بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر : ۱۶۹۱۴۷
در راستای هدفمند کردن نظارت‌ها و کاهش موازی‌کاری‌ انجام گرفت


 
صبح امروز مدیران عامل فرابورس ایران و بورس تهران با حضور در سازمان بورس و اوراق بهادار قراردادی را به‌منظور بازرسی از شعب شهرستان کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران توسط بازرسان شرکت بورس به امضا رساندند که این اقدام در راستای کاهش موازی‌ کاری‌ها و هدفمند کردن نظارت‌ها و ارتقای اثربخشی بازرسی‌های موردی صورت گرفت.
امضای قرارداد همکاری فرابورس ایران و بورس تهران با حضور ناظران سازمان بورس
به گزارش " رویکرد " به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ امضای این قرارداد که میان امیر هامونی و حسن قالیباف اصل مدیران عامل فرابورس ایران و بورس تهران و همچنین دکتر امیری، معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و دکتر سعیدی، معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به امضا رسید، در راستای تقاضای مکرر شرکت‌های کارگزاری و کانون کارگزاران و مکاتبات فراوان آنها مبنی بر کاهش تعداد دفعات مراجعات بازرسان صورت گرفته تا در گام نخست همکاری‌ها، خدمات مرتبط با بازرسی از شعب شهرستان‌ کارگزاری‌های عضو فرابورس به بورس واگذار شود.
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در خصوص این قرارداد توضیح داد: به‌موجب امضای این قرارداد از این پس همزمان با حضور بازرسان بورس تهران در شعب شهرستان کارگزاری‌هایی که عضو فرابورس ایران نیز هستند، بازرسی و نظارت بر کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران توسط بازرسان بورس تهران انجام خواهد شد.
بهنام محسنی این اقدام را به‌منظور کاهش تعداد دفعات مراجعه بازرسان و کاهش موازی‌ کاری‌ها و بنا به درخواست خود شرکت‌های کارگزاری عنوان کرد و افزود: این قراداد شامل دفاتر مرکزی کارگزاران عضو فرابورس ایران و شعب مستقر در شهر تهران نبوده و تنها در خصوص شعب شهرستان‌ها اجرا می‌شوند. 
وی با بیان اینکه بر اساس وظایف و اختیارات فرابورس ایران در خصوص کارگزاری‌های عضو و بر اساس فرم‌هایی که برای بورس تهران در نظر گرفته است، تا پایان سال اعزام بازرسان برای انجام امور مربوط به بازرسی و نظارت توسط بورس تهران صورت می‌گیرد افزود: در قرارداد فی‌مابین مواردی همچون نحوه حضور بازرسان، تعداد بازرسی‌ها و ... به‌طور کامل تشریح شده و این مهم کمک می‌کند در کنار حفظ محرمانگی اطلاعات و مستندات شرکت‌های کارگزاری عضو فرابورس ایران، از موازی‌ کاری‌ها جلوگیری به عمل آید.
محسنی نقش سازمان بورس در خصوص این قرارداد را نظارت بر نحوه مفاد قرارداد و نحوه بازرسی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: سازمان همچنین بر تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف بازرسی‌ها نیز ورود پیدا می‌کند.
معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اشاره به اینکه این قرارداد مشترک زمینه‌ساز آغاز توسعه خدمات مرتبط با کارگزاران خواهد بود، تاکید کرد: تنها در خصوص شعب شهرستان کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران شاهد انجام فرایند بازرسی و نظارت توسط بازرسان بورس تهران خواهیم بود و این امر شامل دفاتر مرکزی و شعب شهر تهران کارگزاری‌های عضو فرابورس نخواهد بود.
وی ضمن درخواست همکاری کامل از طرف شرکت‌های کارگزاری عضو فرابورس ایران که در شهرستان‌ها مستقر هستند با بازرسان بورس تهران بار دیگر یادآور شد: طبق قرارداد منعقده اطلاعات مشتریان کارگزاری‌ها و اطلاعات مرتبط با معاملات کاملا محرمانه تلقی شده و نزد اشخاص ثالث به هیچ عنوان قابل افشا نخواهد بود. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر