 700 ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 18 میلیون اوراق بهادار به ارزش 32 میلیارد و 270 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سرمایه‌گذاری سبحان ثبت شد. همین طور، 296 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 843 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به ذوب آهن اصفهان بود.

امروز معامله اوراق مشارکت گلگهر 3 بالاترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 493 میلیارد ریال مبادله شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 4 میلیون و 840 هزار ورقه بهادار رسید. اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز در بازه 803 تا 830 هزار ریال معامله شد و بیشترین قیمت مربوط به نماد دی‌ماه 94 بود.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌های زغال سنگ پروده طبس، ذوب آهن اصفهان و فولاد هرمزگان شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های نیرو سرمایه، بیمه نوین و مرجان‌کار بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین، نماد معاملاتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب پس از عدم رسمیت مجمع عمومی سالیانه صندوق در روز چهارشنبه 22 اردیبهشت، از امروز بازگشایی شد.

این گزارش می‌افزاید، در روز جاری نماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتی و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور با توجه به عدم تکمیل معاملات حجم مبنای نماد اصلی بازگشایی شد. علاوه بر این، نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام در روز سه‌شنبه و نماد معاملاتی شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با توجه به دریافت اطلاعات واقعی سال مالی 1394 متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر