بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
دیروز در حالی فطانت طی جلسه شورای عالی بورس و طی انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره سازمان بورس از سمت خود استعفا داد که طیب نیا استعفای وی را پذیرفت تا با رأی اکثریت اعضا شاپور محمدی از این پس سکان سازمان بورس را به دست گیرد.
کد خبر : ۱۶۶۴۱۵
نویسنده :
کیوان فر
معاملات امروز بورس در حالی با شروعی مثبت و پر قدرت آغاز شد که دیروز خبر تغییر رییس سازمان بورس و جایگزینی شاپور محمدی به جای فطانت غیر منتظره و غافل گیر کننده بود.

به گزارش بورس نیوز، دیروز در حالی فطانت طی جلسه شورای عالی بورس و طی انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره سازمان بورس از سمت خود استعفا داد که طیب نیا استعفای وی را پذیرفت تا با رأی اکثریت اعضا شاپور محمدی از این پس سکان سازمان بورس را به دست گیرد.

امروز هم در حالی زنگ شروع معاملات زده شد که برخی از این تغییرات نگران و برخی خوشحال بودند.

اما روند کلی معاملات و برآیند شاخص ها نشان داد که بورس به این تغییر مدیریت روی خوش نشان داده و از آن استقبال کرده است.

بطوریکه امروز شاخص کل به مدد نمادهای بزرگ فعال در گروه های مختلف پا به مدار 76 هزار واحدی گذاشته و بیش از 770 واحد رشد کرده است و تا لحظه تنظیم این خبر "اخابر"، "فملی" و "شبندر" بیشترین تأثیر مثبت را بر نماگر بورس در پی داشته اند.

سایر نماگرها و شاخص های بازار سهام نیز از این تغییرات تأثیر مثبت گرفته و سبز پوش شده اند.

همزمان با این رشد قیمت و روند مثبت در بازار، فطانت و شاپور محمدی در جمع خبرنگاران حاضر شده و نکاتی را پیرامون این تغییرات عنوان کرده اند.

فطانت در این نشست خبری گفت: قوی ترین مهره برای اداره بازار سهام در این مقطع برای در دست گرفتن سکان هدایت بازار سرمایه انتخاب شده است. بنده هم بیش از 20 سال است که در اقتصاد کشور و در شرکت های با گردش یک میلیارد دلار، کار کرده ام؛ اما نکته جالب توجه در این دوره کاری بنده این است که همواره در بدترین شرایط به سازمان ها وارد می شدم و پس از مدتی با بهتر شدن شرایط به صورت داوطلبانه از آنجا خارج می شدم. به بازار سرمایه نیز زمانی ورود پیدا کردم که شرایط مساعد نبود.

وی همچنین تأکید کرد: بسیاری از فعالان بازار سرمایه از بازگشایی پالایشگاه ها می ترسیدند و پیش بینی می کردند با بازگشت این نمادها به بازار شاخص 11 هزار واحد سقوط کند. اما با تلاشی که صورت گرفت، پالایشگاهی ها بازگشایی شدند .

رییس سابق سازمان بورس افزود: زمانی که من به سازمان بورس وارد شدم نرخ سود بانکی از ۱۷به 22 درصد و نرخ تسهیلات با رشدی به ۲۲ درصد افزایش یافت و این امر موجب ایجاد شرایط رقابتی سخت برای بازار سرمایه شد. من در رکودی ترین شرایط بازار سهام سکان هدایت این بازار را بر عهده گرفتم؛ زمانی که کامودیتی ها به شدت کاهش یافته بود و رکود اقتصادی حاکم بر کشور نیز مزید بر علت شده بود. اما خوشبختانه با تلاش کلیه ارکان بازار سرمایه شرایط بازار بورس را به ثبات نسبی رساندیم، به طوریکه اگر پالایشگاه ها را از عدد شاخص کل بورس خارج کنیم طی مدت ۲۰ ماه از روندی با ثبات برخوردار خواهد بود.

فطانت در خاتمه سخنان خود از کلیه همکاران و فعالان بازار سرمایه حلالیت طلبید و انتصاب شاپور محمدی به عنوان رییس جدید سازمان بورس تبریک گفت.

قضاوی معاون وزیر اقتصاد نیز طی این جلسه اظهار داشت: دولت برای بازار بدهی اهمیت بسیار زیادی قایل است و تلاش های بسیاری در زمینه بهبود شرایط و توسعه و رشد آن صورت گرفته است.

وی از رییس جدید سازمان بورس خواست تا توسعه بازار بدهی را از اهداف خود قرار دهد.

محمد شرف شاهی، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد نیز ضمن قدردانی از خدمات فطانت در دوره ریاست خود که یکی از سخت ترین و پر مشکلترین دوران بازار بورس بود، گفت: طی این مدت نوسانات بسیار زیادی را شاهد بودیم که بالاخره با همت ایشان این دوران را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به استقبال فعالان بازار سرمایه نسبت به انتخاب شاپور محمدی به عنوان رییس جدید سازمان بورس، گفت: امیدواریم با انتخاب ایشان با توجه به شناختی که از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور دارند، حداکثر بهره گیری را داشته باشیم و شاهد رونق بیش از پیش بازار سرمایه باشیم.

شاپور محمدی، رییس جدید سازمان بورس نیز در این نشست خبری اظهار داشت: من کار خود را از دفتر معاملات بنیاد جانبازان شروع کردم. 6 سال عضو هیات داوری بودم و مدتی هم رییس کمیته امتحانات و عضو کمیته شاخص بوده ام و به طور کل همواره در بازار سرمایه حضور داشته ام.

وی در خصوص اقدامات فطانت طی مدت ریاست ایشان گفت: دکتر فطانت اقدامات بسیار ارزنده و زیادی را برای بهبود شرایط بازار سرمایه در این ۲۰ ماه انجام داده اند، که از مهمترین آنها تعیین تکلیف قیمت خوراک و بحث معافیت مالیاتی می باشد. همچنین برای بورس سند راهبردی تهیه کرده اند که تقدیم رییس جمهور شده است. با تلاش های ایشان سال گذشته 10 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق بدهی در بازار سرمایه منتشر شد. رییس سازمان امور مالیاتی قول داده است که مشکل مالیاتی نیز حل شود و شاهد روزهای پر رونق بازار سرمایه باشیم.

سخنگوی جدید سازمان بورس طی سخنان خود پیرامون موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اظهار داشت: رییس سازمان امور مالیاتی قول داده که مشکل مالیاتی حال حاضر بازار حل شود و در این زمینه مساعدت داشته باشند. امیدوارم روزهای پر رونقی را در پیش داشته باشیم.

در پایان این جلسه اعضای جدید و قدیمی هیأت مدیره سازمان بورس از تلاش های دکتر فطانت در جهت رونق بازار سرمایه تشکر کردند و برای آینده بازار بورس که در گرو اقدامات رییس جدید می باشد اظهار امیدواری کردند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
دارن دوباره شاخصو الکی میبرن بالا دوباره یکی دو هفته دیگه همون آش و همون کاسه
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
خدا از زبونت بشنوه که یکی دوهفته. اگر این یکی دوهفته تبدیل به یکی دوروز شد چه کنیم؟لابد مجبوریم تا رئیس بعدی و روز اول صدارتش صبر کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
روزهاي خوبي در انتظار بازار سرمايه است. براي دكتر شاپور محمدي آرزوي موفقيت ميكنم. ايشان متخصصي توانمند و انساني پاك ميباشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
همه چی به سهامدار بستگی داره. امروز سهامداران شراز با معامله 125510 سهم از این شرکت پالایشی حداکثر استفاده رو از افزایش قیمت بردند. ولی در عوض سهامداران شپنا که میشه گفت با سهمشون با شراز هیچ فرقی نداره با بی تدبیری و حماقت نذاشتن این سهم افزایش چندانی داشته باشه.. وقتی سهامدار تو قیمت پایین مقاومت کنه و سهمشو نفروشه یواش یواش قیمت بالا میره. ولی وقتی با نادانی هیجانی بشه و زیر قیمت بفروشه فقط نوسانگیر و دلال بی شرف سود میبرن.
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
سلام خبرگزاري عزيز از كي تا به حال بلوك زدن نشانه روي خوش بازار سرمايه به رياست جديد سازمان تعبير مي شود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
سلام قابل توجه بورسیها رئیس جدید بورس اعلام کرد که بورس به عنوان تنزیلگر جایگاه خودش را بیداکرده است منظور رئیس این است اوراق بدهی را می گوید که این نیست وبورس تنها اوراق بدهی نیست که تنزیل شود حتما در مورد سهام وکلیت بازار سرمایه است که از دید اقتصاد دانها به منزله تنزیل وکسر سرمایه مردم وسهامداران است واین تفکر در اقتصاد دانها است که بورس کارخانه سوختن سرمایه مردم است نه جای سرمایه کذاری واستفاده مشروع وبورس تنها کارکرد تنزیلی ندارد
مهرزاد
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
یه شاخص سازو میبرن یه شاخص ساز دیگه میزارن بجاش
کنجکاو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
بورس ایران غیر طبیعی شده و حقوقی ها اختیار همه را در دست خودشان گرفته اند! و بیچاره خورده سهامداران که دیگر توان مالی برایشان نمانده ! چه کسی پاسخگوست ؟ آیا کسی هست ؟ آیا کسی می تواند کاری کند که حقوقی ها کمتر سهام های مختلف را در قیمتهای مورد نظرشان دست به دست کنند؟ وروال عادی بر بورس حاکم شود ؟
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
با تشکر از زحمات شما جناب فطانت عزیز در روزهای سخت کنار شما در معاملات بودیم میدانیم فشارهای وارده بر ما بیشتر روی
دوش شما برادر گرامی وارد می آمد مراقب سلامتی
خود لطفا باشید کشور و سرزمینمان ایران به مردان
ذات پاکی چون شما همیشه احتیاج خواهد داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
حلالیت چی می طلبی اقای فطانت ما کلی ضرر کردیم اصلا هم نمبخشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
این مسایل همه بود ولی اصل مشکل بورس سومدیریت است نه قیمت های جهانی و غیره
کل مملکت ما از سومدیریت و بی مسیولیتی رنج می برد
روزبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
شاخص سازی مسخره شروع شد اما همه سهام توضرر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
البته که ما متوجه نشدیم همه حقوقی ها هماهنگ با هم و تقریبا در یک زمان قیمت تعدادی از نمادها را بالا کشیدند و البته حتما نمی فهمیم که این بالا کشیدن بیجا، طی چند روز آینده موجب در جا زدن بازار خواهد شد
امید
-
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
رشد بورس داره شروع میشه و ادامه داره فقط جهت اطلاع جا نمونی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
تنها کسی که میتواند بورس ایران را نجات دهد شخص خود اقای وارن بافت(waren buffet) می باشد از ایشان دعوت به عمل بیاورید تا ریاست بورس ایران بر عهده بگیرند و سهامداران ایرانی را سرافراز و پر پول فرمایند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
این رییس جدید از روز اول بلوک زد وای بحال ما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
شاپور محمدی، رییس جدید سازمان بورس نیز در این نشست خبری اظهار داشت: من کار خود را از دفتر معاملات بنیاد جانبازان شروع کردم. 6 سال عضو هیات داوری بودم و مدتی هم رییس کمیته امتحانات و عضو کمیته شاخص بوده ام و به طور کل همواره در بازار سرمایه حضور داشته ام. بدون شرح!!!!
جواد حسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
با سلام خدمت مدیریت جدید بورس احتراما به عرض میرسانم اینجانب مدت 20 سال است در بورس فعالیت دارم چند نکته کوچک را این حقیر جهت بازار شکوفا به عرض میرسانم 1 برداشتن نوسانات 5 درصدی از سهام تا با تحلیل خرید فروش انجام شود 2نوسان گیران بورس را به بی راه بردند و از وضعیت حرفه ای خارج نمودن 3اگر کسی تحلیل در سهم می نماید سهام بدن سقف نوسان باشد چه در منفی چه در مثبت 4شرکتها را ملزم بعد از مجمع سریع اطلاع رسانی نمایند تا خبرهای کذب بورس را به بی راهه نکشاند 5 بازگشایی سریع نمادها بعد از مجمع 6راز گشایی سریع از اطلاعات نهایی شرکتها 7بروز رسانی اخبار بورس8زمانی که سهم در مثبت یا منفی شروع می کند جلوی ان دست انداز درست نشود 9 سهم بتواند در یک روز100 درصد مثبت یا منفی عمل کند تا با تحلیل سهام خرید و فروش شود نه با خبرهای که منبه درست ندارد 10شرکتهای سرمایه گزاری بزرگ حق نوسانگیری از سهام نداشته باشندو میان مدت خرید و فروش نمایند مگر زمان حیاتی سهم چه در منفی چه در مثبت 11کد سهام به افرادی داده شودکه حداقل 6 ماه دوره دیده باشند 12 کدهای که بلند مدت روی انها معمله انجام نشده حذف شود12تهداد سهامداران حرفه ای شناسایی و اعلام شود13به جز افراد حرفه ای کسی نتواند تک سهم بخرد برای چرخش تمام سهام بورس ومن الله توفیق وارزوی رونق بورس ایران جواد حسن زاده
ایران
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
احسنت خداییش این قضیه دوره 6 ماه رو راست گفتید بلا نسبت جمع الان مد شده هرکی از خونش قهر میکنه میاد با چندر غاز پول میره کد آنلاین می گیره و از طرفی این حقوقی ها هم بازی گرگ و گله را راه انداختند
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
نون به هم دادن از همدیگر تمجید کردن دردی را دوا نمی کند باید جلو ضرر سرمایه گزاران خرد گرفنه بشه ورانت ورانت بازی بین حقوقی های گردن کلفت بظاهر غیر دولتی ودر اصل دولتی گرفته بشه خصوصا آقای زنگنه وزیر نفت مسئول پترو پالایشی ها که عملا دست در جیب سهامداران دارند وعملا سرمایه آنها با کمال تاسف به یک چهارم تقلیل یافته و تمام صورت حسابهای آنها ساختگی است وشدیدا باید پیگیر قیمت های خام تحویلی به پترو پالایشی وقیمت های فراورده انها باشند که بتونند لا اقل در صدی از ضررهای وارده بر سهامدران را جبران نمایند.به امید موفقیت ایشان.سهام دار جز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
بورسی که نکوست از رئیس جدیدش پیداس
امروز شاخص با سهامهای شاخص ساز بیش از 700 واحد افزایش یافت و به استقبال رئیس جدیدش رفت. دقیقا همان شاخص سازی های کاذب روسای پیشین و این بدین معناست که همچنان این تغییر و تحول ها همان جانشین شدن یک بله قربان گو به جای بله قربان گوی قبلی است و هیچ تغییر بنیادی در افکار آنها انجام نشده است.البته باید در اقتصاد تحول ایجاد شود تا روی بورس تاثیر گذاشته شود و این تحول درمدیریت ها دقیقا همان کاری است که دولتها برای کاهش شدید انتقاد ها وزرای خود را تغییر میدادند و این تغییرات تاثیر بنیادی بر روی بورس ما نخواهد گذاشت.
هیچکس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
ما مخلص آدم های هستیم که حرف با عملشان یکی باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
هيچ اميدي به بازار سرمايه نيست. اقتصاد ورشكسته است.
هادی
ROMANIA
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
اقای فطانت بعلت مبتلابه ناراحتی قلبی استعفاداد.ارزومندیم اقای محمدی به هییچ چیز مبتلا نشوند
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
باسلام
جناب محمدی قانون بورس را از شر حجم مبنا و 5% رشد و حجم خرید و غیر آزاد کنید و صف خرید و فروش که ابزار دست گروهی سو استفاده کننده است خارج کنید بورس را تبدیل به بورس واقعی و آزاد که سرمایه گذار خارجی واقعی جرعت ورود به این بازار را داشته باشد ... فقط با اصلاح قانون بورس مشکلات حل میشود بورس را باید از دست این گروه اندک که قانون فعلی ابزار دستشان است خارج کنید ...
محرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
سلام
من یک سوال فنی دارم!
چرا در شرکت ها و بانک ها و سازمان های زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی این همه عزل و نصب داریم؟!
اکثر مدیران بانک ها تغییر کردند!
رییس بیمه مرکزی عوض شد!
ظرف 8 ماه، سه مدیرعامل به بیمه ایران آمدند!
حالا هم که رییس بورس تغییر کرده است؟
به نظر می رسد که آقای وزیر یا کارتیمی بلد نیستند و مستبدند
یا از همان ابتدا انتخاب های غلطی درخصوص مدیران دارند و با تغییرات مکرر مدیران و آزمون و خطا باز هم به انتخاب مورد نظر و درست نمی رسند!
یا اصولا کار اقتصادی بلد نیستند و فقط به درد استادی دانشگاه می خورند!
ایشان در یکسال باقیمانده از دولت، قرار است با آبروی چند مدیر و چه مقدار از بیت المال بازی کنند تا حساب کار دستشان بیاید؟!
آزمون و خطا هم حدی دارد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
بورس ایران ایراد های ساختاری فراوانی دارد که مانع از آن می شوند بورس جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.
ناشناس
BELGIUM
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
اقای محترم چرا توجیه می کنید کشتی بان ان است که کشتی را از طوفان نجات دهد در ارامش یک باد بان هم کشتی را هدایت می کند چطور است که در ژاپن به دلین عمل کرد خلاف یک مدیر عادی رییس جمهور ش خود کشی می کند در کشور ما همه بادیدن خلاف سینه ستبر کرده ونفر را که هزاران نفر از عمل کردش ناراضی هستند به مقامات عالیتر نصب میکنند
سید
ROMANIA
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
آقای فطانت شما حالا یا از کسی دستور گرفتید که سهامداران خرد را بیچاره کنید یا خودتان این تصمیم را گرفته بودید چگونه خواب بر چشمانتان میامد وقتی که عده ای از سهامداران خرد دار ندار خود را در بازار سرمایه شما از دست داده بودند میدانید که خیلی از اینها شرمنده زن بچه شده اندپس قابل توجه ریس جدید
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
بدترین روش شرکتها افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارائیهای شرکت می باشد چون شرکت بعداز افزایش سرمایه به کما می رود مثال کمباین هپکو اواخر سایپا .و2سال پیش صادرات .شرکتهائی که افزایش سرمایه این مدلی دارند پدیده شاندیز دیگری هستند به طورش نیافتید
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
به جد هرچی سید قسم میدم
جلوی رشد حبابی را بگیر
عده ای بوقچی الان با آمدن شما سعی در ترکاندن شاخص دارند ودوماه دیگر همانها شروع به رکیک وناسزا گویی میکنند
سهم p/eبالای 12 حباب محض است
ازدم باید بسته شوند
مچ گیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
با سلام و احترام:
ما (بورس بازان )ایران تمام قد از آقای شاپور محمدی حمایت می کنیم. یکی از خصوصیات ایشان ((انتقاد پذیری)) ایشان است.