بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر : ۱۶۶۶۰۲
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اعلام خبر طرح پرونده قرارداد تونل توحید در مراجع قضایی گفت: شرکت پیمانکار توحید که شرکت طرح و ساخت است، حتی بیش از مبلغ قرارداد و به علت ایجاد تغییرات و تأخیرات پروژه، ادعای غرامت کرده است و بر همین اساس دادگاه عمومی 9 کارشناس تعیین کرده تا ابعاد مختلف قرارداد این پیمانکار با شهرداری را بررسی کند، این در حالی ست که شرکت پیمانکار بدون توجه به تصمیمات حَکَم به دادگاه رفته و قرار بود با ارائه مستندات خود، با تفاهم این مشکل حل شود نه اینکه این موضوع دادگاهی شود.

به گزارش ایسنا، آبگرفتگی تونل توحیدچند سالیست که هر از چندگاهی به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل می‌شود، تونل شهری که هفت سال قبل افتتاح شد اما بیشتر از تعداد سالهای عمرش آب گرفتگی به خود دیده و حالا عدم زه کشی و عایق بندی این تونل! خبرساز شده. هر چند که شرکت پیمانکار که طراحی و ساخت این تونل شهری را بر عهده داشته طی جوابیه‌ای که به رسانه‌ها داده مدعی شده که عایق بندی تونل شهری توحید حسب صورتجلسات تحویل پروژه، بر عهده کارفرما یعنی شهرداری تهران بوده و هیچ گونه ارتباطی به پیمانکار ندارد با این حال معاون فنی و عمرانی شهرداری این موضوع را رد کرده و می‌گوید: این موضوع نافی وظایف شرکت پیمانکار نیست.

علیرضا جاوید با بیان اینکه بر اساس قرارداد اولیه طراحی و ساخت تونل توحید بر عهده شرکت مذکور بوده است، می‌گوید: پس از بهره برداری از تونل مشخص شد که عایق بندی صورت نگرفته است و بر همین اساس با کسر مقداری از مبلغ قرارداد، عایق بندی بر عهده شهرداری قرار گرفت و این موضوع نافی وظایف شرکت پیمانکار نیست.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر نیز  در خصوص سرانجام وضعیت فعلی تونل توحید و ادعای پیمانکار مبنی بر اینکه عایق بندی بر عهده شهرداری تهران بوده است، می‌ افزاید: پروژه تونل توحید به صورت دو عاملی به شرکت پیمانکار واگذار شده بود که بر این اساس طراحی و ساخت این پروژه بر عهده شرکت مذکور بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت پیمانکار تونل توحید از ابتدا بر سر زه کشی و عایق بندی تونل با شهرداری تهران اختلاف داشته است اظهار می‌کند: شرکت پیمانکار مدعی بود از آنجایی که طراحی و ساخت با آنها است تشخیص می‌دهد که عایق بندی لازم ندارد، نهایتا به شهرداری اعلام کرد که می‌خواهد به روش ساخت تونل رسالت، تونل توحید را بسازد و به دلیل پایین بودن سطح آبهای زیرزمینی نیاز به عایق بندی و زه کشی ندارد و شهرداری نیز بنا به دلایلی نتوانست اعمال قدرت کرده و شرکت پیمانکار را متعهد به عایق بندی کند.

پیمانکار نقشه های تونل را تحویل نداد
انتخاب حکم برای میانجی گری بین شهرداری و پیمانکار
پیمانکار مذاکره را ترک کرده است


شاکری با بیان اینکه متاسفانه شرکت پیمانکار تونل توحید حتی نقشه‌های تونل را نیز نمی‌داد می‌افزاید: اختلافات حقوقی در زمینه قرارداد با این شرکت وجود دارد که این مسئله سبب استنکاف شرکت پیمانکار شده است.

وی با اشاره به اینکه با عدم عایق بندی تونل توحید مشکلات پس از افتتاح نمود پیدا کرد و مشکل شهرداری و شرکت پیمانکار بر سر این مسئله افزایش یافت، ادامه می‌دهد: سرانجام پس از چند سال مذاکره، فردی را به عنوان حَکَم انتخاب کرده و صورت جلسه‌هایی را در خصوص تعهدات شرکت پیمانکار و شهرداری تعیین کردند اما قرار شد که پیمانکار همه نقشه‌های تونل را به شهرداری تحویل داده و قسمت‌های ناقص را نیز تکمیل کند تا صورتجلسه نهایی شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکار هنوز تونل توحید را قطعی تحویل نداده است، تصریح می‌کند: با اینکه پیمانکار با تأخیرات فراوان تونل توحید را تحویل داده اما تحویل قطعی نشده و تنها با استناد به تردد خودروها در این تونل می‌گوید که تونل را به شهرداری یا همان کارفرما تحویل داده است. در حالیکه هنوز نقشه‌ها و ... را تحویل نداده و هنوز بر سر مبلغ  فعالیت های انجام شده اختلاف نظر وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهترین کار برای حل مشکل فی مابین پیمانکار طرح و ساخت تونل توحید و شهرداری تهران مذاکره و تفاهم با انتخاب نمایندگان کارشناس و منصف است، می افزاید: پس از نشتی‌های فراوان تونل توحید، معاونت فنی و عمرانی و همچنین منطقه دو عملیات عایق بندی این تونل را آغاز کردند؛ اما به دلیل محدودیت‌های مالی و اعتباری منطقه دو این مهم تا پایان سال گذشته تکمیل نشد هر چند که شرکتی که کار عایق بندی تونل را انجام می‌دهد. 10 سال کار خود را ضمانت کرده و باید شهرداری نظارت دقیقی بر روی این عایق بندی انجام دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر