بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
در گفتگو با مدیر مالی شرکت کشت و صنعت شهداب مطرح شد:

تداوم رشد سودآوری "غشهداب"/ برنامه های شرکت جهت انتقال نماد معاملاتی

اجرای برنامه افزایش سرمایه 25 درصدی از محل سود انباشته به منظور حفظ منابع مالی و عملیاتی کردن اهداف شرکت در دست اجراست که در مرحله اخذ مجوزهای لازم به سر می برد.
کد خبر : ۱۶۵۸۰۳
نویسنده :
جمشیذی

نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان از 17 فروردین ماه سال جاری در بازار توافقی فرابورس معامله می شود و این مجموعه فعال در گروه محصولات غذایی طی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 با سرمایه بیش از 623 میلیارد ریالی سود 175 ریالی را محقق ساخته است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت کشت و صنعت شهداب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه برای سال مالی جاری با احتساب سرمایه فعلی شرکت سود 250 ریالی را برآورد کرده که این رقم نسبت به سال مالی گذشته حدود40 درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که با اجرای برنامه افزایش سرمایه 25 درصدی سود برآوردی سال مالی جاری به 200 ریال تعدیل می یابد که در این صورت نسبت به سود محقق شده 175 ریالی سال مالی گذشته با رشد حدود 14 درصدی همراه بوده است.

رضا اسدی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه در دست اجرای شرکت، در این خصوص اظهار داشت: اجرای برنامه افزایش سرمایه 25 درصدی از محل سود انباشته به منظور حفظ منابع مالی و عملیاتی کردن اهداف شرکت در دست اجراست که در مرحله اخذ مجوزهای لازم به سر می برد.

وی در خصوص افزایش نرخ فروش محصولات ابراز داشت: به طور معمول هر سال قیمت فروش محصولات 15 درصد افزایش می یابد و امسال نیز در بودجه حسابرسی شده افزایش نرخ فروش 10 تا 15 درصدی در نظر گرفته شده و تبعات مثبت آن در بودجه سال مالی 95 اعمال شده است.

مدیر مالی شرکت کشت و صنعت شهداب به برنامه های این مجموعه جهت توسعه صادرات محصولات اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایط فعلی بخشی از محصولات تولیدی به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و آسیای میانه صادر می شود و در کنار آن برنامه هایی جهت ارسال محموله صادراتی با حجم بیشتر به کشور روسیه در نظر داریم که در حال انجام مذاکرات هستیم.

اسدی همچنین در خصوص برنامه های "غشهداب" جهت انتقال نماد معاملاتی از بازار توافقی فرابورس به بازارهای بالاتر گفت: این مجموعه از پتانسیل های زیادی جهت رشد سودآوری برخوردار است و برنامه های جدی جهت انتقال نماد معاملاتی به بازارهای بالاتر در نظر دارد و در شرایط فعلی نیز پس از سپری کردن مراحل مورد نیاز منتظر نظر هیأت پذیرش برای انجام این امر هستیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر