بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
لزوماً روند صعودی شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر متأثر از انجام معاملات بلوکی نبوده است، چرا که در برخی از گروه های همچون پالایشی و معدنی شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمت سهام بعضی از شرکت های فعال در گروه های مذکور که دارای ارزش بازار قابل توجهی هستند بودیم که این امر بر صعود شاخص موثر واقع شده است.
کد خبر : ۱۶۶۴۸۸
نویسنده :
جمشیدی
آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در بازار سرمایه با رویداد با اهمیت تغییر مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار مواجه شد و روی کار آمدن فردی جدید در ریاست سازمان با حواشی متعددی همراه گردید بطوریکه کارشناسان و فعالان بازار سرمایه برآوردها و ارزیابی های مختلفی در خصوص تبعات این موضوع بر روند آتی بورس دارند.

در همین ارتباط، یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طبیعی است که تغییر مدیریت در هر مجموعه ای تبعات مثبت یا منفی متعددی را به دنبال دارد و به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه طی معاملات چهارشنبه هفته گذشته احساسی بر خورد کرند.

محمد حسن جنانی در خصوص افزایش قابل توجه شاخص کل بورس طی روز چهارشنبه هفته گذشته به دلیل انجام معاملات بلوکی گفت: لزوماً روند صعودی شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر متأثر از انجام معاملات بلوکی نبوده است، چرا که در برخی از گروه های همچون پالایشی و معدنی شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمت سهام بعضی از شرکت های فعال در گروه های مذکور که دارای ارزش بازار قابل توجهی هستند بودیم که این امر بر صعود شاخص موثر واقع شده است.

وی به افزایش عرضه در نمادهای خودرویی اشاره کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد سهامداران رفتار احساسی را از خود به نمایش گذاشتند و متأثر از برداشت برخی از فعالان بازار سرمایه مبنی بر توجه ویژه رییس سابق سازمان بورس بر گروه خودرو رفتار کردند که این امر در نهایت سبب افزایش عرضه سهام در نمادهای خودرویی و روند منفی برخی از سهام آنها شد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص روند آتی بورس اظهار داشت: اکنون زمان قضاوت و پیش بینی درباره روند آتی بازار سرمایه نیست و می بایست منتظر بمانیم تا اهداف و سیاست ها مشخص شود. در این بین نباید فراموش کنیم که برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان همچنان در ترکیب مدیریتی قرار دارند. از این رو به طور کلی با توجه به سوابق اجرایی و تجربه های رییس جدید سازمان انتظار می رود تا صنایع بنیادی و پر پتانسیل مورد اقبال سهامداران قرار بگیرند و شاهد حرکت های بهتری در بازار سرمایه باشیم.

جنانی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی از سوی رییس جدید سازمان بورس در راستای توسعه و رونق بازار سرمایه می بایست انجام می شود؟، اظهار داشت: تدوین یا اصلاح مقررات در حوزه افشای اطلاعات، شفافیت اطلاعاتی شرکت ها، نظارت بیشتر بر عملکرد مجموعه ها و نهادهای مالی و در نهایت بکارگیری ابزارهای نوین مالی که در دوره ریاست قبل کمتر به آن توجه شده بود، از جمله مهمترین اقدامات لازم جهت رشد و بالندگی بازار سرمایه به شمار می رود که انجام آن از سوی مدیریت جدید سازمان لازم به نظر می رسد.

علاوه بر این، برخی از ابهامات همچون تمدید معافیت مالیاتی انجام برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در حالی اثرات منفی بر روند بازار سرمایه بر جای گذاشته که به نظر می رسد می بایست اقدامات و پیگیری های جدی جهت رفع ابهامات انجام شود. بطور کلی می توان گفت فعالان بازار سرمایه از مدیریت جدید سازمان انتظار دارند تا رویکرد فعال تری داشته باشد و هماهنگی با دستگاه های اجرایی همچون سازمان امور مالیاتی، دارایی و وزارت صنعت را تقویت دهد.

وی در خاتمه جابه جایی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را مثبت ارزیابی کرد و با توجه به رویکرد و تجربه رییس جدید سازمان روند آتی بازار سرمایه را مناسب برآورد نمود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
اون چیزی که در بازار سرمایه ایران اصلا نقشی نداره منطق و واقعیته. همیشه صعود و نزول بر اساس احساسات بوده که بورسمون هیچ واکنشی به واقعیات سیاسی و اقتصادی دنیا نداره.....
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
ممنون از تمام پیگیری هایی که انجام می دیدن و آن را رسانه ای می کنید این رسانه ای کردن خبرها ازچندین تا نامه نگاری و صحبت کردن مهمتر است و گرفتن حق کارگران این شرکت است خدا به شما اجر دهد
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
اون چیزی که در بازار سرمایه ایران اصلا نقشی نداره منطق و واقعیته. همیشه صعود و نزول بر اساس احساسات بوده که بورسمون هیچ واکنشی به واقعیات سیاسی و اقتصادی دنیا نداره.....
سورپرایز
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
با سلام و خدا قوت به شما:
از بورس نیوز می خواهیم که حمایت از رییس جدید که (انتقاد پذیر و تلاشگر) است را مد نظر داشته باشد.
توی این دوره زمانه کی انتقادپذیر است.
رییس بورس به این خوبی، ما ازش حمایت می کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
توجه عزیزان را به ونیکی جلب می کنم با ناو بیش از2800 ریال پرسودباشید
امینی
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
ثتران کلی تعدیل منفی داده ولی ثمسکن برای تعدیل منفی ان هم بالای 20در صد نمی بندد از عجایب روزگار است انهای که حق تقدم مخرید مواظب باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
سرمایه هامان رفت زندگیمان نابود شد لعنت بر احساسات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
رفتار احساسی سهامدران یا حقه بازی حقوقی ها؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
بورس نیوز دو سه روز پیش بود یه مطلبی در مورد حسینا زده بودی براتون کامنت گذاشتم که به زودی حپارسا به عنوان یکی از سهام بینادی رالی صعودش اغاز خواهدشد. باز هم تاکید می کنم حپارسا را جدی بگیرید و بررسی کنید . شنیده ها حاکی از اعلام سود 4500 ریالی برای سال مالی اینده ست. اخر مرداد شرکت باید بودجه سال 95/06/31 را به بورس اعلام نماید. سهامدار عمده هر چه زور داشت تا قیمت سهم و کنترل نماید نتونست از قرار معلوم این سهم به سرمایه گذاری غدیر واگذار می شود. الان هامون سپاهان 1.3 میلیون برگه سهم داره که امروز حدود 300 هزارشو عرضه کرد دیگه سهمی هم برای عرضه تو بازر ندارن. اگه این شرکت 4500 ریال برای سال دیگه اعلام کنه به راحتی بالای 3000 تومان خواهدشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
تمام سهام منفی ولی شاخص همیشه مثبت.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
این تحلیلها چیه مینویسین آخه. کل بازار این دو روز معامله بلوکی اونم از حقیقی به حقوقی بوده که این حقیقیهای خوشبخت کیا بودن خدا داند!!!
حالا هی شما بگو سهامدار احساسی!!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کسانی که سه سال پیش با وعده دروغین بیچاره مردم عادی را به بازار سرمایه دعوت کردند وکل داروندارشان را نابود کردند هم در این دنیا وهم در آن دنیا باید جوابگوی کرده خود باشند چرا که این سهامداران خرد پیش زن وبچه خود شدمنده شدند ودر انتخابات بعدی نتیجه عمل خود را خواهند دید