بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
نماد معاملاتی شرکت هایی همچون کاشی اصفهان، آلومینیوم ایران و کاشی نیلو طولانی ترین زمان توقف نماد را به خود اختصاص می دهند که به نظر می رسد فرآیند گشایش نماد معاملاتی آنها با موانع و مشکلات متعددی همراه شده که موجب گردید تا فعلاً شرایط لازم جهت بازگشت این نمادها به تابلوی معاملات فراهم نشود.
کد خبر : ۱۶۷۵۴۱
نویسنده :
جمشیدی

فهرست نمادهای متوقف در بازار سرمایه توسط شرکت بورس منتشر گردیده که طی آن مشخص شده که نماد معاملاتی 30 شرکت در بازار بورس متوقف شده است که این امر عمدتاً به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، نماد معاملاتی شرکت هایی همچون کاشی اصفهان، آلومینیوم ایران و کاشی نیلو طولانی ترین زمان توقف نماد را به خود اختصاص می دهند که به نظر می رسد فرآیند گشایش نماد معاملاتی آنها با موانع و مشکلات متعددی همراه شده که موجب گردید تا فعلاً شرایط لازم جهت بازگشت این نمادها به تابلوی معاملات فراهم نشود.

از این رو در صورتیکه که بخواهیم از نمادهای مذکور چشم پوشی کنیم، می توان گفت که شرکت پلی اکریل ایران طولانی ترین زمان توقف را به خود اختصاص می دهد. چرا که نماد "شپلی" در حالی به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران در تاریخ 28 فروردین ماه سال جاری متوقف شده که تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است. بر اساس اطلاعات موجود یکی از اصلی ترین دلایل تداوم ممنوع المعامله بودن "شپلی" عدم تعیین تکلیف برنامه افزایش سرمایه 1185 درصدی آن از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی هاست که تنها انجام افزایش سرمایه 290 درصدی مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته که اجرای آن نیز با اما و اگرهایی همراه است.

بعد از آن در تیر ماه سال جاری توقف هشت نماد معاملاتی انجام شده که تا 31 مرداد ماه همان سال به بازگشت به تابلوی معاملات منجر نشده است و از جمله آن می توان به توقف نماهایی همچون "خوساز"، "رمپنا"، "کحافظ"، "کگاز"، "وبصادر"، "وتجارت" و "وسینا" به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و توقف نماد "وبملت" به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم اشاره کرد.

در خصوص عدم بازگشایی نماد بانک ها نیز این نکته قابل توجه است که برگزاری مجامع بانک های عنوان شده به دلیل عدم تأیید صورت های مالی آنها توسط بانک مرکزی با مشکل مواجه شده است.

بر این اساس نماد معاملاتی 17 شرکت باقیمانده طی مرداد ماه امسال متوقف شده است که در این فهرست نمادهایی همچون "حفارس"، "شمواد"، "کگل"، "نبروج"، "سدور" و ... مشاهده می شود و عمدتاً این امر به دلیل اعلام تعدیل سود برآوردی و برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده اتفاق افتاده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر