بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
در پی تلاش مدیریت و کارکنان در سال 94

"تکشا" سربلند چون همیشه

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (سهامی‌عام) در تاریخ 1395.04.20 در محل دانشکده دامپزشکي دانشگاه تهران رأس ساعت 10:00 صبح تشکیل شد.
کد خبر : ۱۶۶۳۱۱

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (سهامی‌عام) در تاریخ 1395.04.20 در محل دانشکده دامپزشکي دانشگاه تهران رأس ساعت 10:00 صبح تشکیل شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در این جلسه آقای کاظم اکبري به‌عنوان رئیس مجمع، آقای باقر ميلاني شيروان و آقای محمدحسن قوسيان مقدم به‌عنوان ناظرمجمع و آقای رحيم پرستو به‌عنوان منشی مجمع پنل هیئت رئیسه مجمع را تشکیل دادند.

مجمع گسترش صنایع و خدمات کشاورزی

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره توسط مدیرعامل محترم ، جناب آقای رحیم پرستو و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1. صورت‌های مالی سالیانه منتهی به 1394.12.29 مورد تصویب قرار گرفت.

2. سود نقدی سال مالی 94 به ازای هرسهم مبلغ 120 ریال تصویب گردید.

3. پاداش هیئت‌مدیره به‌مبلغ 395 میلیون ریال به صورت ناخالص تصویب گردید.

4. حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره ماهیانه مبلغ 6 میلیون ریال تصویب گردید.

5. موسسه حسابرسی مفید راهبر به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل برای سال مالی95 انتخاب گردید.

6. روزنامه «اطلاعات» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت در سال مالی95 انتخاب گردید.

7. اشخاص حقوقی ذیل به مدت 2سال به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب گردیدند:

  • - موسسه اندوخته شاهد
  • - شرکت ذخیره شاهد
  • - شرکت شاهد
  • - شرکت فرآوری و توسعه ابنیه شاهد
  • - شرکت شاهد انرژی

پيامهيات مديره

مفتخريم كه با همراهي و تلاش بي وقفه در توليد ماشين‌آلات و تجهيزات باكيفيت و همگام با تكنولوژي روز دنيا در جهت تامين نيازهاي صنعت دام و طيور كشور سهمي در ارتقای سلامت جامعه ايفا مي نمایيم.

شركت گسترش صنايع و خدمات كشاورزي با سابقه بيش از ربع قرن فعاليت در زمينه توليد ماشين‌آلات و تجهيزات كشاورزي و دامپروري، همواره تلاش نموده است تا ضمن حفظ جايگاه اجتماعي خود در جهت ارتقای كمي و كيفي محصولات كشاورزي و دامپروري و پرورش طيور، علاوه بر رضايتمندي مشتريان، منافع سهامداران خود را به حداكثر ممكن برساند و در اين راستا ضمن پايبندي به اصول زير آن را جزو وظايف اصلي خود قرار داده است:

1. پاسخگويي به نياز مشتريان و ارائه خدمات مطلوب به ايشان.

2. بهبود مستمر در كيفيت محصولات توليدي.

3. نوآوري، توليد و عرضه محصولات جديد.

4. متعهد به مسئوليت‌هاي اجتماعي و زيست محيطي.

5. ارتباط مستمر و اثربخش با دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي.

6. جذب و پرورش منابع انساني كارآمد و خلاق.

به اعتقاد و باور هيأت مديره، توجه به اصول فوق موجب رشد و شكوفايي روزافزون تعالي سازماني در شركت و منافع حداكثري براي شما سهامداران عزيز خواهد بود.

مرورکلیبروضعیتوتحولاتصنعتداموطیوردرسالمالیموردگزارش:

سال مالي 1394 عليرغم ثبات نسبي اقتصادي و به طبع آن ثبات نسبي نرخ ارز، امکان برنامه ريزي براي فعاليتهاي توليدي و بازرگاني براي توليد کنندگان و بازرگانان فراهم گرديد ولي بدليل نابساماني سيستم بانکي در تأمين مالي واحدهاي توليدي و . . . اکثر قريب به اتفاق فعالين اقتصادي در تأمين مالي با مشکلات متعددي روبرو بوده اند.

عليرغم شرايط مذکور در صنعت دام وطيور کشور جهش ملايم و نسبتاً مداومي در توسعه و گسترش فعاليتها، از جمله ايجاد واحدهاي جديد و مدرن دامداري، به روز نمودن ماشين آلات و تجهيزات واحدهاي موجود و افزايش ظرفيت توليد و بهره وري، ايجاد واحدهاي صنعتي مکمل و سرويس دهنده به اين صنايع و . . . وضعيت توليدات دامي و طيور را به شکل مناسبي افزايش داده است. در همين راستا شرکت تلاش نموده است تا از طريق افزايش سرمايه به منظور تأمين مالي طرح توليد ماشين حمل جوجه يکروزه (که در حال حاضر با شرايط نا بسامان و کاملاً ابتدائي و با تلفات بالا در کشور انجام ميشود) زمينه ارائه يک محصول جديد به صنعت طيور را فراهم نمايد. ليکن بدليل موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار با انجام افزايش سرمايه در دو مرحله و انجام مرحله اول، تاکنون مرحله دوم افزايش سرمايه شرکت عملي نشده است.

مرور كلي جايگاه شركت در صنعت و وضعيت رقابتي آن و چشم انداز وضعيت صنعت در سال‌های‌ آتي:

با توجه به نقش و جايگاه ميزان سرانه مصرف شير و گوشت سفيد در سلامت آحاد جامعه و نسل آينده و همچنين تاثير آن در كاهش انواع بيماري‌ها و هزينه‌هاي درماني ناشي از آن كه سالانه به خروج ميليون‌ها دلار برای تامين دارو می گردد و سياستگذاري بعمل آمده در برنامه توسعه اقتصادي پنج ساله پنجم، به منظور افزايش سرانه مصرف شير از 100 به 150 ليتر و همچنين افزايش سرانه مصرف گوشت مرغ از 24 به 30 كيلو، مشخص می شود كه بازار بالقوه فروش محصولات شركت در جهت ايجاد واحدهاي جديد گاوداري و توليد گوشت مرغ تقریبا دو برابر خواهد شد كه ضمن تضمين تداوم و توسعه فعاليت، بيانگر جايگاه اجتماعي مهم شركت است.

لازم به ذكر است که در حال حاضر حدود 77 درصد بازار در بخش ماشين‌هاي شيردوش و حدود 42 درصد بازار در بخش ماشين‌هاي جوجه كشي متعلق به شركت است.

مرورکلیبرعملکردشرکتومیزاندستیابیبهاهدافتعیینشده:

عليرغم اينکه سال مالي مورد گزارش، سالي بسيار سخت و دشوار براي تمام فعالين اقتصادي از نظر تأمين مالي سرمايه در گردش مورد نياز و . . . از سيستم بانکي کشور بود، به لطف خداوند سبحان و تلاش دولت محترم در جهت خروج از رکود اقتصادي و کاهش نرخ تورم و درنهايت مديريت عملکرد مناسب شرکت، موجبات تحقق سود هر سهم به مبلغ 158 ريال درمقايسه با پيش بيني اوليه به مبلغ 205 ريال را براي سهامداران محترم فراهم نمود.

در سال مالي مورد گزارش ثبت افزايش سرمايه شرکت از محل مازاد تجديد ارزيابي دارائيها به مبلغ 79.957 ميليون ريال انجام شده است و سرمايه شرکت از مبلغ 30.000 ميليون ريال به مبلغ 109.975 ميليون ريال افزايش يافته است، ليکن انجام مرحله دوم افزايش سرمايه شرکت بدليل تغييرات سهامداران اجرايي نشده است.

لازم بذکر است در سال مالي مورد گزارش شرکت با فراهم نمودن زمينه توليد انواع فريم ماشينهاي شيردوش ثابت و کابينت هاي مولتي لاين آمريکائي شيردوشهاي هاي تک بعنوان محصولات جديد، که قبلاً به صورت کامل از خارج وارد ميگرديد، علاوه بر کاهش قابل ملاحظه بهاي تمام شده و افزايش حاشيه سود، اقدامات موثري را در جهت استفاده کامل از ظرفيت کارخانه بعمل آورده ولي متأسفانه بدليل عدم تأمين مالي خريد ماشين آلات مورد نياز توسط سيستم بانکي، شرايط کامل توليد محصولات فوق در کارخانه فراهم نگرديده و بخشي از آن از طريق خريد خدمات پيمانکاري انجام مي شود. ليکن عليرغم انجام اقدامات فوق تا زمان پذيرش برجام، کليه پروژه هاي درحال اجراء به حالت تعليق درآمد و بعد از پذيرش برجام هم بدليل عدم حذف موانع تجارت، شرايط ورود کالا با مشکلات بيشتري نسبت به قبل مواجه شد. درنتيجه زمان اجراء تعداد زيادي از پروژه هاي اجرايي به سال مالي 1395 منتقل شده است.

تاریخچه

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی در تاریخ 1365.11.15 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و طی شماره 64134 مورخ 1365.12.12 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. این شرکت از تاریخ1366.06.01 در کارگاهی موقت فعالیت خود را با تولید انواع ماشین‌های شیردوش سیار آغاز کرده است.

هدف اصلي از تاسيس شركت، توليد و تامين ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز صنايع دام و طيور كشور همگام با تكنولوژي روز دنيا در صنايع مذكور است.

فعالیتاصلیشرکتطبقمادهدواساسنامهعبارتاستاز:

الف-موضوعاتاصلی

1- تأسيس، راه اندازي و اداره کارخانجات و کارگاههاي توليد انواع ماشين آلات کشاورزي، دامپروري، مرغداري، پرورش و صيد آبزيان و خوراک دام طيور و دستگاهها و لوازمي که در مراحل مختلف تهيه و توليد و نگهداري مواد لبني ضروري هستند از قبيل دستگاههاي شيردوش و قطعات منفصله آنها.

2- انجام فعاليتهاي بازرگاني اعم از خريد و فروش و واردات و صادرات و ارائه خدمات مشاوره اي، تحقيقاتي، پژوهشي و مديريتي به اشخاص حقيقي و حقوقي در زمينه هاي فوق.

ب-موضوعاتفرعی

1. سرمايه گذاري و مشارکت در شرکتها و مؤسسات و مجتمع ها و طرح هاي توليدي کشاورزي و دامپروري، مرغداري، پرورش و صيد آبزيان، خوراک دام و طيور و صنايع توليد ماشين آلات و توليد و فرآوري مواد اوليه، محصولات واسطهاي و محصولات نهايي وابسته به فعاليت هاي فوق.

2. خريد و فروش و پذيره نويسي سهام شرکتها.

3. اخذ هرگونه نمايندگي و ايجاد شعبه و اعطاء نمايندگي در داخل و خارج از کشور.

4. انجام هرگونه فعاليت اقتصادي مجاز و مبادرت به کليه معاملاتي که به طور مستقيم و غير مستقيم براي تحقق اهداف شرکت مفيد بوده و يا اجراي آن براي شرکت ضرورت مييابد.

جايگاهشركتدرصنعت

شركت در صنعت توليد ماشین‌آلات و تجهيزات صنايع دام و طيور فعاليت مي كند. رشد فروش صنعت مذكور در سال مالي مورد گزارش نسبت به سال قبل حدود 9.7 درصد و عمدتا ناشی از افزايش حجم فروش محصولات است.

استراتژیشرکت:

افزايشسهمبازارداخلي

راهبردهايعملياتيدرجهتافزايشسهمبازارداخلي:

الف- ايجاد تسهيلات مناسب در جهت جذب و حمايت از عاملين فروش شرکت در سراسر کشور.

ب- تلاش در جهت بالا بردن سطح تکنولوژي توليدات داخلي در جهت ايجاد امکان رقابت با محصولات خارجي موجود در بازار.

پ- توسعه برنامه هاي آموزشي براي دامداران و پرورش دهندگان طيور در جهت آشنايي ايشان به محاسن جايگزيني سيستمهاي قديمي با ماشين آلات جديد.

ت- ارتقاء فرهنگ مشتريمداري از طريق ارائه خدمات پس از فروش مناسب.

افزايشتوليدوعرضهمحصولاتجديد

راهبردهايعملياتيدرجهتافزايشتوليدوعرضهمحصولاتجديد:

الف- بومي سازي قطعات استراتژيک و کاربردي با حفظ کيفيت آنها.

ب- مطالعه و تحقيق در جهت توليد قطعات تحريم شده.

پ- ارائه محصولات متنوع از يک محصول و تنوع قيمت فروش جهت رقابت با ساير رقبا.

ت- برندسازي براي محصولات جديد.

ث- ثبت مالکيت معنوي محصولات جديد.

توسعهصادرات

راهبردهايعملياتيدرجهتتوسعهصادرات:

الف- مطالعه و شناخت بازارهاي هدف در منطقه.

ب- شناسايي رقبا و نوع محصولات عرضه شده توسط آنها در بازارهاي هدف.

پ- افزايش کيفيت محصولات ضمن کنترل بهاي تمام شده در جهت حفظ شرايط رقابت.

ت- تقويت واحد تحقيق و توسعه (R&D) .

ث- رعايت استانداردها و مقررات سازمان تجارت جهانی(WTO) .

برنامه‌هاي آينده شركت

توليد و معرفي محصولات جديد:

1- شركت در نظر دارد به منظور بهره برداري كامل از ظرفيت توليدي كارخانه زنجان به خريداري يك دستگاه ماشين لوله خم كن برای توليد انواع فريم ماشين‌هاي شيردوش ثابت اقدام کند، در حال حاضر شركت بخشي از توليد اين محصول را با استفاده از خدمات پيمانكاري به انجام مي رساند.

2- شركت در نظر دارد به موجب مذاكرات صورت گرفته با يكي از شركاي خارجي خود در خصوص انتقال تكنولوژي و ساخت ماشين های جوجه كشي با تكنولوژي روز اروپا به خرید 400 دستگاه در سال اقدام کند. طی سال مالی مورد گزارش شرکت نسبت به ثبت علامت تجاری HOMATAK برای تولید انواع ماشین جوجه کشی اقدام نموده است و همچنین با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از برجام با چند شرکت معتبر اروپایی در این خصوص مذاکره نموده است.

شيوه‌هاي تامين مالي

1- استفاده از تسهيلات سيستم بانكي براي تامين سرمايه در گردش.

2- استفاده از سود انباشته شركت براي تامين بخشي از سرمايه در گردش.

3- افزايش سرمايه از مبلغ109.957ميليون ريال به مبلغ 200.000 ميليون ريال از محل آورده نقدي و مطالبات حال شده سهامداران به مبلغ90.043 ميليون ريال.


ترازنامه:

مجمع گسترش صنایع و خدمات کشاورزی

صورت سود و زیان:

مجمع گسترش صنایع و خدمات کشاورزی

آدرس وبسایت شرکت:

http://www.agrisd.net/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر