بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر : ۱۶۶۶۴۷

در معاملات روز سه‌شنبه ضمن عرضه اولیه 9 درصد سهام شرکت آتیه داده‌پرداز، بالغ بر 256 میلیون اوراق بهادار در فرابورس خرید و فروش شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات بازار فرابورس 12 مرداد‌ماه 1395 با خرید و فروش 256 میلیون و 420 هزار ورقه بهادار در 51 هزار و 795 نوبت به ارزش یک هزار و 40 میلیارد و 52 میلیون ریال به اتمام رسید.

ذوب آهن اصفهان با داد و ستد 23 میلیون و 860 هزار سهم به ارزش 60 میلیارد و 170 میلیون ریال، بیشترین حجم و ارزش معاملات را در روز جاری به نام خود ثبت کرد.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران 8.36 واحد رشد کرد و به 808.07 واحد رسید؛ نماد پالایش نفت تهران و فولاد هرمزگان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

این گزارش حاکی است، سهام معادن مس تکنار در کنار مواد ویژه لیا و زرین معدن آسیا بیشترین افزایش قیمت را داشت و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های نیرو سرمایه، قند شیروان و زغال سنگ طبس با بیشترین افت قیمت روبرو شد.

در بازار اول 45 میلیون و 130 هزار ورقه بهادار به ارزش 91 میلیارد و 970 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم معاملات سهام در نماد تابان هور رخ داد.

همچنین، 126 میلیون و 830 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 386 میلیارد و 930 میلیون ریال خرید و فروش شد و بالاترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به مواد ویژه لیا بود.

بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF نیز با خرید و فروش یک میلیون و 870 هزار سهم به ارزش 21 میلیارد و 800 میلیون ریال به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان اختصاص یافت.

در بازار اوراق با درآمد ثابت بیش از 316 میلیارد ریال داد و ستد انجام شد و بیشترین حجم و ارزش مبادلات این بازار در اختیار اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" بود. ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی نیز در این بازار به بیش از 216 میلیارد ریال رسید.

گفتنی است، طی امروز نمادهای معاملاتی بانک حکمت ایرانیان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بیمه میهن پس از برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بازگشایی شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر