بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
از مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی سوال شد:

علت روند حرکتی "دعبید" طی 8 ماه گذشته چیست

در شرکت داروسازی دکتر عبیدی 5 سال گذشته تغییر مدیریت صورت گرفت و مدیریت جدید بعد از ورود به میزان 20 میلیون یورو سرمایه گذاری انجام داد که این سرمایه گذاری ها طی یکسال اخیر در شرف به ثمر نشستن است و اکنون زمان بهره برداری از آن رسیده و رشد قیمت سهام این شرکت طی چند ماه اخیر جواب سرمایه گذاری مدیریت جدید می باشد.
کد خبر : ۱۶۹۰۴۳
نویسنده :
یارمحمدی

سهام شرکت داروسازی دکتر عبیدی از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تاکنون حتی یک روز معاملات منفی به خود ندیده و با رشد قیمت همراه بوده است، در خصوص علت این روند اخباری مبنی بر افزایش سودآوری و عرضه محصولات جدید این شرکت مطرح می باشد.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت داروسازی دکتر عبیدی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در شرکت داروسازی دکتر عبیدی 5 سال گذشته تغییر مدیریت صورت گرفت و مدیریت جدید بعد از ورود به میزان 20 میلیون یورو سرمایه گذاری انجام داد که این سرمایه گذاری ها طی یکسال اخیر در شرف به ثمر نشستن است و اکنون زمان بهره برداری از آن رسیده و رشد قیمت سهام این شرکت طی چند ماه اخیر جواب سرمایه گذاری مدیریت جدید می باشد.

سید امیر رضویان در ادامه افزود: محصولات جدید شرکت مربوط به داروهای قلب و عروق و ضد انعقاد خون می باشد که وارد بازار شده است. همچنین از سال گذشته عرضه داروهای خوراکی MS و دیفوزل با همکاری یک شرکت هلندی نیز برآورد شده بود که متأسفانه با تأخیر روانه بازار فروش شد و هنوز هم بیمه به آنها تعلق نمی گیرد و بیماران ناچار به خرید آزاد آن هستند.

وی تأکید کرد: قرار بر این بود که این داروها از اوایل سال 2016 وارد بازار شود ولی با تأخیر 6 ماهه اینکار صورت گرفت و از 3 ماه گذشته توزیع این داروها انجام شد که بخشی از اثرات مالی آن در سال مای جاری لحاظ خواهد شد، با آنکه قیمتی که دولت برای این داروها مشخص شده نصف قیمت برآوردی می باشد اما احتمال پوشش بودجه و محقق ساختن سود برآوردی سال مالی جاری شرکت وجود دارد.

رضویان گفت: علاوه بر این موارد 20 قلم داروی جدید دیگر نیز در برنامه عرضه داریم. بیشترین تمرکز "دعبید" در حال حاضر بر روی داروهای دیابت می باشد که سرمایه گذاری های آن از سال قبل آغاز شده است، داروسازی دکتر عبیدی برای اولین بار داروی خوراکی ترکیبی لیپتین و متفورمین را به بازار عرضه کرده و داروی متفورمین به شکل XR نیز به زودی روانه بازار فروش خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به روند قیمتی هر سهم "دعبید" گفت: با توجه به اینکه شرکت داروسازی دکتر عبیدی سرمایه خود را افزایش داده و همچنین سرمایه گذاری هایی که تاکنون انجام شده، قیمت سهام این شرکت در محدوده 1400 تومان طبیعی و منطقی برآورد می شود.

رضویان در خاتمه خاطرنشان کرد: به خودی خود رشد بازار دارویی ایران در سال آینده حدود 10 تا 15 درصد خواهد بود اما رشد "دعبید" از کلیت بازار نیز بیشتر برآورد می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
بورس نیوز جان یک ماه دیگه صبر میکردی بعد خبر را میدادی .وضع حمل طبیعی میکردی.