بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک سامان عنوان کرد:

اقبال امروز بازار بدهی، منفعت فردای بورس

حرکت نقدینگی موجود در بازار سرمایه از سرمایه گذاری در سهام به سمت اوراق با درآمد ثابت باعث شده تا حجم کل معاملات و نقدینگی موجود در بازار سرمایه با کاهش همراه نشود اما از طرفی شاخص کل بورس با روندی نزولی همراه شده است.
کد خبر : ۱۶۸۷۲۹
نویسنده :
یارمحمدی

در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران منابعی که در اختیار دارند را از بازار سهام به صندوق های با درآمد ثابت، اوراق مشارکت، صکوک و اسناد خزانه آورده و این باعث شده تا نقدینگی در بازار سهام با کاهش روبرو گردد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: حرکت نقدینگی موجود در بازار سرمایه از سرمایه گذاری در سهام به سمت اوراق با درآمد ثابت باعث شده تا حجم کل معاملات و نقدینگی موجود در بازار سرمایه با کاهش همراه نشود اما از طرفی شاخص کل بورس با روندی نزولی همراه شده است.

حمیدرضا مهرآور در ادامه افزود: این اتفاق به دلیل جذابیت میزان بازدهی اوراق با درآمد ثابت نسبت به بازدهی سهام رخ داده البته گفتنی است که این امر در دراز مدت به نفع اقتصاد و بازار سرمایه می باشد، چرا که با انتشار اوراق بدهی بخش زیادی از بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت خواهد شد و این امر باعث افزایش سرمایه در گردش پیمانکاران می شود و با اجرای طرح های توسعه ای و پروژه های جدید سود هر سهم شرکت ها افزایش و به دنبال آن نسبت پی بر ای آنها نیز رشد می یابد و در پی آن رونق به بازار سرمایه باز می گردد.

وی تأکید کرد: در صورت ادامه شرایط فعلی در بلند مدت بورس با رونق همراه خواهد شد ولی در کوتاه مدت به دلیل عدم برخورداری از بازدهی مناسب در بازار سهام عرضه ها و فشار فروش با افزایش همراه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن ابراز خوش بینی نسبت به نیمه دوم سال جاری عنوان کرد: اگر مسائلی همچون برجام، سوئیفت بانکی، مبادلات خارجی به صورت واقعی و کامل اجرا گردد و از طرفی شرکت هایی که قراردادهای بلاتکلیف دارند وضعیت مشارکت های خارجی خود را روشن کنند و این همکاری ها عملی و منابع ارزی جدید وارد بازار شود، می توان به آینده بورس خوش بین بود و انتظار بهبود رکود فعلی را در این بازار داشت که البته با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان احتمال ایجاد تحولاتی در اقتصاد کشور طی این چند ماه پایانی دولت آقای روحانی وجود دارد که می تواند رونق نسبی در بازار ایجاد کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
سلام
حرکت بورس منطقی نیست چون قانون آن هم منطقی نیست ما هم ورود به این بازار را موکول میکنیم ، رمانی که قانون بورس جهانی شد و از دست رانت خواران قانون بورس خارج شد وارد خواهیم شد این دولت هم به اندازه سر سوزنی جرعت ندارد و راست نمیگوید شما هم اختیار سرمایه خود را به دست این نابکاران ندهید ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
کوچکترین کاری که برای سهامداران میتوانستند انجام دهند ، افزایش دامنه نوسان بود .
محدودیت نوسان و این همه تعطیلی واقعا خسته کننده است .
سهامدار
UNITED STATES
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
سلام و احترام
بورس نیوز عزیز بنده از طرف سهامداران خواهش میکنیم پی گیری کنید چرا قانون بورس مثل 5% -حجم مبنا -حجم خرید وفروش - قانون معاملات بلوکی - که مفت برای بلوک زن تمام میشود و دیگر موارد اصلاح نشد قول دادند بورس رنگ بورسهای جهانی را بگیرد و از این همه قید و بند که فقط به زیان سهامدار خرد است خلاص شود ما سهامداران در خواست رسیدگی و پیگیری را داریم . باتشکر .
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
یک سال است که توی بازار یک ریال سود نکردم به این بازار دیگه امیدی نیست
قرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
چرا با چند صد میلیارد پولهای بلوکه شده سهامداران در نماد های بانکی رو باز نمیکند.......سهامداران رو این سرمایه خود برنامه ریزی میکنند....!!!!ما تا کی باید منتظر باز شدن نماد بانکی هامون بمونیم???