بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
روز گذشته شواری پول و اعتبار در جلسه خود ضمن حمایت از سیاست های بانک مرکزی در زمینه هدایت بازار پول و نرخ های سود بانکی با استفاده از ابزارهای غیر مستقیم نظیر بازار بین بانکی، بر استمرار اقدام ها و سیاست های بانک مرکزی در این زمینه تأکید کرد.
کد خبر : ۱۶۵۵۲۴
نویسنده :
یارمحمدی

عصر گذشته شورای پول و اعتبار نرخ تسهیلات بانکی را به حداکثر 18 درصد کاهش داد.

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شواری پول و اعتبار در جلسه خود ضمن حمایت از سیاست های بانک مرکزی در زمینه هدایت بازار پول و نرخ های سود بانکی با استفاده از ابزارهای غیر مستقیم نظیر بازار بین بانکی، بر استمرار اقدام ها و سیاست های بانک مرکزی در این زمینه تأکید کرد.

شورای پول و اعتبار در این جلسه، نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی و غیر مشارکتی، سقف نرخ سود تسهیلات بانکی را 18 درصد و نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه گذاری را معادل 15 درصد تعیین کرد. این مصوبه از تاریخ 16 تیر ماه سال جاری از سوی بانک ها موسسات اعتبار لازم الاجرا خواهد بود.

بر این اساس با وجود اعلام این خبر که بعد از کاهش 3 درصدی نرخ سود سپرده بانک ها، فعالان بازار سرمایه چشم انتظار اعلام و ابلاغ آن بودند، بازار بورس امروز روندی نوسانی و منفی به خود گرفته است. گروه خودرویی بانکی و فلزات اساسی که به دلیل بالا بودن هزینه های مالی و تسهلات دریافتی با نرخ های بالا بیشترین تأثیر را از این خبر می گیرند، طی معاملات روز جاری با افت قیمت از بازده مثبت تابلوی معاملات به محدوده منفی همراه شده اند.

همانطور که عنوان شد، افت 90 واحدی شاخص کل همراه با اغلب گروه های فعال در بازار در میانه معاملات، در حالی اتفاق افتاده است که خبر مثبتی همچون کاهش نرخ سود تسهیلات بانک ها می توانست امروز روند مثبت روزهای گذشته را شدت بخشد البته هنوز هم تا پایان معاملات فرصت باقی است و بنا بر نظر برخی فعالان و سرمایه گذاران بورسی احتمال بازگشت روند منفی بازار وجود دارد. که در همین ارتباط شاهد بهبود روند معاملات و افزایش تقاضا در گروه های لیدر و سایر نمادها به دنبال آنها هستیم. حال باید دید سایپا که تک نماد مثبت گروه خودرویی است با صف خرید 70 میلیونی خود می تواند روند کلی بازار را برگرداند یا خیر؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
شرکت سرمایه گذاری سمند دیروز با عرضه 10 میلیون سهم در نماد خودرو از همان دیروز پیشاپیش روی روند امروز گروه خودرو و در نتیجه کل بازار تاثیر منفی گذاشت. در بورسی که مشخصا با یک تماس تلفنی از طرف ناظر بازار به حقوقیها دستور و حکم خرید یا فروش داده میشود بایستی با جدیت جویای دلیل اینگونه عرضه های تاثیرگذار بر رند کل بازار شد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
آفرین من خودم 100 میلیارد فردا صبح زود میارم بورس تا بخورید یه آب هم روش.مغز ... خوردن که با این وضعیت عرضه حقوقی وارد بازاری بشن که هیج شفافیتی نداره؟
یک ساله فایرا پول مردم رو نمیده از اونطرف قیمت سهم نصف شده از طرفی سودش رو نمیدن.این شد سرمایه گذاری؟این شد آینده؟فقط باید نوسان گرفت که این خودش یک مشکل بزرگ شده.
ehsan
GERMANY
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
لطفا پی گیری کنید شرکت فولاد خوزستان شمش را در حالی که 350 الی 400 دلار بود چرا 250 الی 300 دلار فروخته
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
سلام
بورس نیوز لطفا پیگیری کنید که چرا سمند باید در روزی که همه دم از برگشت بازار و امید به آینده می زنند سهام عرضه کنه و کل بازار را منفی کنه؟!
مسولین بورس در چه حالی هستند و دارند چکار می کنند ؟