بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
اولین نشست خبری رییس کل بیمه مرکزی در آستانه روز خبرنگار با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد تا این مقام مسئول آخرین دستاوردهای صنعت بیمه و برنامه های آتی جهت رشد و بالندگی این صنعت را تشریح کند.
کد خبر : ۱۶۶۶۳۸
نویسنده :
جمشیدی
اولین نشست خبری رییس کل بیمه مرکزی در آستانه روز خبرنگار با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد تا این مقام مسئول آخرین دستاوردهای صنعت بیمه و برنامه های آتی جهت رشد و بالندگی این صنعت را تشریح کند.

بر اساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی در ابتدا ضمن تجلیل و گرامیداشت روز خبرنگار پنج محور اصلی وظایف صنعت بیمه را عنوان کرد و گفت: تنظیم و هدایت بیمه، حمایت از حقوق بیمه شدگان و بیمه گذاران، اعمال نظارت دولت بر فعالیت های بیمه، ارشاد، هدایت و نظارت بر شرکت های بیمه و حمایت از آنها و در نهایت تنظیم امور هماهنگی و دلالی(کارگزاری) بیمه و جلوگیری از رقابت های ناسالم که در رشته های درمان، آتش سوزی، باربری و مسئولیت رقابت های ناسالمی وجود دارد از جمله مهمترین وظایف بیمه مرکزی به شمار می رود و این نهاد می بایست به انجام آنها بپردازد.

وی به عملکرد سه ماهه نخست سال جاری صنعت بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: طی عملکرد سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته حق بیمه رشد بیش از 20 درصدی داشته که این امر نوید تداوم رشد حق بیمه تا پایان سال جاری را می دهد. آنچنان که بررسی روند رشد حق بیمه در سنوات گذشته نشان دهنده این امر است.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، در این خصوص افزود: ضریب حق نفوذ بیمه در سال 93 در حالی 11.9 درصد محاسبه می شود که این فاکتور در منطقه منا حدود دو درصد و در سطح جهانی 6.5 درصد است. از این رو امیدواریم که ضریب حق نفوذ بیمه در سال های آتی افزایش یابد. آنچنان که در دوره فعالیت بنده در سال های 73 تا 84 از 0.34 درصد به 1.4 درصد ارتقاء یافته بود و در پی افزایش تولید ناخالص ملی روند کاهشی را در پیش گرفت.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: طی دوره مذکور نسبت خسارت به حق بیمه به 62.5 درصد رسیده که این میزان به دلیل افزودن برخی از هزینه ها چندان مناسب به نظر نمی رسد. علاوه بر این، رشته های شخصی ثالث، زندگی و درمان بیشترین سهم را در صنعت بیمه دارند و جمعاً 74 درصد از حق بیمه را در سه ماهه اول امسال به خود اختصاص می دهند. همچنین از نظر سهم دولتی 32 درصد به تنها شرکت بیمه دولتی یعنی بیمه ایران اختصاص دارد و مابقی یعنی 68 درصد به شرکت های بیمه غیر دولتی.

همتی با اشاره به پرتفوی صنعت بیمه ، در این خصوص اظهار داشت:12 درصد از پرتفوی صنعت در بیمه زندگی سرمایه گذاری شده که 70 درصد از مقدار مذکور به بیمه اندوختگی اختصاص داده شده است. به عبارت بهتر هشت درصد از کل پرتفوی سرمایه گذاری صنعت در حوزه بیمه زندگی سرمایه گذاری شده که این رقم با توجه به سهم 25 درصدی آن در پرتفوی سرمایه گذاری صنعت بیمه در منطقه منا و نیز سهم 55 درصدی در سطح جهان بسیار ناچیز به نظر می رسد و می بایست با اجرای سیاست ها و برنامه هایی به رقم قابل قبولی افزایش یابد.

وی در واکنش به این سوال که سرنوشت پرداخت حقوق و تسهیلات قابل توجه به برخی از مدیران شرکت های بیمه چه شد؟، ابراز داشت: بخشی از حقوقی ها قانونی و بر اساس مقررات بوده و بخشی نیز اشتباه بوده که بنده معتقدم می بایست تصحیح شود. علاوه بر این بر اساس قانون رییس کل می تواند تا 45 برابر و هیأت عامل 40 برابر حقوق قانونی خود وام دریافت کند و در حالی که برای میزان وام پرداختی به کارمندان سقف تعیین شده، اما برای تسهیلات هیأت عامل سقفی تعیین شده است. بر این اساس بنده به محض شروع به کار در صنعت بیمه از کلیه مدیرانی که تسهیلات قابل توجه دریافت کرده بودند، درخواست باز پس دادن تسهیلات را ارائه کردم و در پی آن حدود یک میلیارد و 640 میلیون تومان از سوی مدیران به حساب بیمه مرکزی واریز شد و 210 میلیون تومان نیز بابت اضافه کاری ها در شب عید واریز شد.

وی در خاتمه پیرامون افزایش سرمایه شرکت های بیمه گفت: بر اساس قانون سرمایه شرکت های بیمه مختلط می بایست 150 میلیارد تومان و سرمایه شرکت های بیمه اتکایی 250 میلیارد تومان باشد و به این مجموعه ها مهلتی جهت افزایش سرمایه داده می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
بیمه مرکزی باید آیین نامه نظام پرداخت در شرکتهایی که دولت مدیران عامل آنها را تعیین میکند شامل البرز آسیا و دانا را تدوین و به این شرکتها اعلام کند.
فردوسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
بیمه تعاون از لحاظ توانگری در بخش غارت سرمایه های سهامداران رتبه نخست و در مبحث حقوقهای نجومی نامشان در کتاب رکوردهای گینس باید ثبت شود.
چطور میشود شرکت بیمه تعاون که عملکردی بسیار ضعیف و در حد صفر داشته و هر ساله برای سهامدارانش بجز رنج و عذاب چیزی همراه نداشته ماهیانه و پاداش سالیانه اشان نزدیک به 20 درصد کل درامد شرکت است.
بیمه تعاون سهامدارانش را غارت کرده و کسی هم جوابگو نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
۱/۶ میلیارد ، یعنی حقوق یک ماه ۴ نفر...
بنظرت خیلییییییی ترکوندی؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
از جناب آقای دکتر همتی به عنوان یک کارشناس ارشد بیمه و اقتصاددان و یک همکار منصف و خوشنام در صنعت بیمه استدعا داریم به بحث آیین نامه وام کارکنان صنعت بیمه هم ورود کنند ، تا کارکنانی که بدلیل تغییر آین نامه وام ضروری از دریافت وام محروم شده اندو یا مدت ها از دریافت وام محروم شده اند مجددا منتفع شوند .