بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر : ۱۶۵۱۱۱
بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب و رانش زمین در نقاط مختلف چین که مدتی است این کشور را درگیر خود کرده، علاوه بر وارد آمدن خسارات سنگین اقتصادی 83 نفر را به کام مرگ فرستاد و 13 نفر را ناپدید کرد.

به گزارش ایرنا، عمده خسارات وارد آمده مربوط به مناطق جنوبی و شرقی چین است که در روزهای اخیر شاهد شدیدترین بارندگی طی سالهای اخیر بوده است.

سیل و سیلاب شدید در اوایل خرداد ماه جاری در این مناطق بر اساس گزارش مقامات محلی، باعث کشته شدن 75 نفر شده بود.

آمار رسمی دولت چین همچنین نشان می دهد که سیل در سال جاری میلادی زندگی 9 میلیون نفر را در سراسر این کشور مختل کرده است.

آمارها حاکی است که از ابتدای سال جاری میلادی و بخصوص در فصل تابستان که روزهای آغازین آن است، سیل، سیلاب و بارش باران نزدیک به 15 استان در چین را در برگرفته است و بر اساس برآوردها، حدود 20 میلیارد یوان (هر دلار معادل شش و نیم یوان) خسارت به این مناطق وارد شده است.

در همین حال اداره مقابله با حوادث طبیعی و خشکسالی چین در بیانیه ای آورده که بارندگی باعث شده تا سطح آب رودخانه یانگ تسه 24 درصد بیشتر از میزان سال 1998 شود.
در سال 1998 میلادی سیل بزرگی در بخش های جنوبی چین به وقوع پیوست که جان نزدیک به 4 هزار نفر را گرفت و میلیاردها دلار خسارت بر جای گذاشت.

از سوی دیگر امروز چهارشنبه اداره مذکور به استان های جنوب، شرق و جنوب شرق کشور هشدار داده است که باید در انتظار توفان های سهمگین و شدیدتر هم باشند.

به همین خاطر کار انتقال مردم به مکان های امن در برخی از استان ها آغاز شده و دولت پیش بینی کرده است توفان مزبور، منطقه ای به وسعت یک میلیون کیلومتر مربع را در هم بکوبد.
دولت پیشتر پیش بینی کرده بود که به واسطه پدیده «ال نینو» و گرم شدن زمین، امسال بارش های بارانی سنگین باعث جاری شدن سیل و رانش زمین بخصوص در نواحی جنوبی و جنوب شرقی کشور شود.

در یک هفته گذشته مقامات استان های این مناطق هشدارهای آبی و زرد که نشانه خطر شدید است برای وقوع سیل و توفان صادر کرده بودند.

همه ساله در فصول بهار و تابستان در نقاط مختلف چین بخصوص در مناطق جنوبی این کشور به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد باران های سیل آسیا می بارد و با جاری شدن سیل و رانش زمین زندگی میلیون ها نفر مختل می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر