بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر : ۱۶۵۹۵۶


خبرنگار:
 
 ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۴۵
 
کدمطلب: 6711
 
0

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه وضع دانشگاه‌ها از نظر حجاب مطلوب نیست، گفت: مدیران دانشگاه‌ها نباید در برابر این مسئله بی‌توجه باشند.

به گزارش پسین جهرم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با گرامی‌داشت روز بهزیستی گفت: رسیدگی به برخی مشکلات جامعه همچون فقر، اعتیاد، توجه به خانواده‌های بی‌سرپرست و مددکاری به معلولان و مددجویان از وظایف این ارگان است.

وی با بیان اینکه توجه به نیازمندان جامعه وظیفه تمام انسان‌ها است، افزود: دولت برای رسیدگی به قشر وسیع نیازمندان که حدود 10 درصد جامعه را شامل می‌شود به اندازه کافی قدرت ندارد و از عهده هزینه‌ها بر نمی‌آید.

امام جمعه جهرم به سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و گفت: از روزی که مجلس و حکومت بر مبنای رأی مردم شکل گرفت این دغدغه در جامعه ایجاد شد که نهاد قانونگذاری مجلس قانونی را خلاف شرع و مصالح ملت به مرحله اجرا نگذارد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان از چند فقیه و حقوقدان تشکیل شده تا قانون‌ها مخالف شرع و قانون اساسی نباشد، اظهارکرد: در بحث نظارت بر انتخابات نیز وظیفهای بر عهده شورای نگهبان بوده که تاکنون به خوبی از پس آن برآمده است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه از مراکز پژوهشی شورای نگهبان که کارهای تحقیقی بر عهده دارند توقع است که قانون را بررسی کرده تا متناسب با اهداف جمهوری اسلامی باشد، گفت: همه دستگاه‌ها باید همراه باشند تا بتوانیم الگویی برای سایر کشورها باشیم.

وی با اشاره به مسئله حجاب و عفاف تاکید بر این امر برای ایجاد تغییر در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد نیاز به همت دارد و بانوان باید در مسئله حجاب به میدان آمده و خود را نشان دهند.

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه وضع دانشگاه‌ها از نظر حجاب مطلوب نیست، تاکید کرد: ضوابط موجود در دانشگاه‌های غرب در مسئله رنگ، شکل و وضعیت ظاهری دانشجویان در قالب یک چارچوب تعریف شده و مراکزی در شهر باید تشکیل شود تا بتواند نسبت به این مسئله حجاب در دانشگاه مطالبه داشته باشد.

وی همچنین ایجاد تشکل ویژه بانوان در راستای سامان‌‌دهی دغدغه‌های موجود در فضاهای آموزشی تاکید کرد.

 

انتهای پیام/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
باید طرحی تصویب شود در مجلس که از پذیرش دانشجویان دختر غیربومی و شهرستانی در دانشگاه های مرکز استان ها خودداری شود