بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر : ۱۶۵۲۲۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تعرفه هر پالس (یک دقیقه) مکالمه با تلفن ثابت که اکنون حدود 30 ریال است، از اول تیرماه امسال با 15 ریال افزایش 45 ریال برای مشترکان محاسبه می شود.

به گزارش ایرنا محمود واعظی در حاشیه دیدار با فعالان بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات که شنبه شب در محل سالن شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمتی که در تعرفه تلفن ثابت اعمال خواهد شد در مقایسه با تلفن همراه که تعرفه هر دقیقه مکالمه آن اکنون 14 تا 18 برابر هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت است ، خیلی زیاد نیست.

وی به تعرفه هر پالس 30 ریال در طرح همکد سازی استانی اشاره کرد و گفت: از اول تیر ماه این تعرفه نیز 45 ریال می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گمان می رفت با تعرفه 30 ریالی برای هر دقیقه مکالمه با تلفن ثابت، مردم بیشتر به استفاده از تلفن ثابت روی آورند، اما چنین اتفاقی نیفتاد و تلفن ثابت با ضرر مواجه شد.

واعظی گفت، افزایش قیمت ها از ابتدای ماه آینده (تیرماه ) اجرا می شود.

جلسه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هفته گذشته برای تصمیم گیری درباره تعرفه تلفن ثابت و اینترنت برگزار شده بود.

وی در ادامه درباره کشیده شدن فیبر نوری به درب منازل با بیان اینکه هیچ زمان قول نداده بودم از ابتدای امسال فیبر نوری به درب منازل برود، گفت: این کار به سرمایه گذاری بسیار عظیمی نیاز دارد تا بتوان آن را اجرا کرد.

واعظی سرمایه گذاری مورد نیاز را حدود 70 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دولت قرار نیست در این پروژه سرمایه گذاری کند و این امر به بخش خصوصی واگذار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون و با حمایت از یک شرکت داخلی که پروانه اختصاصی برای واگذاری و بردن فیبر نوری به منازل دارد، تلاش می شود با مذاکره با شرکت های خارجی و داخلی سرمایه لازم فراهم شود .

وی ابرازامیدواری کرد در نیمه دوم امسال این کار با سرعت بیشتری شروع شود.

هزینه هر دقیقه مکالمه از تلفن همراه دایمی اول به تلفن ثابت 570 ریال و از تلفن همراه دایمی اول به دایمی اول نیز 570 ریال است.
هزینه هر دقیقه مکالمه از تلفن همراه دایمی اول به اپراتور دوم ( ایرانسل) و اپراتور سوم( رایتل) 625 ریال است.
هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتور دوم 499 ریال است.
هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتور سوم نیز 499 ریال است.

** حادثه شهران

واعظی به وقوع حادثه انفجار گاز در منطقه شهران و قطع ارتباط شهروندان در این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: کمیته بحران با وقوع حادثه، در وزارت ارتباطات تشکیل جلسه داد و اقدام های بسیار خوبی انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که حدود 2.5 کیلومتر از فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در مرکز شهید کاظمیان در آتش سوخته بود افزود: بلافاصله نسبت به وصل این فیبر از روی زمین اقدام شد.

وی به از رده خارج شدن 260 هزار شماره همراه اول در این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: در یک همکاری بسیار نزدیک که اپراتور همراه اول و ایرانسل با هم داشتند، اپراتور دوم اجازه داد همه مشترکان همراه اول از رومینگ ایرانسل استفاده کنند.

واعظی گفت: روند اتصال به تدریج انجام شد و در نهایت اقدام های موثری در این باره صورت گرفت.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل جلسه ای در روز شنبه با موضوع بررسی علل حادثه اشاره کرد و ادامه داد: از همکاران خود خواسته ایم تا ضعف ها را مشخص کنند و در دستورالعملی که برای مراکز حساس فرستاده ایم تاکید شده یک مرکز نباید از یک مسیر پشتیبانی شود بلکه باید مسیری دیگر هم در نظر گرفته شود تا کمتر شاهد این حوادث باشیم .

روز جمعه گذشته حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران موجب قطع ارتباط تلفنی مردم منطقه شده بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
معصوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
این یعنی افزایش 50% در حالیکه
افزایش حقوق=12%

چرا؟
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
دولت تدبیر و امید !!!! متشکریم از افزایش 50 % . ولی حالا که جا داشت چرا 100 یا 200% افزایش ندادین ؟ بالاخره پرداخت های نجومی حقوق تان باید از جایی تامین شود . چه جایی بهتر از جیب مردم گرسنه بیکار بدهکار و..
علی
GERMANY
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۴
یک نفر به آقای رئیس جمهوز بگوید این گرانی که در دولت اتفاق افتاده نرخش ۵۰٪ است! آیا باز هم ادعای میکنید تورم ۱۲٪ است؟؟! همین چند ماه قبل بود که تعریفه تلفن ثابت درون شهری را از هر مکالمه ۵۰ ریال به هر دقیقه ۵۰ ریال یعنی چندین برابر افزایش دادید!! درضمن یادمان نرفته که در زمانی که سیم کارت تلفن همراه را انحصاری بفروش میرساندید، درحالی که در تمامی دنیا رایگان داده میشد،‌شما ۱۲۰۰۰۰۰ تومان از ملت فلک زده گرفتید و با قید قرعه پس از چند ماه به آنها تحویل دادید و یکی ازرتوجیهاتتان این بود که در بخش تلفن ثابت هزینه میکنید!! درضمن گران کردن با توجیه گرانی تلفن همراه بی‌انصافی است! تلفن همراه را ارزان کنید!