بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح حدود دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را خریداری کرد و در کنار آن شرکت آذر توسعه مسکن بیش از دو میلیون و پانصد هزار سهم "غاذر" را به تملک خود در آورد.
کد خبر : ۱۶۷۱۴۳
نویسنده :
جمشیدی

روند معاملات سهامداران حقوقی و عمده در بازار سرمایه همواره مورد توجه اهالی بازار بوده و معامله گران چگونگی معاملات روزانه این گروه از سهامداران را مورد برسی قرار می دهند. بر این اساس در این گزارش رفت و آمد سهامدارن عمده شرکت های فعال در بورس طی چهار روز معاملاتی گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح حدود دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را خریداری کرد و در کنار آن شرکت آذر توسعه مسکن بیش از دو میلیون و پانصد هزار سهم "غاذر" را به تملک خود در آورد.

در نماد "وسپه"، شرکت سرمایه گذاری مهر خریدار حدود سه میلیون سهم آن بود و بیش از هفت میلیون سهم "شبندر" به پرتفوی بورسی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر رفت. علاوه بر این مدت مذکور صندوق مذکور خریدار بیش از دو میلیون سهم "البرز"، سه میلیون و پانصد هزار سهم "کروی"، 9 میلیون سهم "هرمز"، حدود یک میلیون سهم "حتاید" و در نهایت بیش از یک میلیون سهم "کاسپین" بود.

بر اساس این گزارش، شرکت تورکوایزتریدینگ سه میلیون سهم "اعتلا" را خرید و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور دو میلیون سهم "ومعادن" را به پرتفوی سرمایه گذاری خود افزود. علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری سلیم دو میلیون و پانصد هزار سهم "خاهن" را تحصیل کرد.

در مقابل اما، برخی از سهامداران عمده اقدام به فروش سهام کردند که از جمله آن می توان به واگذاری یک میلیون سهم "دبالک" از پرتفوی شرکت سرمایه گذاری البرز و فروش حدود 10 میلیون سهم "پردیس" توسط شرکت سرمایه گذاری تدبیر اشاره کرد.

علاوه بر این، در نماد "غاذر" شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان عرضه کننده دو میلیون و پانصد هزار سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا بیش از یک میلیون و پانصد هزار سهم "ثاژن" را به فروش رساند. همچنین شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید حدود دو میلیون سهم "گوهران" را عرضه کرد و هشت میلیون سهم "ذوب" از تملک موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خارج شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
BELGIUM
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
سعام داران عمده شروع کرده اند به عمل کردن سهام داران خرد هم در سهام یاب فقت بلدند حرافی کنند بجای حرف عمل نمی کنند بعضا ..کماسه ..کسرا ...خاهن و....که چنین است وچنان هر کدام بمقدار یکصد هزار تومان بخرند خود بخود سهم ارزش ذاتی خود را نشان می دهد همه در کنار گود ایستاده ایم ومی گوییم ....
آرمیتا فتحیان دستگردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
در غدیر متاسفانه مدیریت ضعیف باعث عقب گرد سهم از 270 به زیر 200 شده درصورتی که در روزی که سهم به مجمع سالیانه میرفت حقوقی فقط فروشنده بود و باعث تعجب سهامداران و اهالی تالار شده بود که چرا سهمی که به مجمع سود میرود و سود را 10 روز بعد مجمع و قبل از سال 95 میدهد چرا حقوقی فروشنده است ولی العان متوجه میشویم که مدیر عامل فقط شعار داد و العان که نصف سال گذشته هیچ یک از وعده هاش را عمل نکرد حتی افزایش سرمایه 18درصدی از انباشته را هم که قول بعد مجمع سالیانه و اول سال قول داده بود عملی نکرد و به امور سهام هم که زنگ میزنیم میگوید سهم از 270 با سود 40 تومانی 35 تومان افت کرده / پس اقایان بعد یکسال سهامدارای 40 سود را چرا میدهید وقتی از سهم کسر میکنید و سهم دوبرابر سود افت میکند .واقعا متاسفم سهمی که برای خودش برو بیا داشت به این حال و روز افتاده چند روزی بعد از 6 ماه حمایتش کردند و 2 درصد رشد کرد این بالاترین حمایت از سهم طی بعد از مجمع بود که حتی به صف خرید هم نرسید . اقای سلیمانی ما غدیر را بر اساس سابقه و عملکرد مدیران قبلش میشناسیم و شما نمیتوانی رکود بازار را برای عدم رشد سهم بهانه کنی با تشکر
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
سهامداران در این سه سال اینقدر نقره داغ شدند که حال حرکت ندارند کسانی که بانی از بین رفتن سرمایه سهامداران خرد شدند هم در این دنیا مسولند وهم در آخرت