بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
در گفتگو با مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان مطرح شد:

آثار روند صعودی بهای جهانی نفت بر عملکرد "شپنا"

به تازگی نرخ فروش فرآورده های نفتی و قیمت خرید مواد مصرفی طی بهمن و اسفند ماه سال گذشته از سوی پالایش و پخش فرآوده های نفتی به این مجموعه ابلاغ شده و شرکت در نظر دارد تا طی 10 روز آینده صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال مالی گذشته را روی سامانه کدال منتشر کند.
کد خبر : ۱۶۳۹۹۶
نویسنده :
جمشیدی
قیمت نفت در بازارهای جهانی در حالی روند صعودی را سپری می کند که در این بین برخی از گمانه زنی ها حاکی از احتمال اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی شرکت پالایش نفت اصفهان از محل رشد بهای جهانی نفت است. گمانه زنی که به نظر می رسد موجب شد تا سهام این مجموعه پالایشی طی دوره گذشته با افزایش اقبال و توجه سهامداران و فعالان بازار سرمایه مواجه شود.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به تازگی نرخ فروش فرآورده های نفتی و قیمت خرید مواد مصرفی طی بهمن و اسفند ماه سال گذشته از سوی پالایش و پخش فرآوده های نفتی به این مجموعه ابلاغ شده و شرکت در نظر دارد تا طی 10 روز آینده صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال مالی گذشته را روی سامانه کدال منتشر کند.

مهدی صرامی در خصوص احتمال اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی "شپنا" اظهار داشت: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور طی سال گذشته و افت قابل توجه بهای جهانی نفت برنامه ای جهت تعدیل سود برآوردی در نظر نداریم.

وی همچنین به روند اجرای طرح های توسعه ای شرکت پالایش نفت اصفهان ابراز داشت: طرح تصفیه گازوئیل یکی از مهمترین طرح های توسعه ای در دست اجرای "شپنا" است که قراردادهای لازم جهت اجرای آن منعقد شده و اجرای آن از چند ماه گذشته آغاز شده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که طرح مذکور یک پروژ ملی است و به طور قطع می توان تأثیرات با اهمیتی بر وضعیت سودآوری این مجموعه بر جای خواهد گذاشت. علاوه بر این، اجرای طرح های توسعه ای دیگری در برنامه آتی شرکت قرار دارد که مراحل اجرای آن در دست پیگیری است.

مدیر مالی شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص برنامه ها و برآوردهای "شپنا" برای سال مالی جاری اظهار داشت: بودجه سال مالی جاری بر اساس نفت 40 دلاری تدوین شده و سود 291 ریالی برای امسال برآورد شده است. به طور کلی می توان گفت با توجه به انتظارات مثبت جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور در دوران پسا برجام بودجه سال مالی 95 "شپنا" به صورت واقع بینانه ارائه شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رستمی
CZECH REPUBLIC
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
شما بچسبید به صندلی گرم ونرمتان که مبادا زنگنه بهتون اخمی کنه....اخه این چه مدیریتی است که شماها دارین؟
مگه با همین یهانه سهامداران بیچاره رو بدبخت نکردین؟
شما حقوقهای 10/15 میلیونی میگیرین عین خیالتون نیست چرا سهامدارارو بدبخت میکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
((با توجه به اوضاع اقتصادی کشور طی سال گذشته و افت قابل توجه بهای جهانی نفت برنامه ای جهت تعدیل سود برآوردی در نظر نداریم.))

برنامه ای جهت تعدیل سود برآوردی در نظر نداریم ؟؟
لحن این صحبت به نظرتون پرمعنا نیست؟

جناب بورس نیوز!
میشه بفرمایید مطلب مستطیل شیشه ای دیروز چرا از سایت حذف شده؟
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
تا زمانیکه این دولت هست یا دولت اصلاح طلب دیگری روی کا ر بیاید زنگنه هم هست و زنگنه فقط می خواهد با ورشکستگی پالایشگاهها انها را دوباره تصاحب کند وضع از این هم بدتر خواهد شد