بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد:

وجود ابهام در بورس مانع از ورود نقدینگی شده است

قیمت فلزات اساسی و کامودیتی ها در بازارهای جهانی درکنار بهای جهانی نفت نوسان معقول رو به مثبتی را طی ماه های گذشته داشته و در پی آن گروه های تأثیر پذیر از این روند همچون فلزی و پالایشی با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند.
کد خبر : ۱۶۶۰۵۳
نویسنده :
جمشیدی

در حال حاضر شرایط بنیادی بازار سرمایه تغییری نکرده و به نظر می رسد با توجه به اینکه در دوره برگزاری مجامع هستیم، فعالان بازار سرمایه و شرکت ها درگیر با این مسئله هستند.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: قیمت فلزات اساسی و کامودیتی ها در بازارهای جهانی درکنار بهای جهانی نفت نوسان معقول رو به مثبتی را طی ماه های گذشته داشته و در پی آن گروه های تأثیر پذیر از این روند همچون فلزی و پالایشی با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند.

محمد علی احمدزاده اصل افزود: روند صعودی گروه معدنی و فلزات اساسی در حالی متأثر از رشد قیمت های جهانی شکل گرفته که به نظر می رسد این روند مداوم و پر قدرت نیست. چرا که تاکنون تغییرات با اهمیتی در بنیان و شرایط بازار سرمایه ایجاد نشده است.

وی علت عدم اقابل سرمایه گذاران به بورس را وجود ابهام در این بازار عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه در شرایط فعلی با رونق همراه نیست که از جمله دلایل آن می توان به وجود ابهامات در حوزه سیاسی و اجرای طرح برجام اشاره کرد.

به نظر می رسد بسیاری از سرمایه گذاران به انتظار نشسته اند تا اثرات اجرای طرح برجام در وضعیت اقتصادی کشور نمود پیدا کند و ابهامات موجود در حوزه سیاسی مرتفع شود تا در پی آن اقدام به تزریق نقدینگی در این بازار کنند. علاوه بر این واکنش بازار سرمایه همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون موضوع نرخ سود بانکی به صورت اسمی کاهش یافته و انتظار داریم تا بانک ها اقدامات لازم جهت اجرایی شدن این موضوع را انجام دهند تا اثرات کاهش نرخ سود بانکی و نیز هزینه های مالی شرکت ها بر وضعیت سودآوری آن ها مشاهده شود و پس از آن نقدینگی به سمت بورس سوق یابد.

احمدزاده اصل در خصوص صنایع پیشرو در بورس گفت: گروه های پتروشیمی، پالایشی و معدنی از جمله صنایع دارای مزیت نسبی در بازار سرمایه هستند که از پتانسیل برای رشد سودآوری برخورداند.

وی در خاتمه پیرامون صنعت خودرو ابراز داشت: این گروه مزیت نسبی ندارد و امتیاز اصلی این صنعت در گروه مشارکت با شرکت های خودروساز خارجی است که این قراردادها نیز باید به گونه ای منعقد شود که خودورسازان داخلی نیز ذینفع باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر