بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
با ارایه صورتهای مالی بدون بند حسابرسی به مجمع

"دبالک " شفاف چون آیینه

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت البرز بالک( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز دوشنبه مورخ 1395.03.03 درمحل دانشکده داروسازی دانشگاه تهران با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۴۴۹۱

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت البرز بالک( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز دوشنبه مورخ 1395.03.03 درمحل دانشکده داروسازی دانشگاه تهران با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر رضوانی فر به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دکتر جلال بهارستان و دکتر فرشید مرادی و به دبیری آقای محمد علی اسدی تشکیل شد.

همچنین نمایندگان سازمان بورس و موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای دکتر بابک مصباحی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 480 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع دبالک

مجمع دبالک

مجمع دبالک

· حاشیه مجمع:

بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مدیرعامل شرکت البرز بالک در خصوص فعالیت‌های شرکت با توجه به نیروی پرسنلی محدود گفت: در سال مالی 94 درمجموع میزان فروش، سود خالص و سرانه فروش "دبالک" نسبت به سایر رقبا با تفاوتی چشم‌گیر روبرو بوده است.

مصباحی، دوره وصول مطالبات "دبالک"را 208روز در مقایسه با شرکت های API 211 روز و 271 FP روز اعلام کرد و افزود: شرکت البرز بالک به دلیل شفافیت به‌موقع در اعلام گزارش‌ها، موفق به کسب رتبه 8 از میان 58 شرکت موجود در فرا بورس شده است.

مصباحی خاطر نشان کرد: "دبالک" تنها شرکت با گزارش های clean و پاک در بند های حسابرسی قبل از اظهار نظر بازرس و از نظر گزارش حسابرسی در قسمت های گزارش بازرس و حسابرس قانونی و رعایت ضوابط سازمان بورس در صنعت دارو می باشد.

وی در پایان در خصوص برنامه‌های "دبالک" در سال مالی جاری گفت: شرکت البرز بالک در نظر دارد فروش محصولات خود را در سال مالی 95 به میزان 968 میلیارد ریال افزایش دهد که در این صورت می‌توان دستیابی به بازارهای جدید را سرلوحه اقدامات پیش روی شرکت و همچنین تقویت برند "دبالک" در نظر گرفت.

· گزیده اطلاعات:

مجمع دبالک

· پیام هیئت‌مدیره:

حمد و ثنا خداوند را که توفیق انجام مسئولیت محوله را عطا فرمود و بی‌شک اقدامات انجام‌شده تلاشی است در حد بضاعت در جهت پیشبرد اهداف تجاری و بلندمدت شرکت. امید است تلاش صورت گرفته در راستای تأمین مواد اولیه اساسی دارویی و رفع نیاز تولیدکنندگان داخلی، موردعنایت واقع گردد.

وجود اطلاعات مالی شفاف یکی از الزامات کارایی بازار سرمایه است. اگرچه اطلاعات مالی مندرج در صورت‌های مالی اساسی به‌عنوان یکی از منابع عمده اطلاعات مالی برای بازار سرمایه تلقی می‌شود، ولی گزارش هیئت‌مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام می‌تواند اطلاعات مهم و بااهمیتی را در تکمیل اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی فراهم آورد. از طرف دیگر گزارش هیئت‌مدیره به مجمع می‌تواند به‌عنوان فرصتی برای هیئت‌مدیره در جهت اطلاع‌رسانی در خصوص جنبه‌های مهم عملکرد خود به سهامداران باشد. گزارش زیر در راستای رعایت مفاد ماده 232 قانون تجارت (مصوب 1347) هیئت‌مدیره شرکت باید پس از انقضای سال مالی صورت دارایی و دیون شرکت را در پایان سال و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و حساب سود و زیان شرکت را به‌ضمیمه گزارش درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت طی سال مالی مزبور تنظیم کند. اسناد مذکور در این ماده باید اقلاً بیست روز قبل از تاریخ مجمع عمومی سالانه در اختیار بازرسان گذاشته شود. تهیه و تقدیم گردیده است.

مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت دارو، جایگاه و عملکرد شرکت در سال مالی مورد گزارش

با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که سال 1394 را سال » دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی « نام‌گذاری نموده بودند، لذا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی شرکت بر مبنای پیاده‌سازی سازوکارهایی پیشرو و ترسیم فضای نوین کسب‌وکار در جهت خنثی‌سازی کارشکنی‌های دشمنان نظام و انقلاب ، به بار نشاندن ظرفیت‌های بلااستفاده تولید، بهره‌وری از ظرفیت‌های موجود، رشد فرصت‌های شغلی، تثبیت نظام اقتصادی کشور و همسویی و هماهنگی با اهداف و انتظارات مدیران و برنامه ریزان شرکت سرمایه‌گذاری البرز، پایه‌ریزی و پیاده‌سازی گردید.

در سال جاری شاهد شکوفایی صنعت دارو در کشور علیرغم پایداری آثار تحریم‌های اقتصادی بر علیرغم پایداری آثار تحریم‌های اقتصادی علیه آن بودیم. شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک )سهامی عام) نیز همانند سایر حوزه‌های اقتصادی از گزند تحریم‌های اقتصادی دشمنان نظام و انقلاب در امان نبوده، لذا باتدبیر مدیران و تصمیم سازان شرکت سرمایه‌گذاری البرز و تلاش بی‌شائبه مسئولان و مدیران اجرایی شرکت، سازوکارهایی در راستای هموار نمودن مسیر اقتصاد فرهنگی در پیش‌گرفته شد. این فعالیت‌ها در حوزه‌های کلان به شرح زیر تدوین و اجرایی گردیده است:

  • · تأکید و تمرکز بر استراتژی سودآوری
  • · توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • · توسعه مدیریت منابع انسانی
  • · تقویت حاکمیت شرکتی
  • · توسعه همکاری‌های بین‌المللی
  • · مدیریت آسیب‌های ناشی از تحریم
  • · افزایش سرمایه شرکت
  • · زمینه‌سازی برای توسعه پایدار شرکت درزمینهٔ فروش و سودآوری
  • · حفاظت از خطوط تولید موجود و افزایش راندمان تولید
  • · گرایش به توسعه سبد محصولات با نگاه بازار محور
  • · تمرکز بر اهمیت منابع انسانی به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شرکت
  • · توسعه جغرافیایی بازار )توسعه داخلی، توسعه صادراتی(
  • · انتقال دانش فنی با مشارکت متخصصین داخلی و شرکت‌های معتبر خارجی

· کلیاتی درباره شرکت:

· تاریخچه:

شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز سازه )سهامی خاص( در تاریخ 1380.1017 تحت شماره 182565 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است و به‌موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 1383.10.14 نام شرکت‌به‌شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک )سهامی خاص) تغییریافته است. همچنین به‌موجب اساسنامه جدید شرکت که در مورخه 93.05.28 تحت شماره 588.744 نزد اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است، شخصیت حقوقی شرکت به سهامی عام تغییریافته است. همچنین با توجه به موافقت سهامدار اصلی شرکت در مورد عرضه سهام شرکت در فرا بورس ایران اقدامات لازم جهت پذیرش سهام در تاریخ 93.04.17 در جلسه هیئت پذیرش مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرا بورس موافقت گردید و مدارک در تاریخ 93.06.23 به اداره ثبت شرکت‌ها تحویل گردید. مرکز اصلی شرکت و کارخانه به ترتیب در تهران و ساوه واقع است.

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از:

  • · تأسیس هر قسم کارخانه برای سنتز و تولید مواد اولیه موردنیاز دارویی و ...، شیمیایی، آرایشی و
  • بهداشتی، اسانس‌ها
  • · واردات ماشین‌آلات، تجهیزات و مواد اولیه موردنیاز
  • · انجام عملیات مطالعاتی و فعالیت بازرگانی داخلی و خارجی مرتبط با موضوع شرکت، حلال‌ها و مواد
  • جانبی صنایع داروسازی
  • · مشارکت در شرکت‌های دیگر و خرید سهام آن‌ها

به‌موجب پروانه بهره‌برداری شماره 102.2695 مورخ 1384.02.21 که توسط وزارت صنایع و معادن صادر گردیده و بهره‌برداری از کارخانه شرکت در آغاز با ظرفیت 156 تن صورت پذیرفته است. فعالیت شرکت طی سال مالی مورد گزارش عبارت است از تولید و خرید مواد اولیه دارویی، داروهای ساخته‌شده و فروش آن.

· سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 1.000 ریال (منقسم به 1.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) بوده که در آخرین تغییرات به مبلغ 110.000 میلیون ریال (شامل تعداد 110.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در پایان دوره مالی منتهی به 1393.12.29 اقدام به افزایش سرمایه به مبلغ 30.000 میلیون ریال نموده است و تا تاریخ تهیه این گزارش تشریفات مربوط به ثبت آن انجام و سرمایه شرکت در تاریخ مجمع 140 هزار میلیون ریال سهم می باشد.

تغییرات سرمایه شرکت:

مجمع دبالک

مجمع دبالک

· شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

· وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 1394.12.29 در فرا بورس ایران در گروه صنعت مواد و محصولات دارویی و زیرگروه تولید داروهای شیمیایی و گیاهی با نماد "دبالک" درج‌شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1393.12.19 مورد معامله قرارگرفته است.

مجمع دبالک

· رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام:

وضعیت رتبه‌بندی شرکت ازلحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در دوره مالی منتهی به 1394.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

مجمع دبالک

· جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت البرز بالک درزمینهٔ واردات و تولید مواد اولیه دارویی به‌عنوان یکی از منابع مهم تولید برخی از اقلام استراتژیک مواد اولیه دارو و تکمیل زنجیره خلق ارزش در صنعت دارو می‌باشد و با تولید بیش از 20 قلم از مواد پایه و اساسی موردنیاز صنعت دارویی کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کند. رشد فروش صنعت مذکور در دوازده‌ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال قبل بیش از سه درصد می‌باشد که اهم دلایل آن تسهیل واردات مواد اولیه دارویی از سوی شرکت‌های تولیدکننده می‌باشد. شرکت البرز بالک در بین شرکت‌های فعال در این صنعت با حجم فروش تقریبی معادل 489 هزار کیلوگرم، برای مواد دارویی ذیل، جزو برترین‌های صنعت به شمار می‌آید. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی 29 درصد به شر زیر می‌باشد:

مجمع دبالک

نمودار زیر سهم شرکت از بازار فروش محصولات مختلف را برای دوره دوازده‌ماهه 93 و 94 مقایسه می‌کند:

مجمع دبالک

· مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری:

· اقلام صورت سود و زیان:

مجمع دبالک

همان‌طور که ملاحظه می‌شود، فروش خالص، سود عملیاتی و سود خالص شرکت به ترتیب 8 درصد، 23 درصد، 12 درصد و 10 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهند که عمده‌ترین دلیل آن افزایش درفروش و مدیریت در کاهش هزینه‌ها در سال جاری است.

· ترکیب فروش کلی:

مجمع دبالک

مقدار فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش 8 درصدی همراه بوده است.

· مهم‌ترین نکات عملکردی سال 1394

مجمع دبالک

· نمودار مقایسه‌ای محصولات در 3 سال گذشته

مجمع دبالک

· گواهینامه‌ها

  •  ISO 9001:2008
  •  IOHSAS 18001:2007
  •  ISO 14001:2004
  •  GMP های سالن های مربوطه

· برنامه‌های آینده شرکت:

اطلاعات مربوط به برنامه‌های شرکت در سال مالی جاری و سال آتی به شرح ذیل می‌باشد:

الف) گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع‌بخشی شیوه‌های فروش

ب) تولید محصولات و معرفی محصولات جدید

ج) مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دارویی کشور و توسعه و تکمیل کارخانه به‌منظور بهره‌مندی

حداکثری از ظرفیت تولید

د) تأمین مالی پروژه‌های بزرگ و واردات دارو و مواد اولیه دارویی از طریق مذاکره با بانک‌ها و سرمایه‌گذاری البرز

ه) دستیابی به اهداف کیفی در راستای ارتقای کیفیت محصولات فعلی و تولید محصولات جدید به شرح زیر:

  • · تهیه مستندات مرتبط با اداره دارو و اخذ پروانه محصول
  • · بهینه‌سازی سالن‌هایc 1و 2c و 3c و تمدید گواهی GMP
  • · اخذ پروانه بهره‌برداری از سالن تولید B
  • · نگارش SMF با فرمت جدید
  • · جلب همکاری با شرکت‌های برتر دارویی و اخذ نمایندگی
  • · تولید محصولات جدید
  • · استفاده حداکثری از توان بالقوه ماشین‌آلات و دانش فنی کارکنان تحقیق و توسعه و تولید

مجمع دبالک

گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به مجمع:

مجمع دبالک

مجمع دبالک

· ترازنامه:

مجمع دبالک

· صورت سود و زیان:

مجمع دبالک


· وب‌سایت شرکت:

http://www.alborzbulk.com


اشتراک گذاری :
ارسال نظر