بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر : ۱۶۴۰۷۷

معاملات فرابورس ایران در روز گذشته در شرایطی پایان یافت که بیش از 341 میلیون اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 28 اردیبهشت‌ماه بالغ بر 341 میلیون ورقه بهادار در 40 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به یک هزار و 624 میلیارد ریال رسید.

در همین حال با رشد 3.69 واحدی شاخص کل فرابورس ایران نسبت به دیروز، آیفکس توانست رقم 804.83 واحد را به ثبت برساند. ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشت.

امروز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" با دادوستد 75 هزار ورقه به ارزش 69 میلیارد ریال در صدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی هم در مجموع، 150 میلیارد ریال مبادله شد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار در روز جاری متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود به طوری که 125 میلیون سهم این شرکت به ارزش 395 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، 31 میلیون اوراق بهادار به ارزش 52 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه‌گذاری سبحان ثبت شد. همین طور، 256 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 733 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش از آن ذوب آهن اصفهان شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 9 میلیون و 70 هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، بیمه نوین و زغال سنگ طبس بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های نیرو سرمایه، فولاد آلیاژی یزد و بیمه پاسارگاد بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن ضمن افت قیمت در بازه 800 تا 822 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد دی‌ماه 94 بود.

گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری سبحان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز پنجشنبه و نمادهای معاملاتی شرکت داروسازی سبحان انکولوژی و شرکت پخش البرز جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز شنبه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

علاوه بر این، نماد معاملاتی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با توجه به دریافت اطلاعات عملکرد واقعی سال مالی 1394 شرکت مذکور و تغییر با اهمیت نسبت به مبلغ پیش بینی اعلامی و نماد معاملاتی شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت اطلاعات واقعی سال مالی 1394 متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر