بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر : ۱۶۵۷۳۰


رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با خبرنگاران، تیراندازی شب گذشته در «دالاس» را «شرورانه، نفرت انگیز و حساب شده توصیف کرد و گفت که هیچ توجیهی برای این حملات وجود ندارد.

به گزارش فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا صبح روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در «ورشو» لهستان، تیراندازی «دالاس» را ««شرورانه، نفرت انگیز و حساب شده» توصیف کرد.

شبکه «ای بی سی نیوز» گزارش کرد، اوباما تیراندازی دالاس را «تراژدی بزرگ» و «قتل های بی رحمانه» توصیف کرد و درباره مظنونان این حادثه گفت: «ما از انگیزه های پیچیده آنها آگاه خواهیم شد. بگذارید روشن و شفاف بگویم. هیچ توجیه احتمالی برای این حملات وجود ندارد».

رئیس جمهور آمریکا وعده داد که «عدالت اجرا می شود».

باراک اوباما ادامه داد: «گرچه دیروز نیز گفتم، بگذارید دوباره در خصوص لزوم نگرانی تمامی مردم آمریکا درباره تبعیض نژادی در نظام عدالت کیفری ما بگویم. من همچنین گفتم که پلیس ما شغل بسیار سختی دارد و اکثر قریب به اتفاق آنها کار خود را بخوبی انجام می دهند».

اوباما تأکید کرد: «ما همچنین می دانیم وقتی افراد به تسلیحات قدرتمند مجهز هستند، متأسفانه، حملات به این شیوه مرگبار و غم انگیز تر می شود. و در روزهای پیش رو، ما می بایست این حقایق را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم».

اوباما که شب گذشته برای نشست ناتو وارد ورشو (لهستان) شد، مکرر، در خصوص تیراندازی 11 مأمور پلیس در نیمه شب گذشته در دالاس، اطلاعات مورد نظر را دریافت می کرد.

بنا به گفته «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، گزارشهای لازم در اختیار رئیس جمهور قرار داده شد و اوباما از تیم خود خواست هرگونه اطلاعات جدید را در اختیار وی قرار دهند.

صبح امروز جمعه (پنج شنبه شب به وقت آمریکا) معترضان به اقدامات نژادپرستانه افسران پلیس آمریکایی و کشتار اخیر سیاهپوستان در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان ها آمدند. در دالاس اما حوادثی که اتفاق افتاد اندکی فراتر از اعتراض و تظاهرات و دستگیری معترضان رفت.

تعدادی تک تیرانداز که در ساختمان «بانک آمریکا» مخفی شده بودند، به سمت نیروهای پلیس شلیک کرده و 11 افسر پلیس در این تیراندازی زخمی شدند که در نهایت 5 افسر پلیس به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر