بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
در بررسی معاملات سهامداران حقوقی طی یک دوره بدست آمد:

حرکت لاک پشتی حقوقی ها برای تزریق نقدینگی به بورس

شرکت سرمایه گذاری ملی ایران 400 هزار سهم "چفیبر" را تحصیل کرد و شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن بیش از چهار میلیون سهم "وخارزم" را به تملک خود درآورد. همچنین گروه مالی ملت حدود چهار میلیون سهم بانک ملت را به پرتفوی بورسی خود افزود.
کد خبر : ۱۶۵۸۹۰
نویسنده :
جمشیدی

حجم و ارزش معاملات روزانه بورس در حالی از ابتدای سال جاری تاکنون روند کاهشی را سپری می کند که این موضوع بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه از خروج نقدینگی از این بازار پس از گذر از یک دوره روند صعودی پر شتاب طی ماه های پایانی سال گذشته حکایت دارد. در این شرایط، آنچه که برای سهامداران حائز اهمیت است نقش سهامداران حقوقی و بزرگان بازار سرمایه در روند معاملات و نحوه عملکرد این گروه از سهامداران است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش میزان خرید و فروش سهامداران حقوقی و عمده برخی از شرکت ها طی سه روز ابتدایی هفته جاری مورد بررسی قرار گرفته است که اگرچه تعداد خریدها در اغلب نمادها تفاوت قابل توجهی با فروش سهام دارد، اما حجم خرید سهام توسط سهامداران حقوقی و عمده چندان چشمگیر نیست و به نظر می رسد این موضوع ریشه در کمبود نقدینگی در بورس و عدم تمایل حقوقی ها برای سرمایه گذاری در این بازار دارد.

بر اساس اطلاعات موجود، طی دوره مورد بررسی شرکت سرمایه گذاری بهمن حدود یک میلیون سهم گروه بهمن را خریداری کرده و شرکت سرمایه گذاری سمند چهار میلیون سهم ایران خودرو را خرید.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران 400 هزار سهم "چفیبر" را تحصیل کرد و شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن بیش از چهار میلیون سهم "وخارزم" را به تملک خود درآورد. همچنین گروه مالی ملت حدود چهار میلیون سهم بانک ملت را به پرتفوی بورسی خود افزود.

بیش از دو میلیون سهم "وپترو" به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی رفت و شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید حدود دو میلیون سهم "وهور" را تحصیل کرد.

در نماد "شپنا" نیز شرکت پالایش نفت جی خریدار بیش از دو میلیون سهم آن بود و حدود چهار میلیون سهم بانک حکمت به پرتفوی بروسی صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی حکمت رفت.

بر اساس این گزارش، صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر حدود 36 میلیون سهم بیمه البرز، بیش از سه میلیون سهم "حتاید" و پنج میلیون و پانصد هزار سهم "وبشهر" را به سبد سرمایه گذاری خود افزود.

در مقابل اما، بانک صادرات فروشنده بیش از سه میلیون سهم "شپنا" بود و شرکت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان حدود چهار میلیون سهم "فاراک" را به فروش رساند.

افزون بر آن، در نماد "آکنتور" شرکت سرمایه گذاری و تجارتی معین رنان هشت میلیون سهم آن را عرضه کرد و شرکت لفاف های چند لایه آرمن چهار میلیون سهم توکا رنگ فولاد سپاهان را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، پنج میلیون سهم "وغدیر" توسط شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان به فروش رسید و شرکت آرمان نصر فرآیند عرضه کننده حدود شش میلیون سهم "کگل" بود و صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی سپهر 43 میلیون سهم بانک صادرات را به فروش رساند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
بورسی که بخواد حرکت لاکپشتی داشته باشه همون بهتر که کلا نعطیل بشه