بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
با بررسی فهرست نمادهای متوقف تا یکم تیر ماه جاری

"شپلی" رکورد دار توقف نماد در سال جاری/ یک خبر جدید از بازگشایی "کاصفا"

طولانی شدن زمان توقف نماد معاملاتی بنا به دلیل مختلف همچون عدم ارائه اطلاعات درخواستی سازمان بورس از سوی مدیران شرکت سبب می شود تا سرمایه سهامداران بلوکه گردد و ضرر و زیان قابل توجهی به آنها وارد شود.
کد خبر : ۱۶۵۳۷۴
نویسنده :
جمشیدی

توقف نماد معاملاتی شرکت های فعال در بورس یکی از تمهیداتی است که متولیان بازار سرمایه جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد دارای اطلاعات نهانی و نیز به منظور افشای اطلاعات به عموم سهامداران تدوین کردند و اجرایی می شود. فرآیندی که اگرچه جهت حمایت از حقوق سهامداران بویژه سهامداران حقیقی اندیشیده شده اما در برخی از مواقع موجب نگرانی سهامداران می گردد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طولانی شدن زمان توقف نماد معاملاتی بنا به دلیل مختلف همچون عدم ارائه اطلاعات درخواستی سازمان بورس از سوی مدیران شرکت سبب می شود تا سرمایه سهامداران بلوکه گردد و ضرر و زیان قابل توجهی به آنها وارد شود.

این موضوع در خصوص سهامداران شرکت هایی همچون آلومینیوم ایران، پارس پامچال و کاشی نیلو صدق می کند. چرا که نماد معاملاتی آنها از نیمه دوم سال گذشته تاکنون متوقف مانده و وجود برخی از مشکلات مانع از بازگشت سهام این شرکت ها به تابلوی معاملات شده است.

علاوه بر این نماد معاملاتی شرکت معاملاتی کاشی اصفهان از دوم آذر ماه سال 92 جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده متوقف مانده و هنوز زمان بازگشت نماد "کاصفا" به بورس یا اخراج آن از بورس و انتقال به بازار فرابورس مشخص نشده است.

البته برخی از شنیده ها حاکی از آن است که بر اساس مصوبات مجمع عمومی عادی که طی 17 خرداد ماه جاری برگزار شده، اعضای جدید هیأت مدیره شرکت انتخاب شدند و بدین ترتیب مانع اصلی بر سر راه بازگشایی نماد "کاصفا" مرتفع گردیده است. به طوریکه با ارائه گزارش صورت های مالی شرکت روی سامانه کدال بازگشایی نماد معاملاتی این مجموعه طی روزهای آتی چندان دور از ذهن نخواهد بود و سرانجام انتظار دو ساله سهامداران آن به سر می آید.

بر اساس این گزارش، طولانی ترین زمان توقف نماد معاملاتی طی سال جاری به شرکت پلی اکریل ایران اختصاص دارد که طی 28 فروردین ماه جاری به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده سهامداران متوقف شده و ظاهراً تاکنون موضوع اجرای برنامه افزایش سرمایه "شپلی" از محل مازاد تجدیدی ارزیابی دارایی ها تعیین تکلیف نشده است.

علاوه بر این، نماد معاملاتی 12 شرکت طی خرداد ماه سال جاری متوقف شده که از جمله آن می توان به نمادهایی همچون "شفارس"، "چکاوه"، "حفاری"، "شسینا"، "شفارا"، "غپاک"، "قلرست"، "کاذر"، "کنور"، "کهرام" و "وساپا" اشاره کرد و عمده دلیل توقف نماد و برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم بوده است.

همچنینی طی اولین معاملات بازار سرمایه در اولین روز از فصل تابستان نماد شرکت های معدنی دماوند، قند مرودشت، قند اصهان، سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان، دارویی لقمان و آهنگری تراکتورسازی ایران ممنوع المعامله شده تا نمادهای مذکور بجز "قمرو" که جهت اعلام پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده، مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران را برگزار کنند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
AUSTRIA
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۲
ضمناً این توقف به ایجاد یک فساد در خرید و فروش آن سهم منجر میشود بدین ترتیب که پس از اطلاع مافیا از بازگشایی آن نماد، با توجه به اینکه سهامدار از داشتن آن سهم خسته شده و عطای آنرا به لقایش میبخشد!‌ مجاب به فروش بهر قیمتی میشود!‌ و این یعنی گرفتن ماهی از آب گل آلود!‌ کاری که درمورد کچینی اتفاق افتاد! و فایر نیز در چند سال گذشته چندین بار دست به این اقدام زد! و این بار قصد گرفتن ماهی درشت‌تری را دارد!!!
ذبیح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
من یکی از سهامداران حقیقی کاصفا هستم که نصف سرمایه زندگیم رو این سهم خریدم الان هم کسی پاسخ گو نیست